watt....decibel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Stefan
    • Jan 2003
    • 14

citaat:
    (bij gelijke belasting: dus
    speaker = 250W@8Ohm, dan versterker tussen 250 en 500W bij 8Ohm.)

Dus als ik het goed begrijp, correct me if i'm wrong, moet je als je versteker bijv. 2x400W@8Ohm boxen hebben die 2x200W@8Ohm zijn??!!

BlackBox Dj-Team Member

Comment

• Dré
      • Nov 2001
      • 409

citaat:
      citaat:
      Een goede vuistregel is dat de versterker ongeveer twee keer het opgegeven vermogen van de luidspreker levert.
      Hoi,
      Paar dagen geleden is Davy met zijn ADJ versterkers afgekomen.
      We hebben een V3000 in brug op mijn baskast gezet (W Bin met 1 RCF L15/554K; 500W RMS) Die V3000 levert in brug op 8ohm een vermogen rond de 1200W dacht ik..
      Toen de amp 3/4 van zijn vermogen gaf hoorde ik de woofer al terugslaan op het ijzer, dus het lijkt me niet zo goed om het dubbele vermogen op de luidsprekers te zetten.
      Zet het subsonic schakelaartje achter op de versterker even aan. Bij een W-bin (die totaal NIET uitblinken in laag) is de 50Hz stand een prima optie.

Probeer de test daarna nog maar eens!

-- Pardon my French, I'm Dutch --
      -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• Ron
        • Feb 2003
        • 4

Als je een versterker hebt van 2x 400W in 8ohm dan zou jou luidspreker ongeveer RMS 200W, 400W spl en 800W in 8 ohm peak moeten zijn maar deze waarden liggen bij elke speakers anders maar dit zou je als richtwaarde kunnen gebruiken.

Trouwens wees zuinig op je 554k want dat is een beest van een speaker en 1000W kan hij wel verdragen maar het is geen speaker die voor een horn loaded baskast is ontwikkeldt en daarom knalt hij tegen zijn eigen klankbord aan.
        En als je een w-bin hebt waarom dan geen 18" speaker want 15" speaker worden vaak in courd-bins 2x15"gebruikt en dan komt die 554k heel goed uit de verf en dan is 1000W helemaal geen probleem en 1500W ook niet.
        Groetjes Ron

R.wolda
        R.wolda

Comment

Working...