uh lijk mij andersom, voor de subs wel tot 2x het vermogen en voor de tops een stuk minder
Versterker te zwak??
Collapse
X
-
-
Bij clippen zullen toch het eerst de hoge tonen drivers sneuvelen.
De woofers zijn hier (kortstondig) beter tegen bestand.
Dus is het belangrijk dat de versterkers voor de toppen ruim voldoende headroom hebben.
Neemt overigens niet weg dat een 1,5 tot 2 keer het versterkervermogen voor subs een beter geluid geeft dan een sub die met 1 keer zijn belastbaarheid wordt aangedreven.
Dit laatste zal t.o.v. de toppen minder snel tot problemen leiden bij subs.
(Al hangt dat uiteraard ook van de gebruikte versterker af).
Mvg JohanComment
-
Dat bedoelde ik dus ook zoals jij het denkt. Ik wil bedoelen dat 2x versterker vermogen op hoog overkill kan betekenen, als bv je subs niet voldoende zwaar zouden zijn om die hoog kasten bij te benen. Dan krijg je dus overkill op het hoog afhankelijk van de gebruikte subs (vermits deze dus niet zwaar genoeg zijn)citaat:geplaatst door speakerfreak:
uh lijk mij andersom, voor de subs wel tot 2x het vermogen en voor de tops een stuk minder
Maar we zijn het dus eens hierover
ah zo danComment
-
serieus? het dynamiek voor mid/hoog is wel even wat belangrijker dan voor het laag. deze "vuistregel" gaat op voor elke prof. speaker.citaat:Geplaatst door speakerfreak
uh lijk mij andersom, voor de subs wel tot 2x het vermogen en voor de tops een stuk minderComment
-
citaat:Heeft er iemand ne tweedehands versterker te koop van een 200 a 300W op 8 ohm ?
Of weet iemand waar ik zo eentje kan vinden...
www.heuff.nl (vraag&aanbod)
www.marktplaats.nl (muziek/instrumenten/prof.versterkers)
Don\'t call me DJ!Comment
-
Was ooit al eens gepost.
m.v.g. Hermancitaat:Hey, ja ik gebruik al ne actieve crossover voor de toppen, die ik filter vanaf 500Hz.
Maar die versterker is ne hele oude goede van Pioneer 20 watt RMS, maar daar komt wel meer uit.
Mijn toppen bestaan uit een MID speaker max 300W en een tweeter van max 100W.
Het zou zeker kunnen dat de versterker te licht is, maar kan dit kwaad voor versterker of speakers als het geluid een beetje vervormd op sommige momenten?
Hoe kan ik dit probleem oplossen alleen door ne andere versterker te gaan gebruiken...?
groetjes Wim________________________
Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.Comment
-
oeps sorry, niet gelezen. Behringer ep-1500 mischien niet iets voor jou? kost gemiddeld een 400 euro, is meestal wel wat goedkoper te krijgen
. Levert 2x 450 watts bij 4 ohms moet toch wel genoeg zijn voor je hoge tonen, een processor is dan wel aan te raden. Anders moet je wel een erg kleine variant van de dap palladium pakken of dap mission mits niet te zwaar. Een versterker welke een 100 watts per kanaal geeft is al meer dan genoeg voor je hoorntjes. JB systems ax-200? kost juist niks
. Of hebben we het hier over de top speaker in zijn geheel? Dan zou ik zeggen is de behringer ep-1500 wel genoeg 2x280 watts bij 8 ohms.
Comment
-
als je wil dat je tweeters lang leven koop dan een versterker met ingebouwde clip-limiter... voor moest er eens iemand komen die er niet mee kan omgaan en de boel overstuurtBeware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Hey,
Mijn toppen bestaan uit een MID speaker max 300W
(stageline SP-6/150PA(8ohm)) en een tweeter van max 100W
(stageline MHD 120).
Deze wil ik dus goed laten werker, waardoor ik dacht aan een versterker van 2 x 200W 8 ohm. Is dat wel genoeg.
Ik wou er maximum een 300 euro aan uitgeven.
Ik kan deze ROLAND versterker 2de hands verkrijgen wa denken jullie ervan. http://www.gbaudio.co.uk/data/sra540.htm
groetjes
Comment

Comment