schade door fantoom voeding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Neem je toch een behoorlijk risico mee, sommige apparatuur kan er echt stuk door gaan.
    Ja, daar heb je wel gelijk in. (gelukkig kan ik het ook weer repareren, alleen niet "on stage")
    Voortaan maar standaard een trafo'tje tussen steken, je weet maar nooit.....

Comment

• BvE
      • Oct 2004
      • 385

Originally posted by DJ Antoon
      Wat voor iets was dit dan? Want die ervaring heb ik niet met bas versterkers die een DI out op XLR hebben, sterker nog ik heb altijd veronderstelt dat deze er wel op ontworpen zouden zijn.

Pas ook op als je fantoom gaat zetten op een slecht onderhouden (of oud) multi systeem. Als het ineens gaat kraken dan komt dat door slechte contacten/kabel die eerst niet opvielen. (Maar er net zo goed waren)
      Ik herinner me het niet zo goed meer. Kan zijn dat ik het mis heb, want ik herinner me ook nog iets met een pedaaltje van die bassist met een passieve DI uitgang. Kan zijn dat die er niet tegenkon. Had toen gewoon een sm57 voor het kabinet gezet, lekker rock 'n roll...

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

We hebben met Phantom toch wel een basversterker gesloopt,
        Sommige bassisten zijn er ook erg huiverig voor..

Comment

• Carl
          • Nov 2000
          • 907

Ikke niet, maar is meer geluk dan wijsheid vrees ik.....
          Ik ben er altijd vanuit gegaan dat als er DI Out bij staat, dat het er tegen kan.
          Moet toegeven, dat dat een beetje kort door de bocht is, zeker omdat ik best weet hoe het werkt. Een serieuze uitgang kan er gewoon tegen, merkt er niets van, maar als het wat minder serieus opgezet is, kan er inderdaad best weleens wat sneuvelen.
          Ik heb trafo's zat, dus dat is het probleem niet. Ik ga er voortaan altijd eentje tussen steken.

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

Elektronisch gebalanceerd hoeft niet te betekenen dat het niet tegen fantoom kan. Met wat condensators en diodes kun je prima een circuitje maken wat er tegen kan.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

+1 maar het vervelende is dat dat er nooit bijstaat.
              lekker belangrijk!

Comment

Working...