Nieuwe PA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theplayer
    • Jun 2010
    • 2

Nieuwe PA

Hallo,

Ik wil voor mezelf een nieuwe PA aanschaffen, geschikt voor mij als sologitarist alleen voor easy listening songs, voor een duo met een zangeres, van easy listening t/m rocksongs, en wellicht ook geschikt voor een band met steviger werk.
    Publiek tussen 50 en max 300 personen. Ik zoek een PA die rustig en goed gebalanceerd klinkt, diverse stijlen gemakkelijk aankan zowel op lagere als hogere volumes, en niet vermoeiend is om naar te luisteren. Kortom, een genot voor de oren dus. Daarnaast moet de PA hanteerbaar zijn qua gewicht. De tijd van de zware basbins (“glijbanen”) heb ik wel gehad..
    Een kennis van me (zangeres) heeft een oude HK Elias. Ik zag dat de topjes 150 W waren. Daarop zocht ik naar het nieuwe type Elias PX. Uiteraard veel reviews gelezen en die komt er niet slecht uit. Echter, eenmaal in een zaak, wordt dit weer afgeraden en zou ik beter af zijn met JBL 2xEON 515 en 2x EON 518S (verkooppraat?) Dan roept iemand anders weer over de Dynacord D-Lite serie. Daarnaast nog gekeken naar Bose L1 en Fohhn Xperience, maar die heb maar laten schieten.
    Ik heb alle PA’s nog niet gehoord ..(is wat lastig als ze in dozen zijn ingepakt...)
    Welke zou ik zelfs ongezien en niet gehoord met een gerust hart kunnen aanschaffen, gelet op mijn wensen? Mijn budget is ongeveer € 3.000
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

De wensen of je budget dien je aan te passen. Een PA die aan jouw wensen voldoet voor 3000 euro moet nog uitgevonden worden.....
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Voor 3000,- kun je best een toffe PA bij elkaar zoeken hoor

Wat ik zou adviseren is om te kiezen voor 2 fullrange toppen. Wanneer je dan eens een volledige band gaat doen, huur je een of twee subjes bij. Zo kun je nu je budget besteden voor het stuk wat het belangrijkste is, namelijk je solo/duo optredens.

Eons ben ik zelf geen fan van (vind het over het algemeen te schel klinken) en Fohhn durf ik in de meeste gevallen geen hele band doorheen te doen... net te weinig ruimte in wat mij betreft.

Over HK lees ik inderdaad ook erg goede dingen (en de HK Pro kastjes klinken lang niet gek), maar kijk ook eens naar 4-acoustics. Budgetair net een stapje lager, maar kwalitatief erg goed. Ik ben toevallig afgelopen week gaan luisteren omdat ik er ook over denk een setje FCS 115T's aan te schaffen (in mijn geval aangestuurd door een Synq 2K2).
      Een andere tip: LEM. Lekker warm geluid, maar wel prijzig als je naar de betere series gaat kijken.

De Dynacord D-lite serie ken ik helaas niet, maar over het algemeen is Dynacord dik in orde. Qua warmte in het geluid vergelijkbaar met LEM, alleen iets meer power (is mijn ervaring).
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Originally posted by renevanh
        Een andere tip: LEM. Lekker warm geluid, maar wel prijzig als je naar de betere series gaat kijken.
        Welke series als ik vragen mag? Poseidon oid?

LEM klinkt inderdaad best lekker, ik heb zelf een setje staan, met LEM amp, en dat gaat prima.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• theplayer
          • Jun 2010
          • 2

(met welke code haal je een citaat?) ben nieuw...

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Linksonder in een post zit een "Quote" knop, klik daarop en je quote het bijbehorende bericht, als je op het "+ knopje tussen Quote en SR drukt en vervolgens bij een andere post op Quote drukt krijg je een multiquote, je quote ze allebei tegelijk, maar ik denk dat gewoon quoten genoeg is.

Oja, lees dit ook even door als je gaat quoten.

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by djspeakertje
              Welke series als ik vragen mag? Poseidon oid?
              Bijvoorbeeld, maar ook de Pegasus en Hercules klinken echt niet gek.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Om de juiste keus te maken zit er maar een ding op: Zelf gaan luisteren en met je eigen muziek.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Hi theplayer,

Wijze tip van musicextra.
                  Jij bent klant en je hebt wat te besteden. Iedere
                  zichzelf respecterende verkoper is dan ook zeer
                  bereid een setup voor je te maken.
                  Neem dan idd je eigen muziek mee. Jij weet hoe je dit
                  lekker vindt klinken.
                  Neem evt. een bevriende geluidstechnicus mee.
                  Zit alles in dozen, lekker laten staan en naar het volgende
                  adres gaan, toch?

Wij kunnen je hier helemaal gaan overladen met merken
                  en typen. Maar ook hier geldt dat het erg subjectief is.
                  Ik lees +punten over merken die ik echt niet vind klinken
                  en andersom ook.
                  Zelf ben ik enorm te spreken over
                  - Logic System
                  - Adamson
                  - Sivian
                  - Cadenbach.

En ja, wat hang je er dan allemaal aan?

grtz
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by NesCio01
                    Hi theplayer,

Wijze tip van musicextra.
                    Jij bent klant en je hebt wat te besteden. Iedere
                    zichzelf respecterende verkoper is dan ook zeer
                    bereid een setup voor je te maken.
                    Neem dan idd je eigen muziek mee. Jij weet hoe je dit
                    lekker vindt klinken.
                    Neem evt. een bevriende geluidstechnicus mee.
                    Zit alles in dozen, lekker laten staan en naar het volgende
                    adres gaan, toch?
                    grtz
                    Met eigen muziek bedoel ik dus ook live met gitaar en zangeres proberen, dat is waar de set voor gebruikt wordt.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

als je duurdere spullen gaat kopen kun je af spreken eens een set te huren met als voorwaarde dat de huurprijs weggestreept wordt als je een set koopt.

Bij goedkoper spul kan het alsnog nuttig zijn eens te kijken of je niet ergens zo een set kan huren.

Bij instappers kun je beter met een ervaren man mee een tweedehands set kopen. Die zullen ze toch moeten laten testen.

Bij heel goedkoop, klinkt het toch niet. Moet je gewoon je geld in je zak houden.
                      lekker belangrijk!

Comment

Working...