Ik wil, op een voordelige wijze, live muziek (taptoes, optredens muziekkorpsen etc) opnemen. Ik heb een minidiscspeler waarmee goed opnemen mogelijk moet zijn. Kan iemand mij verder helpen? Voorbeeld, ik wil binnenkort een opname in een zaal opnemen. Onderstaande tekening geeft een voorbeeld weer. Hierin is O het orkest:
[edit]plaatje is niet optimaal hij neemt geen spaties mee, snitz grrr!
ik maak ff snel een ander plaatje[/edit]
[edit]ok verbeterd[/edit]

Zelf zou ik zeggen zet op beide M's een microfoon neer en koppel die, te samen, aan de input van de minidisc. Gaat dit werken is het mogelijk 2 microfoons simpelweg te koppelen aan je mic-jack in je minidisc en werkt dit en heeft iemand advies wat voor microfoons te gebruiken en hoe deze exact op te stellen, wellicht op statief of iets in die richting.
Thnx alvast voor de reacties ...
Bijgewerkt door - cableguy op 18/09/2002 18:28:32
Bijgewerkt door - cableguy op 18/09/2002 18:32:37
Bijgewerkt door - cableguy op 18/09/2002 18:33:04
Bijgewerkt door - geluidmoderator op 19/09/2002 04:00:34
[edit]plaatje is niet optimaal hij neemt geen spaties mee, snitz grrr!
ik maak ff snel een ander plaatje[/edit][edit]ok verbeterd[/edit]

Zelf zou ik zeggen zet op beide M's een microfoon neer en koppel die, te samen, aan de input van de minidisc. Gaat dit werken is het mogelijk 2 microfoons simpelweg te koppelen aan je mic-jack in je minidisc en werkt dit en heeft iemand advies wat voor microfoons te gebruiken en hoe deze exact op te stellen, wellicht op statief of iets in die richting.
Thnx alvast voor de reacties ...
Bijgewerkt door - cableguy op 18/09/2002 18:28:32
Bijgewerkt door - cableguy op 18/09/2002 18:32:37
Bijgewerkt door - cableguy op 18/09/2002 18:33:04
Bijgewerkt door - geluidmoderator op 19/09/2002 04:00:34

voldoet zeker niet ? Dat scheelt nogal in de kosten daar een mixertje ook wel wat zou kosten. Heb je eventueel tips voor een voordelige mixer die die 2 kanalen kan bundelen en hoe werkt zoiets ? Heb ik hier dan stroom (220) voor nodig want dat is niet altijd aanwezig.
Comment