Ik heb maar geluid uit 1 van de 2 speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JB_S
    • Jun 2011
    • 19

Ik heb maar geluid uit 1 van de 2 speakers

Ik heb gisteren een compacte instalatie gekocht in een flightcase.
    Niet om dj te worden maar om thuis wat te gebruiken en eventueel tuin en familie feestjes van muziek te voorzien.

Nu heb ik het probleem dat er maar geluid uit 1 van de 2 boxen komt.
    Op de versterker (SLX300) zijn er 2 controle lampjes voorzien voor channel A en channel B, bij het aanleggen van de versterker branden alle 2 de led lampjes maar na 2 seconden gaat het lampje van channel A uit.
    Zou de versterker stuk zijn of zie ik iets over het hoofd?

SLX300 MKII is een Versterker van Mac Mah met een vermogen van 2x300w rms per kanaal
    Gegevens Mac Mah SLX300 MKII :

Mac mah versterker slx300 mkii is een Nieuwe serie met high-pass filter en Low-pass 160Hz en limiter. De slx 300 mkii heeft een vermogen van 300wrms op 4 ohm 2U versterker 2X200WRMS/8ohms 2X300WRMS/4ohms bridge 600WRMS / 8, 3 MODES STEREO, parallel en bridge. Beveiligingen: kortsluiting, overbelasting, DC, ingangen: gebalanceerde ingangen op XLR of jack 6,35, Speakon uitgang en born schroef.
    Afmetingen (mm): 88 / H (2U) x483/Lx360/P. Gewicht: 15.4Kg.
    Mijn luidspeakers hebben een vermogen van 400 RMS
    Mijn versterker eeb vermogen van 300 RMS
    Last edited by JB_S; 11-06-11, 15:50.
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

mss op zoek gaan naar de oorzaak,
    door juist zaken uit te sluiten?

- geef kanaal A + B signaal en sluit speakers aan;
    er van uitgaand dat de B speaker het doet:
    - wissel het A + B ingangssignaal;
    - wissel de speakerkabels
    en onthoud wat je wisselde en aansloot.

wellicht weet je nu:
    - of het het uitgangssignaal is (van een tafel/CD of whatever);
    - of dat een speaker kaduuk is;
    - of dat je versterker kaduuk is.

Sterkte met je speurtocht.
    Laat je nog ff weten hoe en wat?

tnx.

grtz.
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• JB_S
      • Jun 2011
      • 19

Ik had de speakers al getest door ze te wisselen van kanaal en daar was niets mis mee, maar ik heb gisteren mijn versterker mogen ruilen maar wel tegen een versterker uit de toonzaal, maar het belangrijkste is dat hij werkt, ik zal die in de loop van de dag aansluiten en ik laat wel eens weten of het werkt.

Comment

• JB_S
        • Jun 2011
        • 19

Het lag dus aan de versterker, die was stuk iets wat je niet verwacht van een nieuwe dj set maar goed het werkt.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

tnx voor je update.

Sterkte met je set

grtz
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• JB_S
            • Jun 2011
            • 19

Het lag dus toch niet aan mijn versterker, ik wilde daarnet een koppel waterproof luidsprekers aansluiten om muziek op het terras te hebben maar ook nu weer had ik maar geluid uit 1 luidspreker en toen ik naar mijn versterker keek zag ik ook weer 1 rood lampje branden, volgens mij komt dit omdat de luidsprekers niet zwaar genoed zijn en de beveiliging van de versterker in werking treedt?

Het is nog even wennen aan de set en zeker het werken met de cd spelers want toen ik nog DJ was, waren er nog geen cd's, wij draaiden met vinyl platen (singels, maxi singels en lp's) en dat was minder ingewikkeld als de cd spelers van nu hoor, geloof me :-)
            Nu is het nog uitzoeken waarvoor alle knopjes dienen.
            Last edited by JB_S; 13-06-11, 10:51.

Comment

• jans
              • Feb 2003
              • 869

Originally posted by JB_S
              Het lag dus toch niet aan mijn versterker, ik wilde daarnet een koppel waterproof luidsprekers aansluiten om muziek op het terras te hebben maar ook nu weer had ik maar geluid uit 1 luidspreker en toen ik naar mijn versterker keek zag ik ook weer 1 rood lampje branden, volgens mij komt dit omdat de luidsprekers niet zwaar genoed zijn en de beveiliging van de versterker in werking treedt?

Het is nog even wennen aan de set en zeker het werken met de cd spelers want toen ik nog DJ was, waren er nog geen cd's, wij draaiden met vinyl platen (singels, maxi singels en lp's) en dat was minder ingewikkeld als de cd spelers van nu hoor, geloof me :-)
              Nu is het nog uitzoeken waarvoor alle knopjes dienen.
              Ik krijg het vermoeden dat je 100V luidsprekers op een conventionele versterker aan wilt sluiten, klopt mijn vermoeden?
              Hoeveel luidsprekers sluit je per kant aan.
              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• JB_S
                • Jun 2011
                • 19

Ik snap niet veel van die technische termen, tja newbie sorry.

Mijn versterker is een MacMah SLX300
                De luidsprekers die niet werken zijn:

De luidsprekers die wel werken op de set zijn:

Nog niet de ideale luidprekers wat betreft klank, ik moet de bass volledig opendraaien om iets van bas te krijgen.

Ik sluit 1 luidspreker per kanaal aan.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Duidelijk tijd voor een algemene controle van je kabels: die naar de LS als die afkomstig van het mengpaneel...
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

staat het brug schakelaartje wel in stereo, en niet in mono/brug/parallel oid?

misschien kabelvaudten, de steek/steek kabels ff nazien, kortom : ff bij de vakman langs.

Ooit, vroeger werd je alleen vakman door een lange tijd meet een andere vakman mee te draaien. Daarna kon je rustig alleen de straat op.
                    Ik vermoed hier een nog niet zo ervaren verkoper met een nog minder ervaren klant.

Daarnaast komt garantie alleen van de verkopende partij, en niet van een forum. FF keer bij je verkoper langs met alle spul, lijkt me het handigst.

Comment

• JB_S
                      • Jun 2011
                      • 19

De instalatie is pas nieuw en alle kabels waren al aangesloten.
                      Vreemd is dat ik enkel probleem heb met speakers van 100 watt rms en niet met de speakers van 300 watt rms, als het aan de kabels zou liggen dan zou ik toch ook probleem moeten hebben met mijn speakers van 300 watt?

Kan het een beveiliging zijn op de versterker zodat je de speakers niet naar de haaien zou helpen als de speakers te licht zouden zijn?

Comment

• laptop
                        • Jan 2009
                        • 187

Zoals Mac al zei, staat het schakelaartje achter op de versterker wel in de juiste stand?

Verder is het "leuk" spul voor de hobby, je moet er echt geen wonderen van verwachten. Wil je er een beetje bass uitkrijgen zul je toch op redelijk volume moeten draaien. Het waarom is een redelijk technisch verhaal. (voor jou dan )

Zou je misschien nog iets duidelijker kunnen vertellen hoe je je speakers hebt aan gesloten ? Gebruik je of de ene soort of de andere soort? of alles door elkaar ?

mvg,

Comment

• JB_S
                          • Jun 2011
                          • 19

Er is geen schakelaar met mono/stereo op de achterkant van de versterker.

Ik heb 2 mogelijkheden om de speakers op de beide kanalen aan te sluiten.
                          Doormiddel van blauwe stekkers die je met een draaibeweging moet inpluggen en mogelijkheid 2 zijn rode en zwarte schroefjes, draad er tussen steken en vast draaien.

De speakers van 100 watt had ik op beide manieren aangesloten maar er was maar 1 speaker dat geluid gaf.

De speakers van 300 watt rms heb ik met de blauwe stekkers aangesloten en dat werkt perfect.

Nu heb ik ze alle 4 aangesloten op de versterker.
                          de 300 watt met de blauwe stekkers en de 100 watt met de zwarte/rode schroeven en nu werken ze alle 4, ook de klank is stukken beter met de 4 speakers en er zit nu een goede bass in, maar de vraag is of het voor de vertserker goed is om de 4 speakers aan te sluiten.

Ik ben er niet veel mee van plan, de set heb ik gekocht om thuis wat te klooien en af en toe eens de muziek te verzorgen bij een evenement voor een goed doel zoals een opendeurdag van een hondenasiel, bradderij enz... want ik heb veel contacten met goede doelen in de hondenbranche daarvoor is de set denk wel ideaal, maar dan met een stel goede speakers.

De speakers zullen dus nog vervangen worden en met een stel goede speakers zal de kwaliteit van het geluid volgens mij een stuk beter zijn.
                          Ik denk aan de BST WP 480 A met een vermogen van 300 rms of neem ik best iets anders van speakers.

[LEFT]Gegevens versterker : Mac Mah slx300 MKII:[/LEFT]
                          Mac mah versterker slx300 mkii is een Nieuwe serie met high-pass filter en Low-pass 160Hz en limiter. De slx 300 mkii heeft een vermogen van 300wrms op 4 ohm 2U versterker 2X200WRMS/8ohms 2X300WRMS/4ohms bridge 600WRMS / 8, 3 MODES STEREO, parallel en bridge. Beveiligingen: kortsluiting, overbelasting, DC, ingangen: gebalanceerde ingangen op XLR of jack 6,35, Speakon uitgang en born schroef.
                          Afmetingen (mm): 88 / H (2U) x483/Lx360/P. Gewicht: 15.4Kg.

Gegevens kleine speakers:
                          Vermogen 400 W (maximum)
                          Impedantie 8 Ω
                          Frequentie 3020000 Hz
                          Gewicht 10 Kg
                          Afmetingen 505 × 380 × 305 mm

Gegevens "grote" speakers:
                          Vermogen 500 W (maximum)
                          Impedantie 8 Ω
                          Frequentie 2520000 Hz
                          Gewicht 14 Kg
                          Afmetingen 585 × 390 × 365 mm
                          Last edited by JB_S; 13-06-11, 17:11.

Comment

• koentjes
                            • Dec 2007
                            • 333

Originally posted by JB_S
                            De speakers van 100 watt had ik op beide manieren aangesloten maar er was maar 1 speaker dat geluid gaf.

De speakers van 300 watt rms heb ik met de blauwe stekkers aangesloten en dat werkt perfect.
                            je geeft hier dus zelf al aan dat je ze niet allebei op dezelfde manier getest hebt, en dus is dat geen vergelijk.
                            klinkt alsof er op een van de draadterminals geen signaal staat, en op beide speakons wel...

maar als ik jou was dan zou ik lekker advies gaan vragen bij de winkel waar je het boeltje gekocht hebt... daar heb je ze immers (ook) voor betaald.

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

En als er op bepaalde aansluitingen geen signaal staat -> garantie...
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...