Kwaliteit, of zooi? merk speakers of chinees?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hederik
    • Feb 2009
    • 42

Kwaliteit, of zooi? merk speakers of chinees?

Hallo,
    Al een tijdje volg ik de advertenties van een zekere Cor uit Dieren op marktplaats. Link naar zijn advertenties:
    Advertenties van Cor uit Dieren , Gelderland - Marktplaats.nl

Ik zie dat hij veel advertenties heeft met speakers voor spotprijzen, ik vraag me af, of dat niet te mooi lijkt om waar te zijn?
    Hij verkoopt ze tegen echt bodem prijzen, maar lijkt professioneel aangezien hij een soort showroom heeft.

Als voorbeeld:
    Marktplaats.nl > Complete set speakers totaal 1000 Watt RMS - Muziek en Instrumenten - Speakers (290 euro!, kan dat wel)

Het merk kun je niet goed zien, er lijkt iets van Gatt te staan.
    Op internet zie ik over dit merk niks, als je kijkt naar andere speakers die Cor te koop heeft staan zie je ze ook van het merk Power XXL.

Bestaan deze merken uberhaupt wel?
    Is dit geen oplichter die troep speakers verkoopt tegen te hoge prijzen (misschien maakt hij de kasten eromheen wel zelf)

Wie kan mij meer over deze Cor vertellen,

Of in ieder geval, over het setje speakers wat ik hierboven stuurde.
    Is dit merk bekend?
    Zijn het goeie speakers tegen een goede prijs, of is het 3x niks?

Ik wil de speakers gebruiken voor feesten, dus ze moeten langdurig belast kunnen worden op disco volume.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
    maatwerk is topklasse
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Hederik
    Hallo,
    Al een tijdje volg ik de advertenties van een zekere Cor uit Dieren op marktplaats. Link naar zijn advertenties:
    Advertenties van Cor uit Dieren , Gelderland - Marktplaats.nl

Ik zie dat hij veel advertenties heeft met speakers voor spotprijzen, ik vraag me af, of dat niet te mooi lijkt om waar te zijn?
    Hij verkoopt ze tegen echt bodem prijzen, maar lijkt professioneel aangezien hij een soort showroom heeft.

Als voorbeeld:
    Marktplaats.nl > Complete set speakers totaal 1000 Watt RMS - Muziek en Instrumenten - Speakers (290 euro!, kan dat wel)

Het merk kun je niet goed zien, er lijkt iets van Gatt te staan.
    Op internet zie ik over dit merk niks, als je kijkt naar andere speakers die Cor te koop heeft staan zie je ze ook van het merk Power XXL.

Bestaan deze merken uberhaupt wel?
    Is dit geen oplichter die troep speakers verkoopt tegen te hoge prijzen (misschien maakt hij de kasten eromheen wel zelf)

Wie kan mij meer over deze Cor vertellen,

Of in ieder geval, over het setje speakers wat ik hierboven stuurde.
    Is dit merk bekend?
    Zijn het goeie speakers tegen een goede prijs, of is het 3x niks?

Ik wil de speakers gebruiken voor feesten, dus ze moeten langdurig belast kunnen worden op disco volume.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
    Hoeveel kwaliteit verwacht je voor zulk soort prijzen?
    Een beetje kwaliteit speaker kost al meer dan dit hele systeem dus alle waar naar zijn geld.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dakpan
      • Aug 2009
      • 34

Hallo Hendrik

Ter eerste is Cor geen oplichter deze man verkoopt de boxen vanuit huis in zijn garage en is een vriendelijke man.
      Was zelf ook niet echt overstag toen ik de advertentie zag maar heb toch de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan kijken in Dieren.
      Zeer vriendelijk geholpen en alles was vrijblijvend en je kon ze horen enz.
      Ok zoals MusicXtra aangaf mag je geen kwaliteit van jbl enz verwachten maar mijn bugget was destijds ook niet zo groot maar ben toch overgegaan op de wat robustere set van 420 euro met speakon aansluiting enz.
      Zijn een 15 inch en een 12 ich speaker heb de fles vervangen naar een ijzeren deze waren wat zwak(kunstof) wel een goede stevige tussen stang er tussen zetten ook van ijzer maar ik moet zeggen dat ik er al 10 optredens mee heb gehad in diversen zalen maar valt mij niks tegen.
      Grootste zaal voor 250 man draaide ik op halve kracht van de versterker die hij er bij aanbied voor 250 euro(american audio) maar er kwam een bak lawaai uit en redelijk veel bas en hoge tonen.
      Ik moet zeggen dat de hoge tonen iets te veel was maar die filter ik weg met de eq en op mijn mixer.
      De keus is aan jou en wat je buget is.
      Ik had een buget van 800 euro en ben voor deze set gegaan dat was dus 250 voor versterker en 420 voor de boxen had dus nog iets over voor de eq.
      Dit is mijn ervaring meer kan ik je niet vertellen.

De keus is aan jou en je buget.

Groeten

Rene

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

kijk, de "set" is dus geen "set" maar een paar bij mekaar gezochte boxen, waar nog een amp bij moet, enz..enz..

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Zo te zien bestaat het merk Gatt al een aantal jaar, gezien het feit dat hun brochure uit 2005 stamt. Maar de website zelf is nogsteeds under construction: Untitled Document

Comment

• dakpan
            • Aug 2009
            • 34

kijk, de "set" is dus geen "set" maar een paar bij mekaar gezochte boxen, waar nog een amp bij moet, enz..enz..

Ik snap de reactie niet hij vraagt om uitleg over de boxen en die geven wij en over de merken.
            Power xxl is geen bekend merk en gatt ook niet maar kan toch kwaliteit zijn voor feesten ???
            Volgens mijn moet er toch altijd een amp bij. ????

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

[QUOTE-marktplaats] ;-)

Cormplete set betstaande uit twee 15 inch 300 Watt
              RMS/8Ohm kasten en twee 12 inch 200 Watt RMS/8Ohm
              kasten. Uitgerust met metalen beschermroosters, meta

[/QUOTE]

Zoals Mac al zegt: het is geen set. Een set is namelijk iets waar je twee XLR-en insteekt vanuit de mixer en dan gelijk ermee kunt werken. Dus niet eerst nog Amps en processors/X-overs gaan zoeken.

Maar laten we geen semantische discussie gaan voeren over wat 'set' betekent!

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by dakpan

Ik snap de reactie niet hij vraagt om uitleg over de boxen en die geven wij en over de merken.
                Power xxl is geen bekend merk en gatt ook niet maar kan toch kwaliteit zijn voor feesten ???
                Volgens mijn moet er toch altijd een amp bij. ????
                sja, een " set" is bij mij een aantal boxen INLUSIEF amps, bekabeling, processors, racks, etc... En das wat lastiger voor 290 euri...

Comment

• dakpan
                  • Aug 2009
                  • 34

Als je het zo bekijkt dan heb je gelijk.
                  Ik zat meet in de richting set speakers te denken.
                  Maaar net wat de voorganger zei laten we hier geen punt van maken.
                  het is ok niet mijn discussie maar van hendrik.
                  een fijne zonnige dag nog allemaal.

gr

rene

Comment

• nls-nls
                    • Dec 2008
                    • 128

Hallo,

Dit is een goede man, je kan niets van hem zeggen.
                    Een gezellig huis met overal apparatuur, en een tuin vol lasers!

Ik heb een gemsound set gekocht (2x tr120 en 2x tr150) is nu 2 jaar oud en klinkt ook perfect, maar mijn dap boxjes zijn net iets beter.

Het zijn stevige boxen met een bak geluid! jammer dat hij er een showtec versterker bijdeed.

zie www.dj-niels.nl voor foto's van de set!

Comment

• Waveform
                      • Dec 2009
                      • 321

Originally posted by nls-nls
                      klinkt ook perfect, maar mijn dap boxjes zijn net iets beter.
                      Wat een humor!!!

Comment

• Hederik
                        • Feb 2009
                        • 42

Hallo,

Bedankt voor de reacties!

Maar dan maar weer meteen een newbie vraag,
                        De speakers die ik van hem wil kopen (de 2x top en 2x bass van Gatt) zijn zonder versterker. Hij bied een American versterker
                        type VX-1000 (2 x 550 Watt RMS) voor 250 euro aan.

Maar kan deze versterker dan de 2 bass speakers en 2 top speakers aansturen? Ik hoorde jullie praten over een "proccesor" maar die heb ik toch niet nodig bij deze versterker?

Mengpaneel en cd-spelertje heb ik al.

Ook bedankt voor de reacties van mensen die al bij Cor in dieren zijn geweest!
                        maatwerk is topklasse

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Originally posted by nls-nls
                          Hallo,

Dit is een goede man, je kan niets van hem zeggen.
                          Een gezellig huis met overal apparatuur, en een tuin vol lasers!

Ik heb een gemsound set gekocht (2x tr120 en 2x tr150) is nu 2 jaar oud en klinkt ook perfect, maar mijn dap boxjes zijn net iets beter.

Het zijn stevige boxen met een bak geluid! jammer dat hij er een showtec versterker bijdeed.

zie www.dj-niels.nl voor foto's van de set!

Hmmm, naar mijn weten maakt showtec geen versterkers... En naar mijn weten ligt er een veel te dikke highlite catalogus van 2009 op zolder, dus ik kan het weten (tenzij ze dit jaar in een keer amps zijn gaan bouwen natuurlijk, je weet het maar nooit met die gasten)...

Voor dit soort budget krijg je gewoon "bang for buck", that's it, zelfs in de aanbieding kostten mijn topjes (gemiddelde kwaliteit, 220 euro korting per stuk, LEM, passief) nog 5 tientjes meer dan deze 4 bij mekaar, dus verwacht er kwalitatief zeker niet te veel van!

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• hardstyle
                            • Jan 2010
                            • 427

Ga er gewoon heen, op afspraak en vraag of je ze kan beluisteren.

Comment

• nijhuisr
                              • May 2003
                              • 182

on topic,

Zooi of kwaliteit?

Er is grotere zooi dan dit, deze speakers zouden voor sommige mensen zonder ervaring en zonder goede HiFi referentie prima te gebruiken zijn.

Echter op behoorlijk geluidsnivo zal het schel gaan klinken, de bas zal voor deze doelgroep als goed worden gehoord.

Maar wil je hiermee serieus aan de slag (dus niet voor thuis en hier en daar een tiener feest) dan zou ik er niet mee aankomen.

Voor deze berg boxen kun je prima 2 boxen kopen die veel beter klinken! mischien moet er wel 100 a 200 euro bij.

Comment

Working...