advies PA installatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

nieuwe conus, voor als de ander verrot/gescheurd/opgeblazen enz. is, tuurlijk kan je voorlopig wel met het ingebouwde filter in je sub spelen maar dan toch zo snel mogelijk actief Xovertje met extre versterker erbij halen...
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Michael
      • Nov 2002
      • 643

Iedereen zegt het hier en dat klopt ook. Vooral ook om de reden dat je er ook bands mee gaat versterken zou ik je toch echt aanraden voor twee versterkers te nemen. Pak dan een goedkopere serie want als je een cp2200 kan betalen dan is er erg veel keus voor je op de markt. Ik denk dat je ook het beste af bent met de gladiators, het is een echte set voor beukwerk maarja qua sound zou ik dan toch kijken naar de hk set maar je zegt het al beuken is belangrijker dus is de keus heel gemakkelijk
      Vergeet ook niet dat de interne crossover van de gladiators niet je van het is dus een externe zou beter zijn maar ook nog eens de set beter laten klinken. Je hebt alleen voordelen bij een actieve aansturing dus waarom niet het geld ervoor heb je.

Comment

• Beats4U
        • Sep 2002
        • 28

Ha Barenski,
        Ik zie dat je nogmaals bent wezen praten. Bij zo'n aanschaf moet je toch vooral gaan luisteren. Als je zo'n bedrag uitgeeft mag je van dealers verwachten dat je een fatsoenlijk demo kunt krijgen. Verschillende speakers kunnen heel verschillend klinken zonder dat de een nu echt beter of slechter hoeft te zijn. Maar wel anders. Het is maar net wat jij (en de andere gebruikers) het beste vinden klinken. Ga niet af op de mening van een ander. Ga zelf luisteren. Dan is de kans op spijt ook het kleinst. En dan niet 5 minuten op halve kracht maar minstens een half uur. Verschillende muzieksoorten en ook op vol vermogen. Want dan komen het meeste verschillen aan het licht.

Daarnaast sluit ik me aan bij diegenen die adviseren om met een actieve cross-over en twee versterkers te werken. Dat scheelt bij de meeste systemen echt een jas. Veel stevigere bas. Maar ook dit kun je gewoon testen.
        Ik ben zelf een liefheber van 2 identieke versterkers die ieder een kanaal laag en een kanaal top doen. Dan kun je de versterker vlak achter je speakers zetten en korte speakerkabels gebruiken.
        Wel een extra flightcase, maar ook beter te sjouwen. Omdat het bas-kanaal zijn voeding deelt met een top-kanaal kan hij wat meer stroom krijgen dan bij gebruik van 2 baskanalen. Is weer wat beter voor de bas, net als die korte kabels.

De genoemde EV en Dynacord versterkers zijn natuurlijk prima. Op dit moment zie ik ook verschillende gebruikte QSC RMX-en te koop. Dan kun je toch actief draaien voor hetzelfde geld.

Succes ermee

Comment

Working...