Goed artiesten rack voor 15 jarige, dus niet te duur.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundT
    • Apr 2010
    • 25

Goed artiesten rack voor 15 jarige, dus niet te duur.

Hee,

Ik ben net nieuw op dit forum. Ik heb al veel info gelezen.
    Maar ik zoek spul voor in een artiesten/live rack.
    Ik ben nog maar 15 dus hoef nog geen pro spul, MAAR ook geen troep!!

Ik heb een paar vragen:

1. Hoeveel HE moet het rack zijn 12HE/16HE?
    2. Wat moet ik er allemaal in doen, en wat moet ik eerst aanschaffen. Ik moet investeren dus kan niet alles in 1 koop doen.
    3. Dacht aan Berhinger maar heb ook gelezen dat het enorm ruist, nu kan ik ook niet alles verwachten voor een bugget wat ik heb.. maar moet langzaam opbouwen..

Dus wie wil me helpen een leuk setje te zoeken??

Ik heb trouwens al een berhinger mengpaneel 19inch

Alvast hartstikke bedankt!!

Gr. SoundT
    Pioneer, UDG, Case Logic, Sony.
  • kenx
    • Mar 2009
    • 59

Originally posted by SoundT
    Hee,

Ik ben net nieuw op dit forum. Ik heb al veel info gelezen.
    Maar ik zoek spul voor in een artiesten/live rack.
    Ik ben nog maar 15 dus hoef nog geen pro spul, MAAR ook geen troep!!

Ik heb een paar vragen:

1. Hoeveel HE moet het rack zijn 12HE/16HE?
    2. Wat moet ik er allemaal in doen, en wat moet ik eerst aanschaffen. Ik moet investeren dus kan niet alles in 1 koop doen.
    3. Dacht aan Berhinger maar heb ook gelezen dat het enorm ruist, nu kan ik ook niet alles verwachten voor een bugget wat ik heb.. maar moet langzaam opbouwen..

Dus wie wil me helpen een leuk setje te zoeken??

Ik heb trouwens al een berhinger mengpaneel 19inch

Alvast hartstikke bedankt!!

Gr. SoundT

Komop, van een beetje meer info ga je niet dood hoor!

- Wat is je budget
    - waarvoor ga je het precies gebruiken
    - wat denk je zelf dat je zal nodig hebben voor je (tot nog toe) onbekende doeleinden...
    - etc...

Comment

• SoundT
      • Apr 2010
      • 25

Originally posted by kenx
      Komop, van een beetje meer info ga je niet dood hoor!

- Wat is je budget
      - waarvoor ga je het precies gebruiken
      - wat denk je zelf dat je zal nodig hebben voor je (tot nog toe) onbekende doeleinden...
      - etc...

Sorry,

Mijn buget is 300 euro(voor eerst)
      En ik wil hem langzaam aan vol bouwen.
      Ik wil het voor tape artiesten gebruiken. Rappers, zangers etc.
      Ik denk dat er eerst afspeel apparatuur in moet, maar wat is goed voor een beginner? CD of...
      En ik hoef eerst ook nog geen draadloze mic. kan eerst nog draad gebonden.

Dankje voor je snelle reactie trouwens

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Nou, die CD laat maar thuis. Tot nog toe is (bij mij althans) nog steeds MD de nummer 1 bij karaoke-artiesten.

Verder:
        mixer(heb je al)
        galmpje (TC M300 ofzo +/- €250,-)
        compressortje (dbx 266 +/- € 175,-)
        microfoon (tape-act = voorkeur draadloos ivm snel op en af)(sm58 € 100,- of draadloos +/- € 500,-)
        monitorsysteem (voorkeur IEM)(versterker met speaker of IEM € 700,- )
        Eindsetje (tjah.. vanaf € 2000,-)
        Veul geld! (€ 300,- is 'niets'.)

In welke volgorde aanschaffen??

wat kun je goedkoop huren om de hoek? Dat schaf je NIET aan.

Als laatste wil ik toch nog zeggen: goedkoop is duurkoop, mede omdat 'serieuze' artiesten NIET over jou 'goedkope' installatie willen zingen.

Spaar ze ....
        ... en tot over een paar jaartjes!
        Last edited by Whitefarmer; 15-04-10, 19:51. Reason: richtprijzen erbij gezet
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• SoundT
          • Apr 2010
          • 25

Originally posted by Whitefarmer
          Nou, die CD laat maar thuis. Tot nog toe is (bij mij althans) nog steeds MD de nummer 1 bij karaoke-artiesten.

Verder:
          mixer(heb je al)
          galmpje (TC M300 ofzo +/- €250,-)
          compressortje (dbx 266 +/- € 175,-)
          microfoon (tape-act = voorkeur draadloos ivm snel op en af)(sm58 € 100,- of draadloos +/- € 500,-)
          monitorsysteem (voorkeur IEM)(versterker met speaker of IEM € 700,- )
          Eindsetje (tjah.. vanaf € 2000,-)
          Veul geld! (€ 300,- is 'niets'.)

In welke volgorde aanschaffen??

wat kun je goedkoop huren om de hoek? Dat schaf je NIET aan.

Als laatste wil ik toch nog zeggen: goedkoop is duurkoop, mede omdat 'serieuze' artiesten NIET over jou 'goedkope' installatie willen zingen.

Spaar ze ....
          ... en tot over een paar jaartjes!

Super dankje wel!
          Uhm, Monitoren huur ik nu ook, Kling & Freitag, dus over de monitoring is al niet te klagen.
          Draadloze mic. huur ik ook, is ook sure dus ook goed,

Maar ik wil wel graag eigen galm en prosessor. Ik zal eens zien voor die apparatuur!
          Maar moet er ook nog een EQ in?
          En aangezien wat er in komt word het een 12HE case neem ik aan?

Gr.

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Voor 300 euri heb je een redelijke Numark cd speler...
            Of de cheapy dap case waar alles in moet...

Maar zoals gezegd, een mdspeler zou ook niet misstaan.

Verder heb je voor iedere monitor die je apart aanstuurt (er vanuit gaande dat je een taperack wil) minimaal een 15 bands en het liefst een 31 bands EQ nodig, om uit te fluiten (zorgen dat je geen feedback/rondzingen over je monitoren krijgt).

Een fatsoenlijke mengtafel zou ook niet verkeerd zijn, iets als een Mixwizard of een Mackie VLZ/Onyx tafeltje oid.

Dan moet er misschien nog iets van een fx processor in? En een eindtrapje voor je monitoren/pa...

Begin eerst eens met het aanschaffen van een extra nulletje voor achter je budget, dan ben je een heel end verder en kun je serieus over zoiets nadenken

Edit: ik word over +- 2 maand 15 en heb 2 jaar gespaard voor m'n pa-tje, en ben al weer druk bezig, dus het is zeker niet onmogelijk!

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• SoundT
              • Apr 2010
              • 25

Originally posted by djspeakertje
              Voor 300 euri heb je een redelijke Numark cd speler...
              Of de cheapy dap case waar alles in moet...

Maar zoals gezegd, een mdspeler zou ook niet misstaan.

Verder heb je voor iedere monitor die je apart aanstuurt (er vanuit gaande dat je een taperack wil) minimaal een 15 bands en het liefst een 31 bands EQ nodig, om uit te fluiten (zorgen dat je geen feedback/rondzingen over je monitoren krijgt).

Een fatsoenlijke mengtafel zou ook niet verkeerd zijn, iets als een Mixwizard of een Mackie VLZ/Onyx tafeltje oid.

Dan moet er misschien nog iets van een fx processor in? En een eindtrapje voor je monitoren/pa...

Begin eerst eens met het aanschaffen van een extra nulletje voor achter je budget, dan ben je een heel end verder en kun je serieus over zoiets nadenken

Edit: ik word over +- 2 maand 15 en heb 2 jaar gespaard voor m'n pa-tje, en ben al weer druk bezig, dus het is zeker niet onmogelijk!

Daan
              Thnxx
              Maar hoe gaat het dan werken met de EQ?
              trouwens de K&F monitoren zijn actief(weet niet of er dan iets veranderd)
              Heb jij dan ook je eigen artiesten/tape rack? heb je foto?

Gr.

Comment

• stainz
                • Sep 2009
                • 609

heey,

Ik neem aan dat je niet met "dure" artiesten werkt maar meer met een beetje leeftijdsgenoten die hier en daar is wat neer willen zetten?

Je hebt al een mixertje alleen Behringer is nu niet bepaald kwaliteit, als je internet een beetje in de gaten houdt kan je voor aardig geld een leuk (eventueel tweedehands) mixertje kopen.
                Soundcraft is niet duur, maar is toch niet slecht om te beginnen.

Compressor/limiter zou ik ook voor een tweedehands DBX gaan of iets in die richting.

Galmpje moet je naar eigen smaak en gebruik uit kiezen.}

Veel succes,
                Bas.

Comment

• SoundT
                  • Apr 2010
                  • 25

Originally posted by stainz
                  heey,

Ik neem aan dat je niet met "dure" artiesten werkt maar meer met een beetje leeftijdsgenoten die hier en daar is wat neer willen zetten?

Je hebt al een mixertje alleen Behringer is nu niet bepaald kwaliteit, als je internet een beetje in de gaten houdt kan je voor aardig geld een leuk (eventueel tweedehands) mixertje kopen.
                  Soundcraft is niet duur, maar is toch niet slecht om te beginnen.

Compressor/limiter zou ik ook voor een tweedehands DBX gaan of iets in die richting.

Galmpje moet je naar eigen smaak en gebruik uit kiezen.}

Veel succes,
                  Bas.
                  Hoi Bas,
                  Dankje voor je reactie

Uhm, behringer is idd niet een top merk,
                  ik zat zelf eerst te denken aan een soundcraft mengpaneeltje van 12 mono kanalen.
                  Maar nu ik die andere panelen zie die 'djspeakertje' me adviseerde is soundcraft inderdaad niks.
                  En met 300 euro buget bedoel ik voor 1 galm en compressor bijv. niet voor de heleset.
                  Wat zou ik het beste eerst kunenn aanschaffen? een compressor of galm?
                  Welke merken en type's van galm zijn redelijk /zeer goed?
                  (rond de 175 euro ong.)
                  hoor graag van jullie.

Gr.

Comment

• stainz
                    • Sep 2009
                    • 609

Merken zeggen niet altijd evenveel natuurlijk, maar soundcraft/mackie/A&H zijn geen van alle echte 100% pro-merken. maar leveren alle 3 degelijk spul waar je redelijk mee aan kan komen.

Effect voor 175,- wordt lastig zelf heb ik mijn effecten van TC (M-One) echter deze zit ver boven je budget als je hem nieuw wil.
                    Op tweedehands-websites worden ze echter wel eens aangeboden voor zo'n 200,- en dan zou je daar een goede aanwinst aan hebben.

Comment

• SoundT
                      • Apr 2010
                      • 25

Originally posted by stainz
                      Merken zeggen niet altijd evenveel natuurlijk, maar soundcraft/mackie/A&H zijn geen van alle echte 100% pro-merken. maar leveren alle 3 degelijk spul waar je redelijk mee aan kan komen.

Effect voor 175,- wordt lastig zelf heb ik mijn effecten van TC (M-One) echter deze zit ver boven je budget als je hem nieuw wil.
                      Op tweedehands-websites worden ze echter wel eens aangeboden voor zo'n 200,- en dan zou je daar een goede aanwinst aan hebben.
                      Oké, dankje wel!
                      Heb je ook een voorkeur voor een leuk mengpaneel? (ik mag er best even voor sparen hoor!)
                      Dus geen mengpaneel dat troep is, maar waar ik wel mee aan kan komen zetten..?

En kan je misschien ook uitleggen hoe je een EQ aansluit op je mengpaneel naar je monitoren?
                      Gr.

Comment

• koentjes
                        • Dec 2007
                        • 333

even een vraagje tussendoor.....
                        heb je ooit al eens met iemand anders meegelopen bij een soortgelijke 'klus'??

Want aan de vragen die je stelt lijkt me dat niet, misschien is dat een veel logischere eerste stap dan meteen alle apparatuur hebben, en dan kijken hoe het moet.

Comment

• SoundT
                          • Apr 2010
                          • 25

Originally posted by koentjes
                          even een vraagje tussendoor.....
                          heb je ooit al eens met iemand anders meegelopen bij een soortgelijke klus??

Want aan de vragen die je stelt lijkt me dat niet, misschien is dat een veel logischere eerste stap dan meteen alle apparatuur hebben, en dan kijken hoe het moet.
                          Hee, ja ik heb alleen met grotere projecten mee gelopen, zo als Pink Floyed Project maar dan werk je met grote foh tafels.. maar ik heb geen idee hoe het werkt in een case alles bij elkaar en alles aansluiten en zo..

Gr.

Comment

• Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

Originally posted by SoundT
                            Hee, ja ik heb alleen met grotere projecten mee gelopen, zo als Pink Floyed Project maar dan werk je met grote foh tafels.. maar ik heb geen idee hoe het werkt in een case alles bij elkaar en alles aansluiten en zo..

Gr.
                            ...droom ik nu of.......
                            Groeten John
                            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Dus je wilt me nu zeggen dat je mee hebt gelopen met Pink Floyd Project. Je bent daar backstage geweest, alles achter de scherm gezien. Maar je hebt geen flauw idee hoe die gasten geluid uit de speakers krijgen.

Het lijkt me raadzaam dat je eerst wat theorie gaat leren. Want om nu in een rack te gaan investeren, terwijl je totaal niet weet wat het allemaal in houd en hoe het moet worden aan gesloten.

Ik zou zeggen: Kijk of je nog eens met een project mag "meelopen" en zorg dat je niet alleen loopt maar ook iets leert Kom dan nog eens met de vraag.

Ondertussen kun je sparen voor wat centjes. En dan kunnen we eens gaan kijken wat je allemaal aanschaffen om een mooi artiesten rackje samen te stellen.

Robin
                              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...