citaat:
Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon graag met draaibare oorschelpen en ook een goed geluidje moet ie hebben.. Hij moet ook te gebruiken zijn in discotheek hij moet dus echt hard kunnen.. zelf zat ik naar de Sony MDR V700 te kijken.. ik wil hoogstens 500,- er aan uitgeven.. iemand ervarinh met de MDR-V700 en is het iets.. ?
meer info : http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=80
Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon graag met draaibare oorschelpen en ook een goed geluidje moet ie hebben.. Hij moet ook te gebruiken zijn in discotheek hij moet dus echt hard kunnen.. zelf zat ik naar de Sony MDR V700 te kijken.. ik wil hoogstens 500,- er aan uitgeven.. iemand ervarinh met de MDR-V700 en is het iets.. ?
meer info : http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=80
Onderstaande is uitgaande van DJ gebruik (waar de eisen ANDERS zijn dan voor het monitoren van een mix o.i.d.).
De Sennheiser HD-25 is weliswaar een heerlijke koptelefoon (en ideaal voor gebruik in de studio en low SPL toepassingen) MAAR voor DJ gebruik in omstandigheden waar low SPL een utopie is, is dit absoluut NIET de beste keuze! De SPL_max van de HD-25 is gewoonweg TE LAAG, zeker als de DJ in kwestie slim genoeg is om met oordoppen in te draaien.
Welke houden we dan over? Een beste lijst. Vorig jaar heb ik ze vrijwel allemaal getest (en niet lekker thuis op m'n kop maar gewoon een paar avonden meegenomen op pad). Namen zijn afgekort (al die voorvoegsels weggehaald) en enige rekening moet gehouden worden met de interactie tussen de (gesloten) koptelefoon en je oor (met name de lek veroorzaakt door de buis van Eustachias MAAR ook de inhoud van je gehoorkanaal speelt mee).
Pioneer 5000: Overprijsd barrel. Zit voor geen meter, klinkt minder dan de V700, enige positieve was de demping van omgevingsgeluiden. Zeer goed voor een koptelefoon die op je oren gaat i.p.v. er overheen.
Prodjuser: Gaat weliswaar redelijk hard MAAR is verre van recht (veel te veel mid). Qua geluid vond ik het niets, qua SPL_max kon hij er mee door (maar moest het toch afleggen tegen de beteren). Prijs/prestatie is goed (beter dan de Sony V500) maar toch zou ik er niet mee op m'n kop willen lopen.
Sony V500: Leuk thuisding. Komt voor DJ gebruik in het wild echter behoorlijk te kort qua SPL_max. Alle waar naar z'n geld moet je maar denken.
Sony V700: Zit strak op m'n kop, klemt mijn oren af tot een comfort niveau dat gelijk is aan m'n hoofd in een bankschroef. Geluid is echter prima, demping is behoorlijk, bas is iets overdreven (kan, voor DJ gebruik, best handig zijn). Gaat belachelijk hard (voor gebruik zonder oordoppen durf ik te zeggen: "gevaarlijk hard"!!!).
Technics 1200 koptelefoon: PRUL! Dit ding is z'n geld niet waard en is het ook niet waard om een Technics te heten.
Sony V900 (is eigenlijk de 7509, maar dan met een ander kleurtje, in een ander doosje EN met een vriendelijker prijsje). Zit lekker (schelpen over m'n oren), klinkt prima (bijna net zo mooi als de HD-25), kan, net als de V700 belachelijk hard.
Beyer DT-250: Net als de HD-25 een heerlijke koptelefoon met een fantastisch geluid. Komt, net als de HD-25, echter wel te kort onder de zware omstandigheden tijdens het DJ'en.
Welke dus? Als je met het gebrek aan comfort van de V700 kunt leven is dit absoluut de koptelefoon. Heb je meer comfort nodig en/of wil je de koptelefoon ook gebruiken voor de studio, kijk dan naar de V900.
Tip: De V700 (en eigenlijk alle Sony's) hebben oorkussens die niet zo goed tegen zweet kunnen. Neem de kussentjes dus eens per maand even af met een sopje (om scheuren te voorkomen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

us weet niet waar je al die wijze praatjes vandaan tovert

Comment