6 speakers op 1 versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Of ik nu op deze set een extra versterker bij zou zetten is mijn ervaring dat op dit soort projecten het vaak kapot retour komt.

Het zou best op een versterker kunnen in theorie maar uit ervaring zeg ik niet doen.

Zeker niet als het op zo een wagen gebruikt wordt want het kan niet hard genoeg.

Maar goed ieder zijn keus hier in.

Ik zou persoonlijk een tweede versterker bijhuren maar daardoor voorkom je geen problemen.

Ook met die extra versterker kun je ellende krijgen zeker op een carnavals wagen ( slechte stroom, kan niet hard genoeg gaan, buiten ( verlies je een hoop geluidsdruk )
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 649

Originally posted by RonaldH
      Volgens mij kan het prima, de B1800X heeft een intern X-over zodat de impedantie van de sub en top 8 ohm blijft, de 4 ohm van de DAP parallel zorgt voor een totale impedantie van 2,66 ohm. Wel aansluiten zoals in mijn vorige reactie.
      De EP2500 kan dat prima aan kan ik je uit ervaring melden. Ik heb ze nog niet kapot kunnen krijgen (heb er 3 al minstens 4 jaar in gebruik ook met 2 ohm belasting op kanaal A en 4 ohm op kanaal B) Bij 2 ohm zit je wel snel aan het max en klinkt het voor geen meter meer als het hard moet.
      Nou, deze ervaring deel ik niet. Een behringer EP2500 (heb er zelf nog een aantal staan) vindt het niet fijn om langdurig met 2 ohm (of 2,66 ohm) om te gaan. De koeling is echt niet voldoende met als gevolg dat je thermische beveiliging aanspreekt en het een behoorlijk tijd "the sound of silence" (dus geen geluid) te horen is.

Zeker op een wagen met carnaval staan bij de meeste alles in het rood, daarbij draai je op een aggregaat en belast je de versterker toch al erg.

MIjn advies; zet de boel op twee versterkers, zoveel duurder zal dit nou ook weer niet zijn.

Comment

• tcnr sound & light crew
        • Jun 2010
        • 44

Ik ben het met jullie eens, ik weet dus genoeg.
        De man die dit normaal regelt vertelde mij eergisteren dat hij het wel vertrouwde met 2,6 ohm.
        Ik zou er een van mijn eigen versterkers naast kunnen zetten, ik leg dit vanmiddag aan hem voor.
        En zal dat dit mij het slimst lijkt.
        Hij mag dan kiezen.
        Ik weet dat het niet echt verantwoord is, maar ik wil hem niet tegenspreken (hij regelt het geluid namelijk al heel lang).
        Ik loop de hele optocht mee en zal het in de gaten houden.

Heel erg bedankt voor de hulp!
        En zoals ik al zei: ik weet genoeg

Robin van tcnr

Comment

• RonaldH
          • Aug 2009
          • 274

Ennn....? Wat is het geworden en hoe is het afgelopen?
          Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Stil want je hoort er niets meer van.....
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Originally posted by chippie
              Stil want je hoort er niets meer van.....
              Zou alles naar de klote zijn dan?

Ik vermoed dat we er pas een maand voor carnaval volgens jaar weer iets van gan vernemen. Ik denk ook dat 'tcnr sound & light crew' de naam is van de carnavals vereniging...

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• RonaldH
                • Aug 2009
                • 274

Het carnaval is natuurlijk nog in volle gang, en daarna nog een dagje bijkomen voordat je weer helder zicht hebt op al die kleine lettertjes
                Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• Jun 2010
                  • 44

Sorry voor de late reactie, de man die er normaal over gaat geloofde dat het goed zou gaan.
                  Maar jullie hebben goed voorspeld, de versterker kon het niet aan en viel steeds uit.
                  Iemand van de vereniging die bij flashlight werkt zei dat het idd niet zou werken.
                  We hebben de dapjes er tussen uit gehaald en we hebben de optocht met de standaard set gelopen.

Ach, ik kon er wel om lachen (dat ik met jullie advies uiteindelijk toch gelijk kreeg). T was tenslotte carnaval

Bedankt voor de hulp

Comment

• Jun 2010
                    • 44

Originally posted by @lex
                    Zou alles naar de klote zijn dan?

Ik vermoed dat we er pas een maand voor carnaval volgens jaar weer iets van gan vernemen. Ik denk ook dat 'tcnr sound & light crew' de naam is van de carnavals vereniging...

@lex
                    De vereniging heet Paljas.
                    En gelukkig is alles heel gebleven

Comment

Working...