Geluid in sporthal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Plopkop
    • Dec 2011
    • 3

Geluid in sporthal

Beste allemaal,

Als korfbalclub zijn wij op zoek naar een geluidsinstallatie om tijdens het inschieten muziek af te spelen.
    Ik heb hier heel weinig verstand van, dus was mijn vraag: 'wat voor boxen (+ versterker?) kunnen wij het beste aanschaffen met een minimaal budget?'

Alvast bedankt!

Groet,
    Job
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

afmetingen van de hal zijn niet geheel onbelangrijk om je een goed andwoord te kunnen geven...
    en wat is je budget?

Rick
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

En hoe luid moet die muziek gaan? Is dit voor achtergrond of moet het ook op concertniveau kunnen voor feestjes e.d.?
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

In de dug-out van de meeste hockeyteams kom ik zo'n ding tegen, staat nooit maximaal aan, toch (veel te) hard...
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

gezien de vraag denk ik dat het gewoon net een achtergrond/aanwezigheids muziek je moet zijn...
          setje leuke 15 inch toppen pakken van niet al te veel geld en gaan met die banaan...

Comment

• Plopkop
            • Dec 2011
            • 3

De afmeting van de zaal is 40x25 en ons budget is rond de 300-400 euro!
            Nee, het is wel de bedoeling dat de muziek duidelijk aanwezig is!

@moderator Als die box hard genoeg kan en mooi vol geluid geeft, is dat dé perfecte oplossing voor ons

Job
            Last edited by Plopkop; 12-12-11, 22:25.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Zijn een hoop teams die zo'n ding meezeulen, vast wel eentje die je ff kan proberen!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Plopkop
                • Dec 2011
                • 3

Ja, ik ga even op onderzoek uit! Bedankt voor deze mooie tip! (y)

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Als die box hard genoeg kan en mooi vol geluid geeft, is dat dé perfecte oplossing voor ons
                  Hard: ja, betrekkelijk. Vol geluid: nee. Voor iet of wat vol geluid heb je toch iets baskastachtigs nodig of een 15" full range of een 12" actief met een DSP die er wat meer diep uithaalt (QSC actieve speakers met DEEP bijvoorbeeld).
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

Met dat budget zou ik eens bij de mediamarkt kijken voor een flinke stereo.
                    Sorry, maar wat jij wil in de zaal die je hebt heb je toch minimaal een 4000 euro nodig.
                    Dan heb je 4x een 15" speaker, een versterker, en een CD speler + mixertje. (incl. bekabeling)
                    Let wel: dan heb je acceptabele b-kwaliteit of iets 2e hands.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

Originally posted by Plopkop

@moderator Als die box hard genoeg kan en mooi vol geluid geeft, is dat dé perfecte oplossing voor ons

Job
                      "hard genoeg" OM MUZIEK TE HOREN JA

"mooi vol geluid" DAN KUN JE HET EEN KEER HUREN VOOR DAT BUDGET..
                      lekker belangrijk!

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

CD speler en mixer hebben ze helemaal niet nodig. 2 Actiefjes met een stuk XLR om ze aan elkaar te lussen is voldoende. Daar prop je via RCA een iPod aan en klaar. Perfect geluid hoeft ook niet, anders zou er wel een budget van 4000,- zijn ipv 400.

Een redelijk te doen voorstel - buiten het genoemde budget maar toereikend - American Audio PXI 15.
                        Desnoods begin je met één zo'n kastje, een minijack -> RCA kabeltje en een statief, dan heb je iets.

Wil je de hele zaal op discovermogen voorzien? Ja, dan moet je wat meer gaan neerzetten en mag je budget inderdaad met 10 vermenigvuldigd worden. Ben je ook elke week een uur bezig met opbouwen en afbreken. Maar dat doen andere korfbalverenigingen ook niet en is volgens mij ook helemaal niet de bedoeling.
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                          • Jun 2010
                          • 640

Originally posted by Plopkop

Job

dan is het ook echt wel duidelijk aanwezig maar met dit budget kun je gewoon geen kloot.
                          jullie zijn zeker met de pet rond geweest toen je aan het bier drinken was aan de bar...

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by renevanh
                            Maar dat doen andere korfbalverenigingen ook niet en is volgens mij ook helemaal niet de bedoeling.

Dat ligt dan wellicht ook aan het niveau waar de club speelt
                            en wat er in die hal aan (internationale) wedstrijden wordt ge-
                            organiseerd?

grtz
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Originally posted by NesCio01

Dat ligt dan wellicht ook aan het niveau waar de club speelt
                              en wat er in die hal aan (internationale) wedstrijden wordt ge-
                              organiseerd?

grtz
                              Een korfbalclub die bij het inschieten wat muziek wil om het reeds aanwezige publiek te vermaken is geen nationaal team...
                              Geloof me, daarvoor heb ik al genoeg van korfbal gezien en meegekregen
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...