4 TOPKASTEN 800 watt : 2 x 15 inch

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Over welke kasten gaat het nu ?
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Originally posted by MusicXtra
      Wat kun je verwachten van dubbel 15 toppen voor € 225,- per stuk?
      Daar koop je normaal gesproken nog geen los 15" chassis voor.
      Is het dan echt nodig om pagina's vol te schrijven over een prijs/kwaliteit verhouding?
      Ga gewoon luisteren en koop die dingen als de klank je aanstaat.
      En mochten de speakers de geest geven dan heb je nog steeds voor weinig geld 4 mooie lege kasten.
      Tja, dat het goedkope kasten zijn is een feit.
      Je hebt helemaal gelijk.

Originally posted by Rolandino
      Ik kan een QSC versterker ( RMX5050 voor 1175,00 in BTW ) kopen is het dan ook troep omdat de verkoopprijs ongeveer 2x hoger ligt.

De prijs van de vibe30 is bij goed zoeken rond de 325,00 in BTW ( advies verkoop is rond de 450,00 ) dan is deze 325 zijn geld meer waard als 450 voor de Vibe30 ja

4A is ook erg leuk voor het geld en deze dubbele 15 kast FCS215 kost bij 4A 489,00 ex de verzendkosten stel dat je er 2 koopt komt er een kleine 50 / 75 euro transport bij ( halve pallet ) dus valt deze in een heel ander prijssegment.
      Dan komt zo een kastje rond de 500 per stuk en daarvoor kun je ook zelfbouwen met goede Amerk komponenten erin.

De prijzen die in de markt zijn van JB en DAP daar kun je A niet voor zelfbouwen en B heb je een relatief goedklinkende set voor het geld.

mocht de speakers ooit kapotgaan kun je ze altijd nog vervangen door Amerk komponenten ( kastjes zijn vaak goed genoeg ) Hoeveel mensen kopen niet de DAP kasten en bij aankomst halen ze gelijk de komponenten eruit om er een Amerk spul in te stoppen ? Heel simpel voor dat geld kompleet met speaker kun je niet eens een lege kast bouwen kompleet afgewerkt.

Dus wat is nou slecht aan deze kastjes ?
      Zéér diepe zucht zelfs.
      Ik geef letterlijk in mijn bericht aan dat de Vibe serie te vergelijken is met de BCS serie van 4-acoustic. Ik benadruk het zelfs. Vervolgens pak jij de FCS serie er bij... Goed, ik heb dit al toegelicht. LEZEN aub.

Je verhaal over de QSC versterker snap ik al helemaal niet. Alle waar voor zijn geld, nogmaals. Ik krijg het gevoel dat ik hier tegen een 14-jarige loop te praten.

Betreffende het vervangen van componenten in een kast zoals de Vibe 30/ BCS 215: dat is zo makkelijk nog niet. Er zijn ook nog zaken als een filter, parameters en alles-wat-hier-al-veel-vaker-verteld-is. Kortom: je kunt niet zomaar een speaker in een kast schroeven, wat je wel doet vermoeden.

Originally posted by sntho0
      He Teun! Maar wat doe je nu eigenlijk zelf dan........alleen via een omweg?

Wat die db-tjes betreft ben ik het met je eens, maar deze verhouding is toch wel erg ver uit elkaar.

Mvg,

Andere Teun
      Hallo Teun,

Klopt, nu ik het bericht na lees...
      Ik raakte zelf helemaal in de war van de situatie.
      Excuse moi.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...