ervaringen DAP palladium serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

citaat:Geplaatst door kwaak

nou dat zou ik nou maar niet te hard zeggen. tuluk zal het allemaal best werken, maar het is niet het beste en gaat snel kapot (met de service heb ik geen ervaring) voor weinig geld kan je tegenwoordig ook van betere merken goede apparatuur kopen. het is gewoon prijs/kwaliteit verhouding. als het voor jou doel goed is zeker kopen maar wacht anders heel ff. de neiuwe subs van hun bijv. kopen heel slechts uit de tests heb ik gehoord. qua versterks weet ik het niet zo zeer maar voor weinig geld heb je tegenwoordig al een goede!!
    Noem dan is een merk
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Michael
      • Nov 2002
      • 643

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

citaat:Geplaatst door kwaak

nou dat zou ik nou maar niet te hard zeggen. tuluk zal het allemaal best.......versterks weet ik het niet zo zeer maar voor weinig geld heb je tegenwoordig al een goede!!
      Noem dan is een merk
      Kijk eens bij:

JB-systems
      Behringer
      Omnitronic
      Phonic
      enz.....

Hebben ook wel wat leuke versterkers te koop staan, ook rotzooi maar dat is bij dap hetzelfde.

Comment

• Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

Ja die merken.
        Uit dat rijtje zou ik denk ik eerder kiezen voor JB-systems of Behringer
        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• turbomaster
          • Jan 2004
          • 27

wie kwam eigenlijk op het idiote idee om dap met qsc en dergelijke te gaan vergelijken? het is toch logisch dat als je het 4 of 5 dubbele gaat betalen dat je dan ook een stuk meer mag verwachten?
          als ik met die dapjes zou doen wat ik met mijn qsc's doe dan mag ik ze na een paar uur wegsmijten dat is toch logisch? dap is niet gemaakt om langdurig grote vermogens te sturen je zou evengoed een behringer eurodesk tegenover de midas XL4 kunnen zetten da's dezelfde vergelijking... greetzzz
          to be or not to be en waar diende dat knopje nu voor???

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Nou aan de eerste post te lezen was de topicstarter ook wel hardop aan het dromen ja. Hier wordt een labgruppen fp-6400 vergeleken met een dap palladium 2000 en de palladium scheen het beter te doen dus zou feitelijk mijn behriger ep-2500 hed beter doen dan de labgruppen fp-6400 want hij presteert beter dan de palladium 2000 die weer beter presteert dan de fp-6400. Jonge jonge wat een onzin [V]

Comment

• test12
              • Jan 2003
              • 901

Geintje:
              Heb voor alle zekerheid nog eens eerste posting gelezen in dit topic. Verwonderde mij dat niemand opgemerkt heeft dat de clipled gewoon al niet meer werkte (kapot?).

PS. Vergelijking was iets minder extreem, ip2100, of lees ik ergens overheen?

m.v.g. Herman

Comment

• Michael
                • Nov 2002
                • 643

citaat:Geplaatst door jeroenschuuring

om even aan te geven wat ik voorheen op mijn set heb gebruikt: Labgruppen ip2100, master audio 2k5 en van STK als ik me niet vergis een v34. Wat me vooral opviel was dat ik met die DAP audio versterker overigens een p2000 zoveel power had dat ik niet eens een clipled aan heb zien gaan laat staan dat de ingebouwde cliplimiter heeft moeten werken terwijl ik toch echt de grens van wat ter plekke kon heb opgezocht.(zaal van 10 bij 18 meter met bijna 375 gasten. overigens draaide er op laag mid de lab gruppen ip2100 en op hoog een (stokoude) bell 8022. Waar komt jullie scepsis tegnover DAP audio vandaan? zit dit hem in de levnsduur of zit er een ander addertje onder het gras, blaast hij b.v. mijn laag ineens op of zo als ik hem de zoveelste keer gebruik? Ik zou graag eens weten wat er nu zo mis is met dit merk!!!! [?]

edit door modje: onderwerp meegegeven dat de lading dekt
                Sorry was een ip-2100 maarja nog steeds een vergelijk van lik me vestje. De topicstarter heb ik hier ook niet meer zien posten.

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
                  • Nov 2002
                  • 120

Als groentje van 17 met men DAP mission en men 2x K115 ben ik erg fier voor de materialen die ik voor die centen heb gekregen ( heb er dan wel 41% op gekregen ) Ik durf het gemakkelijk opnemen tegen JB systems met hetzelfde vermogen.Want ik heb al heel wat met JB systems gezooid. Zelf heb ik niet voor DAP gekozen, dat was men pa maar toch ben ik er tevreden over! volgens mijn eigen bescheiden mening kan je DAP gebruiken voor wat DAP geschikt is, zoals kleine feestjes of monitoren. Maarja ik ben jong en moet nog veel ervaren zeker?

Comment

• goldsound
                    • Jan 2003
                    • 429

citaat:Geplaatst door DJ RoP en LJ WouT

volgens mijn eigen bescheiden mening kan je DAP gebruiken voor wat DAP geschikt is, zoals kleine feestjes of monitoren. Maarja ik ben jong en moet nog veel ervaren zeker?
                    Ben ik met je eens. Je moet iets kopen naarmate je het nodig hebt en naarmate je budget. Niet iedereen heeft het geld voor dure merken.
                    Het gaat er om dat je tevreden bent over je producten.
                    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Michael
                      • Nov 2002
                      • 643

Alle waar naar zijn geld. Heb je niet meer nodig zeker maar de vergelijking van de topicstarter hier dat is hetgeen wat niet door de buegel kan. een labgruppen is niet vergelijkbaar met een dap palladium. Als jij eens in de maand of nog minder zo nu en dan een feestje hebt bij iemand in de garage waarom dan geen dap kopen. Je gaat er veel plezier aan beleven maar als je eisen gaat stellen aan de apparatuur dan laat dap het meestal afweten. Ik heb ook een drive-in meubel met dap 900d en 800s maarja de dap 900d is nog geen jaar oud en is al in reparatie wegens een kapot loopwerk. Dat ga je dus niet met veel vertrouwen aan iemand kunnen verhuren laat staan dat je er voor een publiek van ettelijke honderden cq duizenden mensen gaat draaien en dan opeens een niet functionerende cd speler hebt die steeds overslaat [xx(].

Comment

• carlosa
                        • Mar 2005
                        • 1

Dat spul van dap is voor de prijs niet slecht. Waar het hem in zit is massa producktie waardoor de prijs al lager wordt en in de gebruikte componenten. Dap P-serie versterkers hebben van die plastic eind transistoren 2S..... en de meeste goede merken gebruiken MJ..... van motorola of RCA metalen eindtransistoren. Die zijn veel duurder en kunnen ook veel meer belasting verdragen. Waar het meestal fout gaat met Dap is overbelasting en kortsluiting van de speakeruitgangen. Een Dap versterker is dan meestal meteen kapot waar een (goed) ander merk na het opheffen van de kortsluiting weer gewoon doorgaat. De speaker beveiliging laat ook vaak te wensen over bij opgeblazen eindversterkers. Een goede versterker is zo beveiligd dat de speakers bescherm worden tegen kortgesloten eind transistoren.
                        Als je geen gekke dingen doet en altijd voor goede bekabling zorgd zal Dap even lang meegaan net als de dure merken. Merken zijn vaak ook een beetje voor de snobben. Natuurlijk kun je topklasse versterkers niet vergelijken met Dap. Maar daar is de prijs ook niet naar.
                        De regel is eigenlijk duidelijk.
                        Dap is een B merk maar hun prijs/kwaliteit verhouding is zo goed dat je kunt overwegen om één versterker te kopen van een A merk voor € 700,- of twee Daps voor € 350,- en dan kijken waar je het langst mee doet. Meestal zal Dap dan winnen. Klinkt lullig maar is wel een feit.
                        Uiteindelijk is de Mercedes van de Dap baas net zo dik als van de dure merken baas alleen heeft dap er 2 versterkers voor moeten verkopen wat niet zo moeilijk is gezien zijn lage prijs.

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Misschien al veel van verteld, maar ook nog even hier mijn ergernissen:

- Heb zelf ook met een Dap Palladium 900 versterker gewerkt, voor op onze subjes. Geweldig... ...de eerste 3 weken dan... ...vlak voor dat we zouden beginnen, viel het rechterkanaal weg, gewoon opgeblazen na het aanzetten. Reparatie..?? Hoef je niet aan te beginnen, op 5 november stuk gegaan, en nog steeds niet terug van reparatie.

- Showtec/ Dap lichtcontroller, sommige schuifjes reageren pas als je ze van links naar rechts beweegd (haha nee geen crossfader), dat is dus ook niet best, en reparatie ho maar!!!!

Ben over mijn Lite-Puter CX-12 veel meer tevreden!!!

Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:Geplaatst door hugovanmeijeren

Misschien al veel van verteld, maar ook nog even hier mijn ergernissen:

- Heb zelf ook met een Dap Palladium 900 versterker gewerkt, voor op onze subjes. Geweldig... ...de eerste 3 weken dan... ...vlak voor dat we zouden beginnen, viel het rechterkanaal weg, gewoon opgeblazen na het aanzetten. Reparatie..?? Hoef je niet aan te beginnen, op 5 november stuk gegaan, en nog steeds niet terug van reparatie.

- Showtec/ Dap lichtcontroller, sommige schuifjes reageren pas als je ze van links naar rechts beweegd (haha nee geen crossfader), dat is dus ook niet best, en reparatie ho maar!!!!

Ben over mijn Lite-Puter CX-12 veel meer tevreden!!!

Groeten Hugo
                            Het is al dikwijls aan bod geweest !
                            Goedkope eindtrappen zijn gewoon te weinig beveiligt enz...
                            Gebruiken minder of geen hoogwaardige componenten enz...
                            Een investering in een goede eindtrap is belangrijk !
                            Op dit moment werk ik nog steeds met de QSC powerlight 1.4 voor de toppen , dit vanaf 1995 full time !!
                            Deze eindtrappen zijn al meer dan 2000 keer gebruikt in alle omstandigheden : warm, koud, vochtig enz...
                            Heb er zo 2 , awel dit was of is een investering waard !!![^]
                            sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• NiTRO
                              • Sep 2002
                              • 677

Even toch wat ervaringe van deze kant: Palladium, gezien het aantal dat er in een jaar verkocht zijn en het aantal dat er terug gekomen is ter reparatie, is er duidelijk te zien dat het gaat om een goed product. Een goed product bedoel ik dan ook mee dat de prijs kwaliteit verhouding goed is. Kwaliteit is absoluut niet slecht. Wat betreft de wat "duurdere" merken.....draai eens een budget serie open van een bekender merk en hang hem eens aan een goede test. Je zult zien dat hier weinig tot geen verschil is met de DAP series. Daarnaast worden steeds meer amps in Bokkiewokkie land gebakken simpelweg omdat daar de productie kosten laag zijn. Ook de dure merken laten hier hun spulletjes is elkaar sleutelen.

Al met al moet je stellen dat een mercedes niet even comfortabel rijd als een
                              ford fiesta, maar voor de prijs is de ford een prima auto.

cheers,
                              ERC

Comment

Working...