Cross-over welke voor mijn systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomoss1
    • Jan 2011
    • 7

Cross-over welke voor mijn systeem

hallo, ik ben nieuw en heb er niet veel verstand van dus heb ik un vaag.

ik zoek een cross-over die op mijn systeem kan.

ik wil 3 versterkers op een cross over aan sluiten

1voor hoog
    1voor mid/midbas
    1voor bass

Want ik heb 2 grote bass speakers
    2 Kleinere bass speakers
    2 mids
    2tops

en ik weet niet als dit kan. want ik heb een grote amp voor op de grote bassen
    een voor op de mids, en kleine bassen maar dan moet je dit splitsen ofso want de mids en kleinere basse hebben een ander signaal nodig maar zite op dezelfde amp.

welke cross-over en ik wil er niet zo,n voor in de speakers.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Je zult je situatie zo moeten opbouwen dat je een versterker hebt voor je diverse delen van het geluidspectrum.
    Een amp voor mid + bas gaat dan dus niet.

Dus of je 'kleine bassen' aansluiten bij je 'grote bassen', of een extra amp voor die 'kleine bassen' erbij zoeken.

Het mooiste is dan natuurlijk een 4-weg stereo crossover... dan kun je net zo goed naar een processor op zoek.
    2-weg stereo met aparte (mono) sub uitgang kan ook, maar dan zul je je subjes allemaal hetzelfde signaal moeten geven, en dat is misschien niet de beste oplossing (afhankelijk van hoever je kleine en grote subs doorlopen).

En dan nog het aspect budget: weinig budget (denk aan Behringer CX2310) of stukje meer uit te geven (Driverack PA+ ofzo)?
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tomoss1
      • Jan 2011
      • 7

Dus dan zou ik op een uitgang van de amp de grote bassen en de anderen op de kleinen.? dus met de behringer kan ik alles aan sluiten al de 3 versterkers en 8 speakers.
      wat bedoel je met (afhankelijk van hoever je kleine en grote subs doorlopen).?

in de grote zitten 2 speakers van eminence van 700w
      en de kleine van dapp 250w
      Last edited by tomoss1; 23-01-11, 16:32.

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 649

Welkom hier op het forum. Misschien goed om ook eens de prima zoekfunctie op dit forum te gebruiken. Daar is een schat aan info te vinden, maar is vooral ook erg leerzaam.

Comment

• Richnies2000
          • May 2008
          • 204

misschien een optie om de dap subs te verkopen en met dat extra budget een iets wat duurdere processor te kopen? Denk dat die dap subs namelijk niet veel te bieden hebben ten opzichte van die andere

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Wij kunnen zo niet weten welke speakers en amps je hebt, geef bij zo'n vraag ook altijd even van alles de merken en types op, dat maakt onze glazen bol wat helderder!

en als je dan toch aan het typen bent...

.. zie mijn handtekening, bedankt!
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• tomoss1
              • Jan 2011
              • 7

2 jbl hoorns type weet ik niet
              2 mids 200w rms dapp
              2 bass 250w rms dapp
              2 w-bin kasten met 2 eminence speakers 350w rms 700 rms per kast.

versterkers
              nieuwe dapp palladium 2000
              peavey cs 400
              in aankoop goeie 2d hands voor de mids
              cross-over ga ik vrijdag halen de behringer 2310x

2x peavey full range 300w rms
              2x gatt full range 400w rms

versterkers
              HQ 2x250w
              en een van 2x200w merk en type weet ik niet

is voor carnaval.

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Koop niet die Behringer 2310 want die gaat zo wie zo niet doen wat jij wil, deze is niet drie-weg stereo maar 2 weg stereo met een mono sub uit..
                Jij hebt eigenlijk een Speaker Management Systeem nodig zoals een dbxdriverack 260 of beter nog een dbx driverack 4800 om jouw vier weg systeem goed aan te sturen.
                Is uiteindelijk veel te duur en dus zou ik gaan kijken naar een 'modernere' geluidset waarbij je veel beter mee uitbent..

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• DJordy
                  • Nov 2009
                  • 112

je kan wel de behringer CX3400 die is wel 3 weg stereo en 4 weg mono
                  Mvg,

DJordy

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Klopt maar kan geen looptijden correctie maken tussen de 3-4 banden en dat zal je toch nodig hebben..
                    En daarbij vindt ik de behringer CX3400 geen 'road-proof' produkt.. dbx wel..

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

Originally posted by Whitefarmer
                      ..... geef bij zo'n vraag ook altijd even van alles de merken en types op....
                      welke dapp's, welke jbl (openschroeven en kijken welke driver)

fatsoenlijk fotootje wil ook nog wel eens helpen.

Iets zegt me dat het een bijeengeraapt .... is!

Je zult meer van de speakers moeten weten, je kunt niet zomaar alles bij elkaar knopen!

Verder kun je de komende avonden/middagen en als je meer tijd hebt, die ook hier veel lezen/leren op dit forum

Succes
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• tomoss1
                        • Jan 2011
                        • 7

als ik nou de bass speakers en de hoorns op die behringer aan sluit dan gaat het wel ofniet.

en de mids dan gewoon zo op de versterker.

ik zal dit weekend is de jbl uit elkaar schroeven.
                        zou de peavey cs 400 voldoende zijn voor de mids?
                        en de palladium voor de 4 bassen?

Comment

• Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

....vriend, zie mijn vorige post, merk en type!

en als je dan toch aan het typen bent, vul dan gelijk even je profiel in, dan weten we (een beetje) wie je bent.
                          Groeten John

Comment

• Leks
                            • Oct 2007
                            • 330

Beste Tomoss1,

Ben je je bewust van de werking en het het doel dat een crossover(aktief,passief)/speakerprocessor dient?

Zo ja, dan moet je inzien dat enigzins zinloos is om een van een 4weg een deel wel door een crossover te laten lopen en een deel ook niet.
                            Dit levert veeeeeel meer problemen op dan dat je er iets aan hebt in vorm van rendement en klank.

Wil je advies over de aanschaf van een crossover oid dan moeten we weten:

* Frequentie bereik van alle speakers & beoogde kantelfrequenties

* en voor wat aparte "bij-elkaar-opknoop-constructies" moeten we ook iets van vermogens, impedantie & gevoeligheid (sensivity) weten

dan beginnen we ergens over te praten.

sorry dat het gelijk zo ingewikkeld moet, maar een speakerset met een crossover is nou eenmaal niet echt iets voor dummies

Leks

P.S. we praten hier over tophoog,hoog, hoogmid,mid,laagmid,laag & Sub.
                            Wat vind jij een mid speaker?
                            En Dap schrijf je met 1 P
                            DaPP is een project management bureau in food & production

ADDING:
                            Ik sluit me bij Whitefarmer aan over je profiel
                            Last edited by Leks; 26-01-11, 12:21. Reason: adding
                            Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• tomoss1
                              • Jan 2011
                              • 7

ik brug de palladium gaat er een kabel door de cross-over
                              aan het eind splits ik ze naar de 2 speakers

toppenversterker laat ik allebij de kanalen er door heen lopen

en dan de versterker voor de mid/bas laat ik een kabel door de cross-over lopen en die splits ik aan het eind ook weer en gaat na de kleine bas.

en het kanaal wat overblijft voor de mids.

dat kan denk ik wel werken ofniet (en het is maar voor carnaval).

ik vogel vanavond uit over men profiel

Comment

Working...