Aansluiten actieve speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ferryatwork
    • Jul 2010
    • 12

Aansluiten actieve speakers

Ik heb even een vraagje over het aansluiten van actieve boxen (de monitoren). Wanneer we voor de zanger twee actieve boxen met elkaar door lussen, dan klaagt de zanger dat hij zich zelf niet voldoende hoort. Tijdens de laatste repetitie heb ik de door geluste box uit gezet en het resultaat was dat de zanger zich zelf veel beter kon verstaan met 1 aangesloten box. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
    Nu wilde ik om te testen eens de twee boxen elk rechtstreeks (met een verloopplug 2 naar 1) op de zelfde uitgang van het mengoaneel aansluiten. Ik vroeg mij af of dit gevolgen zou kunnen hebben die niet gewenst zijn.
    Ik hoor graag jullie mening, voordat ik een verloopsnoertje gemaakt heb.
    Groet, Ferry
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Meestal zit er op een actieve monitor een knop, voor als je er 2 wil gebruiken. Volgens mij om 1 uit fase te draaien.

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Zoals als frederic al hintte is een van de mogelijke oorzaken dat een van de twee speakers uit fase is!

Andere mogelijkheid is dat er faseproblemen ontstaan door de koppeling tussen de twee speakers of hoorns waardoor het gezamelijke resultaat minder dB's produceert op bepaalde frequenties waar het om te doen is om jezelf te horen.

Speakers verder uit elkaar zetten kan een oplossing zijn en anders de fase draaien.
      d&b Audiotechnik

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Check je kabels eens, lijkt mij gewoon een fase draaing van de signaal kabel..

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...