wat is een Stagemanager / Floormanager

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

citaat:Geplaatst door sanderdv
    Naar mijn mening heeft een stagemanager nix met microfoons te maken, daar heb je namelijk een zendertechnicus voor
    citaat:]Geplaatst door lifesound
    een stagemanager mag liefst van mijn micro's afblijven [8D]
    de geluidsassistent zal dat jobje mogen doen van mij
    Ik geloof jullie graag, maar om zou een aparte zendertechnicus aan te stellen bij een schoolopvoering [^]

Comment

• delighted
      • Jul 2003
      • 420

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

citaat:Geplaatst door sanderdv
      Naar mijn mening heeft een stagemanager nix met microfoons te maken, daar heb je namelijk een zendertechnicus voor
      citaat:]Geplaatst door lifesound
      een stagemanager mag liefst van mijn micro's afblijven [8D]
      de geluidsassistent zal dat jobje mogen doen van mij
      Ik geloof jullie graag, maar om zou een aparte zendertechnicus aan te stellen bij een schoolopvoering [^]
      Ik denk niet dat de vraag gesteld werd met betrekking tot schoolvoorstellingen , maar als er op een schoolvoorstelling zenders worden gebruikt dan is een zendertechnicus erg handig. Vroeger toen ik nog op school zat (opa verteld... ) hadden we gewoon één iemand rondlopen die zendertechnicus was.

Maar over het geheel genomen. Dus eigenlijk alle producties die NIET in de categorie schooluitvoering behoren zal de stage er zeer weinig over te vertellen hebben. Sterker nog, ik denk dat ie zich er niet eens mee wil bemoeien. Hij gaat hooguit eens polsen als het misloopt.

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Zullen we de titel van het topic veranderen?
        beide kreten hebben toch geen turd te maken met het onderwerp "competentie zendermicrofoons"!
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

citaat:Geplaatst door rinus bakker
          beide kreten hebben toch geen turd te maken met het onderwerp "competentie zendermicrofoons"!
          Ckers wel, het gaat erover dat bij schooluitvoeringen de stagemanager ook de taken van de zendertechnicus kan overnemen, of juist niet. Ik blijf er bij van wel

(Ja, wel veel kapsones voor een 17 jarige, hè )

Comment

• delighted
            • Jul 2003
            • 420

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

citaat:Geplaatst door rinus bakker
            Ckers wel, het gaat erover dat bij schooluitvoeringen de stagemanager ook de taken van de zendertechnicus kan overnemen, of juist niet. Ik blijf er bij van wel

(Ja, wel veel kapsones voor een 17 jarige, hè )
            Tuurlijk kan dat. Hij KAN ook de taak overnemen van de licht-operator, de FOH-mixer, en de volgspotters, maar het HOORT niet.

Het is wel erg kortzichtig om deze discussie alleen maar over JOUW SCHOOLUITVOERINGEN te voeren, terwijl de vraag in het ALGEMEEN is gesteld. Maar ja, dat puntje had ik geloof ik al eerder proberen te maken.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Helemaal eens met delighted!
              Laten we in Nederland nou toch geen buitenlandse 'kreten' overnemen en vervolgens de erbij behorende inhoud volkomen negeren of totaal wijzigen.
              Dan is dat gebruik van Engelstalige kreten volgens mij vooral een vorm van interessantdoenderij!
              Aircraft = fiets? Chainhoist = dakspant? Speaker = afkijker? Automated spot = vieze vlek uit de printer?
              Stagemanager = jullie toneelassistent of toneelchef of podiumregisseur of gewoon podium-zeur!?.
              Dus Jurjen,
              Wat doet die meneer nou precies op jouw
              school = college = gevangenis = youth-torture-institution?!?
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

citaat:youth-torture-institution?!?
                loooool
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...