Woofer kapot?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by Italioboy
    Ik heb de vervangingswoofer binnen. Ik heb deze nu aangesloten. Ik vind wel dat de woofer ver uitslaat bij stevige bas terwijl mijn vorige dat niet deed. kan dit door de + en - komen?
    Nee, als je puur naar de uitslag kijkt terwijl er 1 kastje met 1 bas speaker aanstaat dan maakt de + - niet uit. Wel voor het totale systeem, dus beide kasten aan.

Hoogwaarschijnlijk zijn de TS parameters van de oude en nieuwe speaker te veel afwijkend van elkaar. Heeft weinig met goed of slecht te maken, vooral anders. Daardoor is de afstemming van je kast niet goed meer en kan de speaker een grotere uitslag gaan maken.
    Je moet dus een speaker hebben die er beter op lijkt, de vervanging is dus eigenlijk geen vervanger...

Comment

• Italioboy
      • May 2010
      • 21

De woofer slaat een klein beetje verder uit dan de vorige woofer. Er is geen kans dat er wat met de woofer gebeurt neem ik aan? De woofer die ik nu heb is wel een stukje zwaarder, maar ik heb hem beter vastgezet.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Bovendien is je oude speaker een laag weergever, en de nieuwe een laag mid. Het verschil zit hem in de specs, kijk maar eens goed, die oude gaat bijvoorbeeld tot 30Hz, terwijl de nieuwe er bij 50Hz mee kapt... Daar zit nog een stevig stukje laag tussen.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...