dynacord soundcraft yamaha

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Die tac tafel is wel een "echte" zeg maar .
    Is een van de betere "golden oldies" .
    Mocht je hier in geintereseerd zijn ff checken of alles werkt .

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Henkhifi
      Ok bedankt Antoon

nee ik kan niet zelf repareren dus beter van af blijven

bvd Henk
      Mits je de tafel goed test zoals Antoon al beschreef dan heb je aan die Amek een prima tafel. Het kopen van een gebruikte mengtafel is altijd een risico, je weet simpelweg niet wat er allemaal mee is gebeurd en de faders zijn altijd kwetsbaar.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Ik snap niet wat een Amek tafel te maken heeft met dit topic.

En ik vermoed niet gezien de leeftijd van dat soort tafels, dit momenteel nog een zeer betrouwbare oplossing is om die overal mee te nemen.
        Om nog maar te zwijgen over het gewicht en afmetingen.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by frederic
          Ik snap niet wat een Amek tafel te maken heeft met dit topic. TS heeft zelf de vraag gesteld dus lijkt me vrij duidelijk.

En ik vermoed niet gezien de leeftijd van dat soort tafels, dit momenteel nog een zeer betrouwbare oplossing is om die overal mee te nemen. Waarom zou iets wat oud is per definitie onbetrouwbaar zijn? Een Behringer nieuw uit de doos zou wel eens een stuk minder betrouwbaar kunnen zijn.
          Om nog maar te zwijgen over het gewicht en afmetingen. Volgens TS geen bezwaar omdat hij er toch niet mee op pad gaat.
          Zie rode tekst, ik snap dus jouw reactie niet.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Henkhifi
            • Jul 2011
            • 25

amec

kom jongens we gaan mekaar niet in de haren vliegen

wat betreft oud hoeft het zeker niet onbetrouwbaar te zijn ik draai met mijn audio op oude buizen versterker en deze is heel betrouwbaar er word wel niet mee rond getoert

ik heb ook veel oude gitaar buizen versterkers gehad en deze klonken perfect ik weet niet hoe het met mengtafels zit

ik hoef er wel niet mee op pad maar wel af en toe een feestje op onze vereniging dus het meeste tijd staat hij bij mij op zolder maar een beetje compact is toch ook wel fijn want mijn zolder staat al behoorlijk vol

jullie hebben wel gelijk dat met een ocassion niet weet wat er mee gebeurd is alleen hebben sommige mensen het ook maar alleen thuis gebruikt

maar als ik zie wat ik moet betalen voor een occasion kun je mischien beter een nieuwe kopen hoewel dat er ook wel eens een zgan aangeboden word

ik heb de tijd en wil het juiste kopen omdat ik maar een keer mijn geld wil uitgeven alleen zie ik door de bomen het bos niet meer zoveel er aangeboden word en ik niet weet waar ik het beste mee ben

ik hou van een warm geluid omdat ik meestal buizen apparatuur gebruik

dus tips blijven welkom ik hoef er niet perse opnamens mee te maken en hij moet niet te moeilijk te bedienen zijn omdat ik een leek ben

bvd Henk

Comment

• Henkhifi
              • Jul 2011
              • 25

02r crestxr20

daar ben ik weer met 2 mengpanelen waar mijn nieuwsgierig heid naar uitgaat

de yamaha 02r of de crest xr20 iemand hier iets over te vertellen of beter van af blijven

heb best goede recensies gelezen over deze panelen

ben ook nog steeds bezig met de amek deze moet perfect in orde zijn want hij heeft zelf al wat onderdelen vervangen en hij moet perfect in orde zijn

heeft altijd in zijn home studio gestaan

hij doet mij een aanbieding de amek met yamaha rev 500 en een nieuwe tapco versterker

kennen jullie deze laatste

bvd Henk

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Originally posted by Henkhifi
                de yamaha 02r of de crest xr20 iemand hier iets over te vertellen of beter van af blijven

ben ook nog steeds bezig met de amek deze moet perfect in orde zijn want hij heeft zelf al wat onderdelen vervangen en hij moet perfect in orde zijn

heeft altijd in zijn home studio gestaan
                O2r is een digitale tafel...

XR20 is een hele leuke tafel (Klein veel functies), echter ik hoor wel eens wat negatiefs over de betrouwbaarheid ervan.

Als die TAC inderdaad zo goed is behandeld (Is hij 1e eigenaar...), en de afmetingen en gewicht zijn geen probleem voor je, dan wist ik het wel...

Comment

• Henkhifi
                  • Jul 2011
                  • 25

Originally posted by DJ Antoon
                  O2r is een digitale tafel...

XR20 is een hele leuke tafel (Klein veel functies), echter ik hoor wel eens wat negatiefs over de betrouwbaarheid ervan.

Als die TAC inderdaad zo goed is behandeld (Is hij 1e eigenaar...), en de afmetingen en gewicht zijn geen probleem voor je, dan wist ik het wel...
                  ik heb ook wel negatieve dingen gelezen over de xr20

de tac is 2e eigenaar maar volgens deze jongen is ook hij er altijd heel zuinig op geweest

wat betreft de afmeting/gewicht is niet echt een probleem want hij staat de meeste tijd op zolder en moet mischien 2x per jaar mee naar een feest hoewel een compacte tafel zoals een dynacord powermate of cms 1000 ook wel fijn is

maar volgens deze jongen klinkt de tac veel beter dan een dynacord en hij heeft hem zelf met een midas getest en hij vond de tac beter klinken meer headroom maar dat is zijn mening

bvd Henk

Comment

• Henkhifi
                    • Jul 2011
                    • 25

Amek tac bullet

jongens is de amek scorpioen veel beter dan de bullet want deze staat er ook een te koop alleen is hij 2x zo duur als de bullet

Henk

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Is een studiotafel

Comment

• Henkhifi
                        • Jul 2011
                        • 25

dynacord

jongens ik heb voor 90% een beslissing genomen

ik ga toch maar voor een dynacord powermate 1000 of een cms 1000

ik heb een bod gedaan op een powermate 1000 mk2 van drie jaar en altijd thuis gebruikt en een bod op een cms 1000 die pas 3 keer is gebruikt

voor de cms moet 800 euro betalen en een mk3 kost 1265 euro is de mk3 beter en is hij de meer prijs waard

waar ben ik nu het beste mee met de cms of een powermate

is het aansluiten van crossover etc makkelijker op een meng tafel dan op een powermate

en wat ben ik voor een eindversterker kwijt die net zo goed of beter klinkt dan een powermate

ik weet het zijn veel vragen mar hopelijk krijg ik hier antwoord op want mischien zijn deze vragen al eerder gesteld

bvd Henk

Comment

• bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

De MK I heeft 3 auxen, MK II heeft 4 auxen, Mk III heeft 6 auxen en je kunt de effecten editen. Tevens heeft de MK III een moderne lichtgewicht eindtrap, waardoor het totaalgewicht een stuk omlaag is gegaan.
                          Voor jouw toepassing zou de MK I dus prima volstaan.
                          Over de vesterker van de Powermates zou ik me geen zorgen maken,
                          ik heb er nog nooit een gezien/gehad die problemen gaf, zelfs niet na een flinke bierdouche
                          In de powered mengtafel scene, Dynacord rules.punt !!

Oh ja,
                          crossover aansluiten op de powermate is een fluitje van een cent, staat prima beschreven in de manual.
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Henkhifi
                            • Jul 2011
                            • 25

dynacord

Ok Bones

bedankt voor je uitleg en inderdaad de mk 1 is voor mij dan voldoende

bvd Henk

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by bones2001

Oh ja,
                              crossover aansluiten op de powermate is een fluitje van een cent, staat prima beschreven in de manual.
                              En in post #17 op pagina 3 van deze thread...

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Henkhifi
                                • Jul 2011
                                • 25

dynacord

Ja Daan klopt jij had hier al uitleg overgegeven

ik ben er nog niet uit of ik een occasion ga kopen of nieuw

de powermate mk3 staat me ook wel aan maar is nog vrij duur maar je kan hier wel het versterker vermogen instellen

iemand ervaring met de mk3

ik lees over midas ook veel goed is dit te vergelijken met dynacord

Henk

Comment

Working...