Ik heb maar geluid uit 1 van de 2 speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JB_S
    • Jun 2011
    • 19

Toch vreemd dat ze in combinatie met de grotere speakers wel werken en op dezelfde manier aangesloten als toen ze niet werkten.

Sluit ik enkel de kleine speakers aan dan werken ze niet, sluit ik er de grote speakers bij aan dan werken ze wel?

Is het trouwens slecht voor de versterker om ze alle 4 aan te sluiten.
    De grote op de uitgang met de blauwe stekkers en de kleine op de uitgangen met de zwart/rode schroeven.

Ik ga zeker de winkel erover aan spreken maar veel suport verwacht ik er niet want ik kocht ze in een winkel waar ze verschillende zaken verkopen een soort shopping center dus.

Comment

• laptop
      • Jan 2009
      • 187

Je versterker kan een belasting van 4 ohm wel aan, maar het vermogen is onder bemeten. Het risico hiervan is dat je de versterker te veel gaat pushen, waardoor je de piƫzo tweeters kunt kapot draaien.

Over de aangegeven andere speakers die je zou willen kopen, deze zijn self-powered. Hier heb je dus geen extra versterker bij nodig. Maar het merk is mij in ieder geval onbekend. Dus de kwaliteit en levensduur is mij niet bekend. Ik zou zelf echter kijken naar een setje tweedehands mackie srm450v1. Dit omdat deze degelijk zijn, en ook genoeg "power" hebben voor jou doel einden.

Comment

• JB_S
        • Jun 2011
        • 19

bedankt voor de info, we gaan dus op zoek naar een paar mackie srm450v1

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1087

Waai jij echt zo makkelijk met elke wind mee? Dan stel ik je voor eens te kijken naar een leuk setje l'Acoustics speakers...

Nee even serieus. Voordat je denkt dat het kopen van betere/duurdere apparatuur je probleem op gaat lossen denk ik dat het erg verstandig is je te verdiepen in je aanschaf en in de materie in het algemeen. Ook uit je post over een LED mushroom blijkt dat je er niet veel kaas van hebt gegeten en dat je onvoldoende onderlegd bent om de manual te lezen. Ik raad je aan eerst eens iemand op te zoeken die je kan begeleiden. Of dwing bij een aanschaf bij de verkopende partij af dat ze je een gebruiksinstructie geven. Hiermee win je veel meer dan alleen maar nog meer geld uitgeven aan apparatuur die niet alleen duurder en beter, maar vaak ook nog eens veel complexer is.

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• JB_S
            • Jun 2011
            • 19

Voor de mackies heb ik eerst wat gezocht op google en het blijkt dat veel mensen op zoek zijn naar dit model mackies en anderen er zeer tevreden over zijn, dus ik doe eerst mijn huiswerk voor ik over ga tot de aanschaf van dure speakers hoor.

Dat ik er geen kaas van gegeten heb is waar en daarom is er ook dit topic denk ik, als je hier niet terecht kan voor hulp, tips enz... dan hoef dit forum ook niet te bestaan toch?

Comment

Working...