welke speaker in HK PRO 18s kast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

welke speaker in HK PRO 18s kast

Het lukt me maar niet om de conussen in mijn HK kasten heel te houden (reden teveel vermogen).

In plaats van blijven reconen zoek ik nu een alternatieve speaker voor in de kast.

Het is een 18"BR kast, toepassing dixo en kleine kroegjes liveband/tape act.
    Als top staat er een DAP K115, RCF ART300 of EV ZX5 op.

Het interne x-over ga ik verwijderen, dus de boel gaat actief aangestuurd worden door Stageline X-over, DBX x-over of Driverack 260

Budget: Nog niet bepaald, goed gaat voor goedkoop!

Liefst wel een 8 ohm (anders verandert mijn probleem niet)

Versterker: ik heb hier nog diverse amps liggen, maar wil toch ook weer wat nieuws erbij.

Wie helpt me op weg?
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Wat bedoel je met teveel vermogen ?

Heb er ook 2 staan, waarvan binnen het jaar de fabrieks speakers door waren gebrand, maar na officiele vervangers gekocht te hebben bij wils ( importeur HK ) gaan ze alweer 5 jaar mee zonder problemen.

Filter is slecht inderdaad, want zodra de toppen erop doorgelust worden en je de set op volle toeren laat spelen krijg je rare ploppen op de toppen.

Verders vindt ik het een setje met een mooi warm geluid.
    your light !

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Teveel vermogen:
      een EV zx5 doorgelust dus via het interne x-over, en dan een 4-acoustic ap-900 (1400 W bij 4 ohm) tegen de clip met VEEL kickbas!

Net iets teveel van het goede .
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

...Kick...

Iemand die een goed alternatief voor me heeft??
        Groeten John

Comment

• jaksev
          • Jul 2007
          • 365

Nou ik heb een soort gelijk probleem gehad. Ik had mijn crossovers kapot. Ik had er een crest 7001 op staan(een aantal keren).

Ik heb 2 nieuwe crossovers ontworpen. 1 High-pass en 1 Low-pass. Op 150 Hz, 12 dBoctaaf zoals als orgineel. Maar het rendement ligt hoger.

Het klinkt ook nog eens beter.

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

.. nogmaals kick....

Welke speaker ( 18 inch) is een mooi alternatief voor in deze HK kast??

HK PR:O 18s

mijn dank is groot!
            Groeten John

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

B&C 18sw115

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Heren,

Ik ben niet zo'n beslisser, 2 types zijn tot dusver als kandidaad uit de bus gekomen.

Faital Pro 18XL1500
                B&C 18SW115

Welke van de 2 zou het 'beste passen', en waarom (niet).

Ik zal tzt ook daarvoor geschikte amps aan gaan schaffen.

bedankt voor wederom jullie input
                Groeten John

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Als je van de hele kast (van binnen naar buiten) de maten geeft, dan kunnen er verschillende woofers gesimuleerd worden. Met name de afmetingen van de poort zijn daarin belangrijk.

Maar ik vraag me af of het wel zo verstandig is om hier een andere woofer in te schroeven. Het gaat hier om subjes van 500 euro per stuk, en dan ga je er weer een woofer van 500 euro insteken. Dan heb je dus wel 1000 euro gestoken in dat kastje, en ga maar eens kijken wat je daar voor kan krijgen tegenwoordig. Daarnaast, je HK kast zal niet gauw perfect zijn voor bijv. de Faital. Dus je haalt nog niet eens alles uit wat er in je nieuwe, dure, woofer zit.

Ik had die Hughes en Knetter's verkocht.

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Hoi Teun,
                    Ik snap je vlag/modderschuitverhaal, maar de kastjes leveren leeg (waarschijnlijk) ook geen drol op, door er deftige woofers in te steken kan ik die later wellicht in een ander project gebruiken.

Ik zal mijn meetlintje eens gaan gebruiken en de afmetingen vermelden.

ps.

ZO duur zijn die speakers nou ook weer niet (tussen 250-300 ex btw/stuk)
                    Groeten John

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Basis is natuurlijk dat je Ferrari-vermogen wilt van een Holkswagen Kever...

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Niet helemaal Gerard,

Ik vind het alleen zonde om er 'goedkope' speakers in te steken.

Indien er kandidaad speakers zijn (low cost) met een fatsoenlijk resultaat, is dat ook een optie.(evt 15 inchers met een pasring)

Toepassing als sub onder ZX5 voor dixo, tape act, bandje.

Nu staan de 2 kastjes leeg en doelloos ruimte in te nemen...
                        Groeten John

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Nou, duidelijke taal!
                          Opmeten die handel dus Dan is er vast wel iemand hier handig met die bereken-programmaatjes (waarvan ik de naam alweer ben vergeten).

Mvg,

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by Whitefarmer
                            Niet helemaal Gerard,

.
                            dus wel, anders had je niet om meer dB's gevraagd dan er uit kunnen komen, en ze dus nooit opgeblazen. Iedere speaker gaat eruit als je meer vraagt dan hij kan geven.

Comment

• Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

haha,

... tjah....

misschien toch wel dan!

Maar hier zijn de maten:
                              B*H*D = 49 * 57.3 * 52.3 cm (binnenwerk)

de poort is 5 hoog en 46.5 breedt (smaller ivm zijstrippen waar rooster achter klikt) de poort is 7.5 tot 9 cm diep (het rooster staat rond, 9 cm is in het midden, 7.5 aan de zijkant)
                              De poort loopt vanaf de voorplaat nog 2 cm naar binnen.

er valt dan nog wat volume af door een extra topplaat, handvatten en een brace achterin.

Mocht iemand zin en tijd hebben een simulatie te doen, (of mij op weg helpen hoe wat en waar) dan ben ik (blij).

ik heb er wat fotootjes bij getrokken, indien gewenst plaats ik ze.
                              Groeten John

Comment

Working...