dynacord soundcraft yamaha

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkhifi
    • Jul 2011
    • 25

crossover

Ok dat is duidelijk dus toch beter de vuistregel aanhouden

kan ik ook een crossover gebruiken bij een powermixer en zo ja hoe gaat dat dan

bvd Henk

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Dat kan zeker, ik neem als voorbeeld even de Powermate 1000 mk3.

Je stuurt je mix naar de master A uitgang, die maak je met 2 xlr kabels vast aan de ingangen van je crossover. Vervolgens stuur je het laag via nog een setje xlr kabels naar je subwoofers (actieve subs geloof ik?) en het hoog met 2 xlr->jack kabels naar de "Power Amp", en stuur je de uitgangen van je amp naar de KSjes.

Op die manier versterkt de powermate het hoog en gaat het laag direct naar je subs en kan je de powermate als gewone mixer gebruiken.

Wat ik hierboven heb beschreven staat overigens ook gewoon op pagina 88 van de manual van de powermate 3 serie: http://cdn.dynacord-powermate.com/fi...nual_en-de.pdf

Ik heb zo'n gevoel dat dit je bij de 1 en 2 serie ook wel gaat lukken op deze manier (als er een externe bron voor de amp aangesloten kan worden kan dat).

Verder stel ik voor dat je misschien een keer een handleiding kan gaan lezen voordat je andere mensen je antwoorden op laat zoeken. We helpen je hier graag, maar als jij je huiswerk niet maakt hoef je van ons ook niet veel te verwachten.

Daan
      Last edited by djspeakertje; 02-08-11, 11:02.
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Ik kan alleen maar een gepowerde mengtafel afraden.
        Dit omdat als je ooit een krachtiger set wil aankopen, moet je onmiddelijk alles vernieuwen.
        Want speakers koop je dan op basis van het vermogen van die gepowerde mengtafel, en mengtafel en versterker zijn 1.
        Alles hangt dus eigenlijk aan elkaar (letterlijk en figuurlijk).
        Dan kom je uiteindelijk toch duurder uit.

Comment

• Henkhifi
          • Jul 2011
          • 25

crossover

zo Daan zijn jullie altijd zo hard voor newbies

dat van die manual wist ik niet en als hij in het engels is dan begrijp ik er toch maar de helft van want mijn engels is niet zo best

ik weet iedereen kan engels tegen woordig maar ik ben 52 jaar en heb vroeger niet veel engels gehad en huiswerk is nooit mijn sterkste punt geweest

als ik iets gekocht heb en er zit een handleiding bij dan zal ik deze zeker door lezen

maar waarom zo moeilijk doen als je het antwoord weet geef het dan gewoon je word daar niet moe van

wat betreft een losse tafel met versterker zit natuurlijk wel wat in maar ik denk dat ik in de toekomst niet zo,n zware set nodig

verder bedankt jongens voor je antwoorden

Henk

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by frederic
            Ik kan alleen maar een gepowerde mengtafel afraden.
            Dit omdat als je ooit een krachtiger set wil aankopen, moet je onmiddelijk alles vernieuwen.
            Want speakers koop je dan op basis van het vermogen van die gepowerde mengtafel, en mengtafel en versterker zijn 1.
            Alles hangt dus eigenlijk aan elkaar (letterlijk en figuurlijk).
            Dan kom je uiteindelijk toch duurder uit.

Wederom: Lezen!

In post #Uno staat het volgende:

dit alles staat bij mij op zolder en heb dit nodig voor wat zang/gitaar te oefenen wat muziek te draaien en mijn beamer speelt er over en af en toe een feestje mee draaien
            Lijkt me niet iets om voor te gaan upgraden eerlijk gezegd, bovendien doet een powermixer het ook prima zonder dat je het powergedeelte gebruikt.

@Henkhifi: Wij zijn hier met zn allen best bereid iets te doen voor onze newbies, want iedereen is ooit newbie geweest (!zie handtekening!), en heeft van de anderen moeten leren, zo ook ik, maar we verwachten wel dat je zelf ook je steentje bijdraagt. In dit geval is de handleiding dan in het Duits, maar over het algemeen is Engels inderdaad de voertaal op licht- en geluidstechnisch gebied, iedereen praat over faders, mutes en VCA's (Voltage Controlled Amplifiers), in plaats van schuifregelaars, dempers en VGV's (VoltageGestuurdeVersterkers)... Sterker nog, voor sommige termen zijn geen nederlandse vertalingen. Probeer voor de grap Talkbackmic, Stagebox en Stagesnake eens...

Daan

Comment

• Henkhifi
              • Jul 2011
              • 25

crossover

Ok Daan dat is klare taal

Duits is voor mij geen probleem

je hebt gelijk upgraden zal niet hoeven in mijn geval het belangrijkste is dat het goed klinkt en dat de mic voorversterkers goed zijn het hoeft niet zo uitgebreid zijn dat ik er ook mee op de pc kan

en ik zal proberen zelf ook wat meer proberen uit te vogelen maar uitleg van iemand die het al weet is toch wel makelijker te begrijpen

bedankt voor je geduld en anrwoorden

Henk

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

Originally posted by djspeakertje
                Wederom: Lezen!

Sterker nog, voor sommige termen zijn geen nederlandse vertalingen. Probeer voor de grap Talkbackmic, Stagebox en Stagesnake eens...
                Daan
                Daar komt ie,

terugpraaatmicrofoon
                podiumdoos
                podiumslang

Of een ieder dit begrijpt is vers 2 maar, het is vertaald
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Of iedereen het begrijpt inderdaad... Zeg tegen een willekeurige tech 1 van die 3 woorden in het Engels, en ze snappen het, probeer het in het Nederlands en ze kijken je toch raar aan

Maar back on topic again...

Daan

Comment

• Henkhifi
                    • Jul 2011
                    • 25

Amek tac bullet

Jongens vlakbij bij mij in de buurt is een Amek tac bullet te koop

ja ik heb de zoek functie al geprobeerd maar er staat alleen iets over een tac amek sr6000

hij is eigenlijk wat groot voor mij maar ik hoef er toch niet mee weg

ken iemand van jullie deze en is het iets wat klank en kwaliteit betreft

bvd Henk

Comment

• Henkhifi
                      • Jul 2011
                      • 25

amec

ok blijkbaar niemand die deze ken op het net ook niet zoveel over te vinden schijnt wel oud te zijn maar wel profesioneel

jammer dat niemand er iets over weet

Henk

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by Henkhifi
                        ok blijkbaar niemand die deze ken op het net ook niet zoveel over te vinden schijnt wel oud te zijn maar wel profesioneel

jammer dat niemand er iets over weet

Henk
                        Wat ik me er nog van kan herinneren waren deze tafels "takke" zwaar. Dat geeft al iets aan over de degelijke opbouw. Klank niet verkeerd.

Oude tafels is altijd een risico wat betreft potmeters en faders, als deze netjes opgeslagen is geweest (geen vocht, check schroeven etc. op roest) en het gewicht is geen probleem dan kan het een prima tafel zijn.

Check het eens met een muziekje op de kanalen, neem een bron en stuur heel zachtjes uit, zet de faders maximaal open, en de versterker ook, nu hoor je hopelijk redelijk wat ruis, ga nu met de potmeters op en neer als ook de faders, als het op deze manier allemaal niet teveel kraakt dan moet het goed bruikbaar zijn.

Wat voor elke oude tafel geld is dat als je zelf niet kunt / wilt repareren, je er eigenlijk beter vanaf kunt blijven... Reparaties lopen anders al snel uit de hand.

Comment

• Henkhifi
                          • Jul 2011
                          • 25

amec

Ok bedankt Antoon

nee ik kan niet zelf repareren dus beter van af blijven

bvd Henk

Comment

• Henkhifi
                            • Jul 2011
                            • 25

dynacord

jongens nu zit ik in twijfel,ik weet ik moet zelf beslissen

maar nu heb ik een aanbod van een dynacord powermate 1000mk2 voor 1050 euro of een cms 1000 voor 850 euro die maar 3x keer is gebruikt hiet moet ik dus nog wel een versterker bij kopen maar dan heb ik wel een los set

waar zou ik nu het beste mee zijn

bvd Henk

Comment

• Henkhifi
                              • Jul 2011
                              • 25

onix 1640

Originally posted by frederic
                              Die doet zijn werk.

Let op, neem de onyx 1640 niet de 1620
                              er staat een onix 1640 te koop met firewire zouden jullie deze kiezen boven de diynacord cms

ik heb alleen reactie van frederick over 1640 wat vinden andere van deze tafel

Henk

Comment

• Henkhifi
                                • Jul 2011
                                • 25

mackie

niemand die iets over mackie 1640 weet

ja ik weet zelf luisteren maar ik moet overal dan een end gaan rijden om te luisteren

hier in de buurt is niks waar ik kan luisteren naar de tafels waar mijn intresse uitgaat

ik hou best wel van een warme sound het moet niet te digitaal klinken

ik heb op het moment voor mijn gitaar wat digitale stompboxen en ben daar niet helemaal tevreden over voorheen had ik analoge echo etc en deze bevielen me meer nu weet ik niet of het met mengtafels hetzelfde is

bvd Henk

Comment

Working...