advies PA installatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

er staat hier op dit moment een behringer 18 sub met een 12-1 top te loeien op een yamaha p-4500.
    passief gefilterd, en niks aan de hand. Met een goeie zwaare versterker zou die ev in principe ook passief kunnen draaien, of ( nog mooier ) met de actieve originele ev-crossover.
    Ik ben niet zo'n voorstander van andere speakermanagement-systemen dan de fabrikant er zelf bijlevert.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

citaat:michael

ev Q66 voor sub en een EV Q44 voor top
      citaat:Geplaatst door Barenski

ik ga op het moment uit van een dynacord 900 en een 1200 is dat ook een beetje OK kwaliteit, scheelt dat overigens in geld?
      de dynachord en de EV versterkers zijn vrijwel identiek.
      (ik heb het verschil nog niet gezien)
      lekker belangrijk!

Comment

• Michael
        • Nov 2002
        • 643

Er is een verschil. de dynacord is net wat goedkoper dan de ev q versterkers.

Comment

• Jag
          • Nov 2002
          • 319

Ik zou versterkers 2e hands kopen. En 2e hands zijn ook gewoon complete geluidsets te koop.

Comment

• MSSS
            • Jul 2003
            • 365

Ik vind die ev's toch wat neutraler klinken. Maar ja als je niet al teveel geld hebt zou ik toch kijken naar die dynacords.
            oleole ik heb EV :)

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

citaat:Maar ja als je niet al teveel geld hebt zou ik toch kijken naar die dynacords.
              Ik denk dat MSSS toch eens beter in de prijslijsten moet kijken...

citaat:de dynachord en de EV versterkers zijn vrijwel identiek.
              zijn van binnen identiek..

Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Triple S
                • Sep 2000
                • 808

Maar dan ook Exact identiek!
                citaat:
                Ik vind die ev's toch wat neutraler klinken
                Da's dan ook knap!
                Don\'t call me DJ!

Comment

• Michael
                  • Nov 2002
                  • 643

MSSS heeft wel gelijk. EV Q66 voor 799 en een dynacord S-1200 voor 766 dus de dynacord is goedkoper
                  Maar dan ook Exact identiek!

citaat:Maar dan ook Exact identiek!

citaat:
                  --------------------------------------------------------------------------------

Ik vind die ev's toch wat neutraler klinken
                  --------------------------------------------------------------------------------

Kan wel, bij de test andere mixer, cd speler, pa tafel, micro, kabels, eq, enz.... gebruikt mischien?

Comment

• Barenski
                    • Nov 2001
                    • 43

Ik ben zaterdag nog een swezen praten bij een andere winkel en ik ga toch voor de Electro voice Gladiator speakers, de versterker die ik eb bij neem is de CP 2200 va EV.

Comment

• Michael
                      • Nov 2002
                      • 643

Een heel net setje met een goede versterker maar waaorm gladiator in plaats van HK en toch een versterker in plaats van twee terwijl de set toch veel voor bands wordt gebruikt?

Comment

• MSSS
                        • Jul 2003
                        • 365

ik heb daarvoor een dateq apollo gebruikt omdat ik geen andere tafel bij de hand had.Als geluidset had ik een EV eliminator setje. Nu sinds kort heb ik ook een soundcraft K3 alleen die stond toen ergens anders en kon ik er niet zo snel bijkomen.
                        oleole ik heb EV :)

Comment

• Barenski
                          • Nov 2001
                          • 43

citaat:Geplaatst door Michael

Een heel net setje met een goede versterker maar waaorm gladiator in plaats van HK en toch een versterker in plaats van twee terwijl de set toch veel voor bands wordt gebruikt?
                          Ik heb voor de gladiator gekozen aangezien deze erg goed in het laaggebioed is en dit erg belangrijk is voor ons, ivm DJ's die techno & drum n bass draaien, ik hoorde ook dat de HK set toch vooral relaxt is als je wat "fijnere" muziek hebt zoals Jazz, de gladiator is beter voor het hardere werk.

wat betreft de versterker; dit scheelt een crossover er zin er namelijk al een ingebouwt in de gladiator speakers.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

passsief draaien dus, scheelt een versterker, kost een bult energie, en dus een (veel) zwaardere amp.
                            Zoniet : Gaat je dat een paar recone's per jaar kosten.
                            http://www.niehoff.nl/electrovoice/Gladiator.pdf vertelt dat, tenminste.

Als je ook vette techno wilt stampen kun je beter aktief gaan, dus...

Probeer eens een kleine budgetvergoting te versieren...Enne, de dealers zijn niet te beroerd om een demo'tje te doen voor je.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

toegift : de betere dealers...

Comment

• Barenski
                                • Nov 2001
                                • 43

citaat:Geplaatst door **************

passsief draaien dus, scheelt een versterker, kost een bult energie, en dus een (veel) zwaardere amp.
                                Zoniet : Gaat je dat een paar recone's per jaar kosten.
                                http://www.niehoff.nl/electrovoice/Gladiator.pdf vertelt dat, tenminste.

Als je ook vette techno wilt stampen kun je beter aktief gaan, dus...

Volgens de verkoper is die CP 2200 ruim voldoende vermogen, en qua budget zit al aardig aan mijn plafond, ik ben nu met bekabeling, flightcase op wielen en een allen & heath 16 x 2 mengtafel ronde de 5500 kwijt.

p.s. wat is een recone ?

Comment

Working...