Cross-over welke voor mijn systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • steed
    • Sep 2008
    • 68

Originally posted by tomoss1
    ik brug de palladium gaat er een kabel door de cross-over
    aan het eind splits ik ze naar de 2 speakers

toppenversterker laat ik allebij de kanalen er door heen lopen

en dan de versterker voor de mid/bas laat ik een kabel door de cross-over lopen en die splits ik aan het eind ook weer en gaat na de kleine bas.

en het kanaal wat overblijft voor de mids.

dat kan denk ik wel werken ofniet (en het is maar voor carnaval).

ik vogel vanavond uit over men profiel
    inderdaad salsa gewoon een DBX of een Xilica is ook een optie. Maar waarom allemaal zo moeilijk doen met een bij elkaar gezocht systeem. gewoon naar een plaatselijke verhuurbedrijf en klaar ben je en heb je alles ook direct goed. Succes met de "puzzel"

Comment

• tomoss1
      • Jan 2011
      • 7

zo n dbx is veels teduur. Zou het echt niet gaan hoe ik het heb uitgedacht met die behringer? het is maar voor carnaval. En modernere speakers komen er. na dit jaar verkopen we de speakers, En komt er wat kompakter en nieuw.

Dankt voor de reactie btw

Gr

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Doei! Succes!
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

ik brug de palladium gaat er een kabel door de cross-over
          aan het eind splits ik ze naar de 2 speakers

toppenversterker laat ik allebij de kanalen er door heen lopen

en dan de versterker voor de mid/bas laat ik een kabel door de cross-over lopen en die splits ik aan het eind ook weer en gaat na de kleine bas.

en het kanaal wat overblijft voor de mids.

dat kan denk ik wel werken ofniet (en het is maar voor carnaval).
          Denk je er wel om dat je negative time delay inschakelt op de cross-over, als het daarmee nog niet klinkt gewoon ff de 'all or nothing switch' omzetten.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• tomoss1
            • Jan 2011
            • 7

oke bedankt dus het werkt zo wel?

en als het zo zal zijn dan kan dit topic dicht ofniet of hoe dat ook werkt.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Een forum als dit is een prima medium om advies vandaan te halen. Echter om een goed advies te krijgen zul je meer informatie moeten geven en ook zelf wat research moeten doen om tenminste het verschil tussen sub, bas, mid en hoog te weten. Daarvoor zit er op dit forum ook een zoekfunctie, wellicht wijs om daar eens wat tijd in te investeren en dan je vraag juist geformuleerd opnieuw te stellen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

oke bedankt dus het werkt zo wel?

en als het zo zal zijn dan kan dit topic dicht ofniet of hoe dat ook werkt.
                Je bent bezig met iets waarvan heel duidelijk is dat je geen benul hebt wat je aan het doen bent.

Jij geeft een antwoord/wedervraag op MusicXtra waaruit blijkt dat jij degelijke (basis)kennis mist en zijn antwoord niet begrijpt. Spelen met cross-overs en processoren is niet direct iets voor beginners. Men heeft meer (basis)kennis nodig over PA om hier mee te kunnen doen waarvoor het is bedoelt. Zomaar wat bij elkaar rapen aan speakers en versterkers waarbij men de handjes samen knijpt in bidvorm in de hoop dat het gaat werken is geen gedegen kennis.

Comment

• rdreiers
                  • Nov 2009
                  • 407

Misschien is het een optie als deze stapel (brand)hout alleen met de carnaval in beweging wilt krijgen om een amprack met driverack in te huren of alleen een drive rack in te huren. Met een beetje geluk is de verhurder ook je nog terwille om een en ander aan het klinken te krijgen.

Na de carnaval kun je dan het beste de handel inladen en meteen doorrijden naar houten, kun je het meteen verkopen op de pa markt.

nb carnaval is voor mij een niet werken periode, dus als een collega na deze periode mijn lever wilt transplanteren dan heel graag.
                  Last edited by rdreiers; 03-02-11, 21:08.

Comment

Working...