Kleine toneelvoorstelling - benodigdheden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scellica
    • Oct 2003
    • 2

Kleine toneelvoorstelling - benodigdheden

hallo allemaal

ik ben nieuw op dit forum dus begin ik maar in de newbie section

We hebben over een paar maanden een toneelvoorstelling op school (6de jaar middelbaar) en ik ben verantwoordelijk voor belichting en geluid. Nu ken ik daar niet ongelooflijk veel vanaf.

Wat is zo het minimale vermogen (voor de boxen) nodig voor een (kleine) zaal (+-400man)?

Heeft iemand suggesties voor mengpaneel + lichtorgel? Deze zullen wegens te weinig centen () waarschijnlijk bij de uitleendienst gehaald worden.

Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten bij het aansluiten? (wil dure apparaten niet naar de zak helpen [}])

Alvast bedankt
  • Freddie
    • Nov 2002
    • 195

bedoel je met een licht-orgel zo'n ding dat op het geluid reageert?
    lijkt me dat je dat verkeert heb neergezet, omdat er al staat dat je er aardig veel vanaf weet.

Zaken waar je op moet letten? Dat kan je het beste aan het plaatselijke verhuurbedrijf vragen, die weten met welke spullen ze werken en hebben vast wel een verkorte mondelinge gebruiksaanwijzing voor je.

Ik hoop voor je dat alles lukt.
    Binnenkort hebben wij ook een toneelvoorstelling op school (internationaal, dus met nederlanders, maar ook met finnen), met aardig wat licht, zal ik misschien wel foto's van maken als ik zin heb
    Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• Michael
      • Nov 2002
      • 643

Eigenlijk een beetje weinig gegevens om hier een zinnig antwoord op te geven maar ik denk dat wat freddie poste het beste is. Ga naar een in de buurt liggende verhuurbedrijf en leg je wensen uit en zij zullen wel een passende set samenstellen aan de hand van je budget.

Comment

• driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

Dag bejamin,
        moest je me niet meer kennen, ik ben de broer van de regiseur, pieter mees.
        Ik werk de laatste tijd wel wat in de toneelbelichtingssector, dus ik kan je altijd wat helpen als je dat wil,
        Ik heb hier wel al verschillende keren moeten aanhoren da in het regelement staat dat ik niet op jullie school mag komen,
        dus ik ga dat ook niet doen, maar over MSN wil ik je wel helpen.
        msn: webmaster@criticaltarget.tk
        mail: dmees@netics.be
        Voor effectief de belichting uit te werken zou ik nog even wachten tot het script af is.
        maar voor geluid,
        De set 5 van de uitleendienst is PERFECT voor toneel, het is wel handig als je enkele extra boxen bijbesteld.
        KWestie van het geluid een beetje te verspreiden.
        In deze set zit:

Mengpaneel met ingebouwde versterker, 7 micro's (miss nog een draadloze bijbestellen), 2x boxen.
        Goed voor jouw doel dus, ook kan je desnoods nog de installatie van je school op je rec iuotgang zetten, zo kan je de boxen er ok bij zwieren.
        maar mischien wel nieuwe kabels gebruiken, ik heb gehoord dat die bij radioactief de wensen overlieten.

anderss eens over MSN bijpraten?
        Over de veiligheid een paar dingen:
        OPLETTEN met KRACHTSTROOM!!!
        Als je iets laat aansluiten, dan moet je het laten doen door een erkende installateur.
        Je hebt van pieter een telefoonnummer gekregen(Chris Dierickx) ik had gehoord dat je daarbij wat materiaal ging huren?) (onder andere een lichttafel)
        Aan hem zou je ook kunnen vragen of hij het kan aansluiten, hij heeft Héél veel ervaring met krachtstroom.

Aan Chris kan je ook vragen voor de Zero88 Sirius24 lichttafel die hij heeft. Dit is een uitstekende lichttafel.
        Je moet wel nog iemand vinden die ermee kan werken, die wat ervaring heeft.
        De sirius24 heeft een 0-10V uitgang van 24 kanalen, net zoals de dimmers van de uitleendienst, en de dimmers van chris zelf.
        Ik zal <wel eens spreken over welke spots je waarvoor kunt gebruiken,
        als je met me wilt spreken, BEL, of voeg me toe op MSN, want als ik je toevoeg is pieter boos op me

Nu begint deze poisst net iets te lang te worden,

Groetjes,

Dries
        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

citaat:Geplaatst door Freddie

bedoel je met een licht-orgel zo'n ding dat op het geluid reageert?
          Hij bedoelt dus een lichttafelkl met geheugen, net zoals de sirius 24, zie vorige post
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Scellica
            • Oct 2003
            • 2

ja ik heb idd een lichttafel met geheugen nodig. Zal me nog wat verder informeren bij leveranciers, ...
            Ok dries bedankt.

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

ik weet niet hoeveel acteurs/actrices er zijn en wat de condities zijn, maar misschien een idee om iedere "speler" een clip micje te geven (uiteraard draadloos) en dan je ontvangers hoog te zetten of bij het podium(liefst achter of onder het podium)
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• driesmees
                • Apr 2003
                • 1076

hehe, de laatste getallen die ik gehoord heb was een 40 a 50 tal spelers,
                niet echt ùmogeljk dus,
                je kan wel boven het podium enkele mic's hangen
                [CENTER] [/CENTER]

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

citaat:Geplaatst door shure-fan

ik weet niet hoeveel acteurs/actrices er zijn en wat de condities zijn, maar misschien een idee om iedere "speler" een clip micje te geven (uiteraard draadloos) en dan je ontvangers hoog te zetten of bij het podium(liefst achter of onder het podium)
                  Op wat voor school zit jij!? De Postcodeloterijschool??? De meeste scholen mogen al blij zijn met een paar draadloze microfoons, en dan loop jij voor een draadloze mic. per speler te pleiten!

Sorry, maar je moet weer ff terug naar aarde komen, landingsbaan 4 is nog leeg

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

citaat:Geplaatst door shure-fan

Op wat voor school zit jij!? De Postcodeloterijschool??? De meeste scholen mogen al blij zijn met een paar draadloze microfoons, en dan loop jij voor een draadloze mic. per speler te pleiten!

Sorry, maar je moet weer ff terug naar aarde komen, landingsbaan 4 is nog leeg

ik heb het over puur huren, maar als er 40 a 50 spelers zijn, dan misschien de 2 hoofdrolspelers een clipje en verder zou ik dan een paar shotgun mics plaatsen
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

Ik citeer:

citaat:Geplaatst door Scellica
                      Deze zullen wegens te weinig centen () waarschijnlijk bij de uitleendienst gehaald worden.
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3148

citaat:Geplaatst door driesmees
                        Ik citeer:

citaat:Geplaatst door Scellica
                        Deze zullen wegens te weinig centen () waarschijnlijk bij de uitleendienst gehaald worden.
                        En ik citeer:
                        citaat:]Geplaatst door Scellica
                        Heeft iemand suggesties voor mengpaneel + lichtorgel?
                        Daar vallen de mic's niet direct onder...

(Of was t nie tegen mij bedoeld???)

Comment

• driesmees
                          • Apr 2003
                          • 1076

Het was tegen jou bedoeld, maar ik had daarvoor al een mooie sugestie gemaakt:
                          ik citeer:

citaat:Geplaatst door driesmees
                          De set 5 van de uitleendienst is PERFECT voor toneel, het is wel handig als je enkele extra boxen bijbesteld.
                          KWestie van het geluid een beetje te verspreiden.
                          In deze set zit:

Mengpaneel met ingebouwde versterker, 7 micro's (miss nog een draadloze bijbestellen), 2x boxen.
                          alle micro's zijn van senheiser(hoe typ je dat) of van Shure
                          [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...