Beste mensen graag jullie advies over een aan te schaffen PA-installatie:
situatie:
een betonnen ruimte van ongeveer 12 bij 12, maximale cap. 150 man
De PA wordt bij elke evenemnt op en afgebouwt
doeleinde:
-Dj-avonden (drum 'b bass, techno e.d.)
-bands (oa. Funk, Punk, Rock, Ska, Metal Hardcore)
Op het moment gebuik ik daarvoor een zanginstallatie
(Mackie 808m: 1200 real watts/2 ohms from twin 600-watt met 4 boxen, 2 zaal 2 monitor) waarover ik de ook vaak een keybord moet gooien. Ik plaats ook wel eens wat mic's bij de drums om ze er wat voller te laten klinken (bass, snare en een tussen tom's en bekkens).
dit geeft een redelijk effect, je kan natuurlijk op deze manier geen effect uitoefenen op de bass en gitaar.
budget:
geen idee, maar we hebben redelijk wat te besteden, ga maar uit van 5000 euro ofzo.
bediening:
door een hobbyist, met redelijk wat ervaring en niet bang om te leren (ikke dus)
monitoring:
maxiamaal 2 boxen, het is een erg klein podium
alvast bedankt!
situatie:
een betonnen ruimte van ongeveer 12 bij 12, maximale cap. 150 man
De PA wordt bij elke evenemnt op en afgebouwt
doeleinde:
-Dj-avonden (drum 'b bass, techno e.d.)
-bands (oa. Funk, Punk, Rock, Ska, Metal Hardcore)
Op het moment gebuik ik daarvoor een zanginstallatie
(Mackie 808m: 1200 real watts/2 ohms from twin 600-watt met 4 boxen, 2 zaal 2 monitor) waarover ik de ook vaak een keybord moet gooien. Ik plaats ook wel eens wat mic's bij de drums om ze er wat voller te laten klinken (bass, snare en een tussen tom's en bekkens).
dit geeft een redelijk effect, je kan natuurlijk op deze manier geen effect uitoefenen op de bass en gitaar.
budget:
geen idee, maar we hebben redelijk wat te besteden, ga maar uit van 5000 euro ofzo.
bediening:
door een hobbyist, met redelijk wat ervaring en niet bang om te leren (ikke dus)
monitoring:
maxiamaal 2 boxen, het is een erg klein podium
alvast bedankt!

Comment