welke speaker in HK PRO 18s kast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Niemand die een zinnig woord kan zeggen over welke van de 2

B&C 18sw115

of

Faital Pro 18XL1500

Het beste zou zijn voor het kastje?

Alvast bedankt
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• e-sonic
      • Aug 2004
      • 329

Parameters

Voor deze twee is de parameter QTS voor de B&C de laagste, 0,3 tegen 0,36 voor de F.P.

verder is voor de B&C een kast opgegeven van 150 liter, en daar zit je iets onder, netto ca 135 liter.

bij een hogere QTS hoort doorgaans ook een grotere kast, ze zullen dus beide niet optimaal zijn. Prijzen heb ik niet naar gekeken.

groet jurjen.

Ik kijk toch graag naar de foto's van de interne kast en de driver, dit zal nog wel eens vaker gaan voorkomen, met die 1kW+ amps die er allemaal aankomen.
      De kast lijkt origineel al boven de 50 Hz afgestemd te zijn en dan is een subsonisch filter bijna een must, zeker bij live gebruik.....
      Last edited by e-sonic; 24-03-11, 12:55. Reason: aanvulling
      Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Jurken bedankt!

tsja, wat is wijsheid, misschien dan toch maar de kasten leeg op MP zetten
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• Turboke
          • Oct 2006
          • 463

Met welke amps heb je daar op gespeeld?
          Waren deze amps begrensd door degelijke processor?
          Je geeft aan dat je misschien stage-line processor wil aanschaffen, daar kan je volgens mij ook niet echt betrouwbaarheid van verwachten.

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Originally posted by Turboke
            Met welke amps heb je daar op gespeeld?
            Waren deze amps begrensd door degelijke processor?
            Je geeft aan dat je misschien stage-line processor wil aanschaffen, daar kan je volgens mij ook niet echt betrouwbaarheid van verwachten.
            Volgens mij heb ik ze stukgespeeld met een 4-acoustic P900 (900/1400W bij resp 8/4 ohm).

Crossover zat toen nog ingebouwd (filter).

De stageline en andere voorstellen (dbx x-over en dr260) heb ik nog liggen.

Het idee is dat als ik dan toch weer wat geld uit moet geven, ik dan liefst meteen fatsoenlijke drivers erin stop, die ik later voor een evt ander project kan gaan gebruiken (zelfbouw ofzo).

Ik heb via mail 2 aanbiedingen gehad (1 faital pro en 1 B&C, en die prijzen lagen niet zo ver uit elkaar)
            Groeten John

Comment

• Turboke
              • Oct 2006
              • 463

Steek er terug originele driver in, maak dat er een dbx 260 tussen zit en stel deze af hoe het hoort en je zal weinig schade meer hebben.

Comment

• e-sonic
                • Aug 2004
                • 329

update

Hallo john, ik kijk graag naar de foto's geeft toch een idee van de kast.
                Bracing en dergelijke, wat is het gebruikte materiaal, multiplex of MDF.

groet jurjen, zonder jurk....
                Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Originally posted by e-sonic
                  Hallo john, ik kijk graag naar de foto's geeft toch een idee van de kast.
                  Bracing en dergelijke, wat is het gebruikte materiaal, multiplex of MDF.

groet jurjen, zonder jurk....

Groeten John

Comment

Working...