Goed artiesten rack voor 15 jarige, dus niet te duur.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan van Duren
    • May 2004
    • 204

Ik geloof niet dat de TS bij een productie van Pink Floyd heeft meegelopen. Ken iemand die met de groep Yes meereisde als technicus voor de stroomvoorziening en daar was het zo dat er niemand rondloopt die er a: niks te zoeken heeft b: zeker niet als je geen idee heeft hoe bepaalde dingen werken cq worden aangesloten. Denk dat het bij PF niet anders is. Een productie van PF is big business en niet de efteling ;-)))

Als de TS dit toch volhoudt dan graag wat foto's, aub. Ik neem toch aan dat als je bij zo'n evenement mee mag " helpen" je je het leplazerus knipt aan foto's

Comment

• SoundT
      • Apr 2010
      • 25

Originally posted by dj-wojcik
      Dus je wilt me nu zeggen dat je mee hebt gelopen met Pink Floyd Project. Je bent daar backstage geweest, alles achter de scherm gezien. Maar je hebt geen flauw idee hoe die gasten geluid uit de speakers krijgen.

Het lijkt me raadzaam dat je eerst wat theorie gaat leren. Want om nu in een rack te gaan investeren, terwijl je totaal niet weet wat het allemaal in houd en hoe het moet worden aan gesloten.

Ik zou zeggen: Kijk of je nog eens met een project mag "meelopen" en zorg dat je niet alleen loopt maar ook iets leert Kom dan nog eens met de vraag.

Ondertussen kun je sparen voor wat centjes. En dan kunnen we eens gaan kijken wat je allemaal aanschaffen om een mooi artiesten rackje samen te stellen.

Robin
      Ik vroeg alleen om hulp..

Maar,
      Niet backstage, heb overdag alles helpen aansluiten, testen, en 's avonds live beam gedaan, en hoe wil je gaan verklaren dat het niet zo is?
      Weet niet of je de DOC18 theater kent in Dokkum, maar daar was ik met GV audio. Dus beweer maar dat het niet zo is..
      Last edited by SoundT; 16-04-10, 14:01.
      Pioneer, UDG, Case Logic, Sony.

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Maakt niet uit jongens!

300 euro is net genoeg (als je goed shopt) voor een fatsoenlijke case.

Hoogte is niet zo moeilijk, wielen zijn inclusief wielplaat en onderkant case zo'n 15 cm, bepaal de hoogte waarop je fijn schuift (mixer met telefoonboeken o.i.d. op de eetkamertafel leggen tot je hoogte goed is) en de hoogte opmeten.

Deel die hoogte door 4.5 cm en je weet hoeveel HE je wilt (voor "standaard" tape-act rek).
        Wil je een stopkist, dan zit je ongeveer op de helft van de hoogte (en het dubbele van de prijs).

Een EQ: DBX 231 is wel het minimum (kost circa 180 euro)
        Een Galmpje: Als je geen geld hebt, neem een Alesis doosje van zo'n 150 euro)
        Kabels: 100 euro
        MD-speler: 300 euro

etc...
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Originally posted by Jan van Duren
          Ik geloof niet dat de TS bij een productie van Pink Floyd heeft meegelopen.
          Klopt, hij heeft meegelopen bij een coverbandje van Pink Floyd. Wel blijven lezen.

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Originally posted by SoundT
            Ik vroeg alleen om hulp..

Maar,
            Niet backstage, heb overdag alles helpen aansluiten, testen, en 's avonds live beam gedaan, en hoe wil je gaan verklaren dat het niet zo is?
            Weet niet of je de DOC18 theater kent in Dokkum, maar daar was ik met GV audio. Dus beweer maar dat het niet zo is..
            Ik heb ook nooit beweerd dat ik niet geloof dat jij dat niet gedaan zou hebben. Ik zeg alleen dat je weinig er van opgestoken hebt als je met een vraag komt als: "hoe moet ik de EQ aansluiten voor gebruik bij monitors?"

Daarom was ik aan het twijfelen, maar dat ik je niet geloof hoor je mij niet zeggen.

Maar alsnog, als je niet weet hoe je het moet aansluiten dan zoek dat eerst op alvorens al je spaargeld op te maken een rack.

En toch zeg je
            Niet backstage, heb overdag alles helpen aansluiten
            helpen aansluiten? en je weet niet hoe je een EQ moet doen. Wat heb je dan mogen aansluiten?

Wat betreft de hoogte van je case. Denk er aan dat je nu 15 bent. En als je nog moet groeien, dan neem een iets hogere case. Want er is niets vervelender als aan een te lage case te staan mixen. Wat beterft de EQ en galmbakje moet ik SoundOfSilence gelijk geven. Alleen de MD speler niet. Die kun je nog wel goedkoper uit halen (toch Jasper?)
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Jan van Duren
              • May 2004
              • 204

waarom dan niet GV audio om hulp vragen.

Comment

• Fiegel5
                • Mar 2010
                • 6

Welke mixer heb je dan, een YENX?
                Volg mij op twitter!

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

beginners soundmix setje
                  SD card speler
                  mackie mixertje. (3 kanaals mic twee kanaals stereoinputs is zat kost je ongeveer 200 eur)
                  met 845 of sm58Bets op snoer als mic
                  doosje goede kabels / zaklamp / verloopjes / DI box en ander klein grut

Dat tijdelijk met schuim in een koffer meenemen.

bij extra geld kistje eromheen, mooie galm. (veeeeeel gallllmmmmmm bij soundmixers)

en bij veel cash een fijne channelstrip. Dan ga je de vocalist op topniveau naar lijnniveau trekken. Met fijne compressie, gatin, EQ zonder dure mix investeringen.
                  lekker belangrijk!

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Thnxx
                    Maar hoe gaat het dan werken met de EQ?
                    trouwens de K&F monitoren zijn actief(weet niet of er dan iets veranderd)
                    Heb jij dan ook je eigen artiesten/tape rack? heb je foto?

Gr.

Helaas heb ik geen eigen taperackje, maar ik ben druk bezig met sparen, en vond een setje leuke toppen met een eindtrapje belangrijker, want als je er een mixertje bij leent (vrienden) kan je prima presentatie's enz. doen.

Heb je K&F monitoren? Mooi voor mekaar! De eq hang je tussen de aux output van je megtafel en de ingang van je monitor. Ik neem aan dat je niet elke keer achter in je rack wil rommelen om je monitoren aan te sluiten, dus maak je een mooi connectorpaneel onder in je rack, waar je in- en uitgangen zitten, dus ook die van je auxen(nadat ze dus door de EQ's zijn gegaan.

Als je een stereo EQ aanschaft kan je op het linker kanaal aux 1 en rechts aux 2 prikken, of 2 kanalen voor stereo auxen (bij de fancy tafels). Zo werkt het ook met galmpjes, maar dan gaat de uitgang van de galm/andere effectbak naar een stereokanaal op je mengtafel (voor EQing op je effect) of naar je aux return.

Ik hoop dat we niet uit hoeven te gaan leggen hoe het zit met pre en post auxen...

Voor 300 euri heb je een leuke effectenbak, als je een mooie deal kan sluiten heb je een multiFX en een compressor voor 400/500 euro. Helemaal als je 2ehands kijkt bij een lokale pa boer, die dingen hebben (als het goed is) in case gezeten, dus zullen niet helemaal naar de kl*te zijn. Een tip: Heel veel testen en luisteren! Ik ben zo'n 4 keer gaan luisteren voordat ik mijn setje kocht, waarvoor ik 3* 10km heen en 10km terug heb moeten fietsen (4 keer was met kopen)

Maar het was de moeite waard! Dus gewoon doen, zorgen dat je de lokale bizz een beetje kent, dan kan je leuke deals sluiten! Ikzelf ben er bijvoorbeeld bijna altijd bij als er iets interessants te doen is in de buurt, puur om te kijken en leren! En hoe beter je de mensen kent, hoe meer kans je hebt dat je mee mag helpen kisten duwen enz. Het zijn leuke klusjes en goed voor je contacten...

Zo laat je zien dat je ijverig bent en er al wat verstand van hebt, als je je netjes gedraagt kan je daar op je 16e zo aan de slag...

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• stainz
                      • Sep 2009
                      • 609

Popschool Maastricht : Homepage

En dan even bij geluidstechniek alle stukjes beetje goed doorlezen weet je al een stuk meer!

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Originally posted by stainz
                        Merken zeggen niet altijd evenveel natuurlijk, maar soundcraft/mackie/A&H zijn geen van alle echte 100% pro-merken. maar leveren alle 3 degelijk spul waar je redelijk mee aan kan komen.

.
                        Alledrie de fabrikanten maken ook hun budgetspullen ja. Maar ze maken ook allemaal spullen die serieus ingezet kunnen worden en waar op dagelijkse basis geld mee wordt verdiend. En dat is nou de definitie van professioneel...

Dat je deze fout maakt met Mackie en en A&H kan ik me voorstellen. Het grootste gedeelte van van hun verkoop zit in de lagere middenklasse. Maar Soundcraft wegzetten als budgetmerk en dit als waarheid verkopen aan mensen? Dan zou ik hen graag willen waarschuwen jouw advies maar niet al te serieus te nemen, je weet blijkbaar niet waar je het over hebt. Soundcraft draait al heel lang mee aan de bovenkant van de markt. Hoe een moderne analoge livetafel eruit ziet, is zelfs mede door Soundcraft gepionierd.
                        Last edited by sparky; 17-04-10, 12:41.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1697

Sorry,

Mijn buget is 300 euro(voor eerst)
                          En ik wil hem langzaam aan vol bouwen.
                          Ik wil het voor tape artiesten gebruiken. Rappers, zangers etc.
                          Ik denk dat er eerst afspeel apparatuur in moet, maar wat is goed voor een beginner? CD of...
                          En ik hoef eerst ook nog geen draadloze mic. kan eerst nog draad gebonden.

Dankje voor je snelle reactie trouwens
                          Ik denk dat een beetje roadproof artiestenrack met wielen eronder etc. al rond de 300 euro ligt.
                          TS moet dus nog een beetje sparen.
                          Ik zou beginnen als stagehand. Mag je alles naar de buhne sjouwen en kun je gelijk de kunst afkijken tijdens het optreden.
                          Je hoeft niet alles zelf uit te vinden.

Speakertech
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• SoundT
                            • Apr 2010
                            • 25

Originally posted by Fiegel5
                            Welke mixer heb je dan, een YENX?
                            Yep een behringer..

Comment

• shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

hey soundT,

zou je je mail adres in je profiel willen zetten,

Wil graag even weten waar je vandaan komt
                              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• SoundT
                                • Apr 2010
                                • 25

Originally posted by shure-fan
                                hey soundT,

zou je je mail adres in je profiel willen zetten,

Wil graag even weten waar je vandaan komt
                                Ik Kom uit Friesland,
                                Hoezo mail adress? Hier op dit forum kunnen we toch ook gewoon praten?

Gr.

Comment

Working...