Stroom Verslag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • YellowMoon
    • Sep 2011
    • 2

Stroom Verslag

Hoi!

Ik ben een student die een opleiding doet om geluids- technicus te worden en moet een stroom verslag maken wat dieper gaat dan: dit is een aggregaat. Helaas weet ik vrij weinig over dit soort dingen en is het heel belangrijk, dus dacht ; Ik schakel hulp hier in als mogelijk is! Ik heb al heel veel gezocht op internet, maar vond het enorm lastig om nuttige informatie te vinden.

Een aantal dingen die ik bijv. wil weten: Hoe werkt stroom in een mengtafel? Er gaan allemaal stroompjes overal naartoe maar wat dient het voor, hoe loopt het? Waarom vervormt het geluid als je alles open zet na een tijdje? etc

Iemand staat met een mic in zn handen, aangesloten door een XLR kabel. Hoe komt er nou energie bij je mic, aangezien er zowel audio signalen als kracht nodig is om het werkend te krijgen.

Als mensen nog meer ideeën hebben wat leuk zou zijn in zo een verslag, zeg het gerust!

Sorry als het allemaal achterlijk simpel klinkt voor jullie, maar voor mij is het nog geen natuurlijk iets wat ik zo 1 2 3 weet.

Groetjes en alvast dank^_^

~~
    Last edited by YellowMoon; 29-09-11, 14:12.
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Hallo Welkom op dit forum.

Hoe heet die opleiding die jij doet?
    Welke docent / vraagt jou dit verslag te schrijven.

Die info hebben we echt even nodig.
    lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by showband
      Hallo Welkom op dit forum.

Hoe heet die opleiding die jij doet?
      Welke docent / vraagt jou dit verslag te schrijven.

Die info hebben we echt even nodig.
      Anders kunnen we jou huiswerk niet maken, namelijk...

Comment

• Jan van Duren
        • May 2004
        • 204

volgens mij staat het internet bomvol met antwoorden op deze vragen.

popschoolmaastricht is alvast iets om te gaan doorspitten.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Ik heb al heel veel gezocht op internet, maar vond het enorm lastig om nuttige informatie te vinden.
          Het internet staat vol van dergelijke informatie, maar aan je vraagstelling is te zien dat je niks van elektronica kent waardoor je ook de informatie niet goed kunt plaatsen. Nu is het onmogelijk om op een forum een cursus elektronica te gaan geven. Een cursus basiselektronica zou eigenlijk in jouw opleiding mogen/moeten thuishoren. Dat ze je eerst die eens geven en dan als toepassing daarop je deze opdracht laten doen.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• stamgast
            • Feb 2010
            • 253

Probeer ook of je bijvoorbeeld vrijwilliger kunt worden bij een lokale omroep / poppodium etc. Daar zitten ze vaak te springen om medewerkers en je krijgt vaak de kans om te werken met spul dat je thuis niet snel zult tegenkomen.

Comment

• YellowMoon
              • Sep 2011
              • 2

Dont get the wrong idea! het is niet voor school, het is iets voor mijzelf en deels stage. Het is niet dat je mijn huiswerk maakt, maar dat ik een aantal ideeën krijg om toe te voegen en uit te werken & veel diepgaandere dingen (vind ik) lastig te vinden op het net. Popschool maastricht bijv is er te basis voor. Misschien dat ik het op een verkeerde manier neer heb gezet, maar bedoel het niet als in : hoi maak mn huiswerk ff, thnx.

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Maar we weten nog steeds niet welke opleiding je doet, en van welke docent je les krijgt...

Op wikipedia (weliswaar de engelse) kan je pagina's vol info over phantom power, gebalanceerde signalen etc. vinden, probeer dat eens, weet je meteen hoe je engels er aan toe is

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...