4 TOPKASTEN 800 watt : 2 x 15 inch

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stephan12345
    • Aug 2008
    • 99

4 TOPKASTEN 800 watt : 2 x 15 inch

Hallo,

ik ben wat aan het rondkijken op marktplaats
    en zie daar een advertentie wat me wel bevalt,
    alleen wat voor kwaliteit zal dit zijn. en denken jullie dat het goede speakers zijn.

de set moet dan in combinatie met 2 zelfbouw subs met 2 x 18" per kast.
    300 rms / peak 1200 watt.

Advertentie link : Marktplaats.nl > 4 TOPKASTEN 800 watt : 2 x 15 inch - Muziek en Instrumenten - Speakers

Groeten.
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Het zouden Coda toppen kunnen zijn (ik heb diverse keren lopen kafferen op de handvaten toen ik hier nog mee te maken kreeg let wel zeker weten doe ik het niet). Vond toen tov het gewicht de groote van de kast en de klank dathet maar een matig kastje was maar goed meningen verschillen dus er zijn vast mensen die ze wel goed vinden .

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Hallo,

Vermoedelijk gaat het hier om Kool Sound luidsprekers, betreffende de V238. V238*•*Luidsprekers*•*Catalogus
      Uitgerust met een dubbel 15" woofer en een 1,75" hoogdriver. Ik heb ze zelf nog nooit mogen horen, het zou prima kunnen klinken.

Wat ik wel weet is dat Kool Sound geen hoog aangeschreven merk is. Gelijk aan- of onder skytech, jb-systems en hie-ha-hoo ga maar verder. Als je de productpagina doorkijkt zie je veel piezo hoogtoners en een-en-al OEM producten. Tja... voor het kleine budget.

Of deze kasten in verhouding staan met je dubbel 18 subs kan niemand zeggen met de informatie die je ons nu geeft. Welke woofers heb je gebruikt? Volgens welk ontwerp/tekening? Welke versterker staat er achter de subs en heb je al een versterker(s) voor de toppen? Voor welke muziekstijl? Op wat voor locatie; binnen of buiten, grootte, bezoekersaantal? Etc. Etc. Etc.

Mvg,

Teun
      Last edited by 4AC; 15-02-10, 23:11. Reason: Dap valt wat mij betreft niet meer in dat segment... (alleen de piëzo-modelletjes)
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• stephan12345
        • Aug 2008
        • 99

Originally posted by 4AC
        Hallo,

Vermoedelijk gaat het hier om Kool Sound luidsprekers, betreffende de V238. V238*•*Luidsprekers*•*Catalogus
        Uitgerust met een dubbel 15" woofer en een 1,75" hoogdriver. Ik heb ze zelf nog nooit mogen horen, het zou prima kunnen klinken.

Wat ik wel weet is dat Kool Sound geen hoog aangeschreven merk is. Gelijk aan- of onder Dap Audio. Als je de productpagina doorkijkt zie je veel piezo hoogtoners en een-en-al OEM producten. Tja... voor het kleine budget.

Of deze kasten in verhouding staan met je dubbel 18 subs kan niemand zeggen met de informatie die je ons nu geeft. Welke woofers heb je gebruikt? Volgens welk ontwerp/tekening? Welke versterker staat er achter de subs en heb je al een versterker(s) voor de toppen? Voor welke muziekstijl? Op wat voor locatie; binnen of buiten, grootte, bezoekersaantal? Etc. Etc. Etc.

Mvg,

Teun
        bedankt voor de informatie!

Wat ik dus uit je verhaal kan halen is dat het waarschijnlijk bij de mindere merken hoort, net als dap, phonic, kool sound etc.

op dit moment heb ik, wat in de verkoop staat.

2 x mackie srm 350 actief
        2 x bas kasten ( 2 x 18" per kas" ) met een peavey cs 800 (niet in de verkoop!)

Het is vooral bedoelt voor stamp feestjes. dus genoeg bas. voor op carnaval wagen. af en toe een feestje buiten. keer een feestje in een zaal.
        wil voor 300/400 man setje geluid hebben.

maar ik ben eens gaan denken en wil toch de kasten gaan verkopen. en wil dan overnieuw beginnen met kopen, maar dan wil ik het ook meteen goed doen. de versterker hou ik wel. is nog een prima versterker met redelijk veel vermogen, en die zou er in de toekomst nog wel een bij kunnen komen.

Comment

• sntho0
          • Sep 2003
          • 196

Als je het nu goed wilt doen, dan zou ik die marktplaatsboxen niet kopen. Heb je er trouwens wel bij nagedacht wat voor versterker daar aan moet?
          Als die dingen werkelijk 800 wrms per stuk zijn (zal wel bij 4 Ohm zijn), en je hebt er 2 aan elke kant. Dan moet je in ieder geval een versterker hebben die stabiel is op 2 Ohm en een vermogen heeft van ongeveer 2 x 2000 tot 2500 wrms/2Ohm. En dat is een heleboel voor toppen. Op zich is dat nog wel te doen, maar, er vanuitgaand dat je dan voor je subs minimaal het dubbele vermogen moet hebben.............dan heb je denk ik een probleem. En, je geeft eerst aan dat ze bij 300 wrms subs moeten passen. Nou dat kan echt niet met deze toppen. Tja, je kunt natuurlijk je toppen niet het volle vermogen geven. Maar dan zou ik voor wat handzamere toppen gaan. Wat je nu hebt is helemaal niet zo'n gekker combinatie. Als je zwaardere toppen wilt, zul je ook zwaardere subs moeten.
          Misschien moet je eerst eens aangeven wat je er mee wilt. Wat voro feesten, hoeveel personen etc...
          Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Kijk eens naar de VIBE30 MKII van JB Systems kosten 325 in BTW.

Goede prijs kwaliteit verhouding.

MErken zoals koolsound en conrad noem maar op hebben naar eigen ervaring slechte service en prijs kwaliteitverhouding is zeer slecht.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

en prijs kwaliteitverhouding is zeer slecht.
              We weten ondertussen allemaal hier wel dat je nogal een JB-fan bent en die Vibe 30's zijn goed voor hun geld wanneer je ze voor discotoestanden gebruikt. Voor live werk zijn ze gewoon waardeloos.
              De prijs/kwaliteitsverhouding van andere, goedkopere merken afbreken is echter niet nodig: deze merken hebben een zeer lage prijs en ook een lage kwaliteit. Er is dus niks mis met de prijs/kwaliteitsverhouding: je krijgt waar je voor betaalt.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Tja ik ben geen FAN van een bepaald merk maar feit is gewoon dat de meeste JB prodducten goed in in verhouding van prijs en kwaliteit.

Hier wordt JB afgezeken in een ander topic wordt DB Technoligies afgezeken.

Er is hier nooit iets goed in geen een budget wat betaalbaar is !

Als je in de prijsklasse bekijkt van onder de 400 euro is er geen een merk die dezelfde kwaliteitsverhouding levert dan JB systems zeker met zijn goede service
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Originally posted by sntho0
                  Als je het nu goed wilt doen, dan zou ik die marktplaatsboxen niet kopen. Heb je er trouwens wel bij nagedacht wat voor versterker daar aan moet?
                  Als die dingen werkelijk 800 wrms per stuk zijn (zal wel bij 4 Ohm zijn), en je hebt er 2 aan elke kant. Dan moet je in ieder geval een versterker hebben die stabiel is op 2 Ohm en een vermogen heeft van ongeveer 2 x 2000 tot 2500 wrms/2Ohm. En dat is een heleboel voor toppen. Op zich is dat nog wel te doen, maar, er vanuitgaand dat je dan voor je subs minimaal het dubbele vermogen moet hebben.............dan heb je denk ik een probleem. En, je geeft eerst aan dat ze bij 300 wrms subs moeten passen. Nou dat kan echt niet met deze toppen. Tja, je kunt natuurlijk je toppen niet het volle vermogen geven. Maar dan zou ik voor wat handzamere toppen gaan. Wat je nu hebt is helemaal niet zo'n gekker combinatie. Als je zwaardere toppen wilt, zul je ook zwaardere subs moeten.
                  Misschien moet je eerst eens aangeven wat je er mee wilt. Wat voro feesten, hoeveel personen etc...
                  Concludeer nu aub niet gelijk dat de TS deze jongens niet moet gaan kopen. Ze zouden voor de TS prima kunnen voldoen als je kijkt naar zijn doeleinden... zeker voor het geld. (bang for buck, letterlijk)
                  En, kerel, zoals hier al ongelooflijk vaak vermeld, het draait niet om de watt'jes maar om de db's.

@ TS
                  De combinatie SRM350 met een dubbel 18 is niet erg logisch.
                  De combinatie 4 dubbel 15 full range met 2 dubbel 18 is dat ook niet. Beetje uit verhouding. OF het moeten érg stevige subs zijn. En dat weet dus niemand hier, en kan niemand conclusies trekken. Info? Info?

Betreffende de versterkers; je hebt nu 1 peavey voor je subs?
                  Welke versterker(s) wil je gaan gebruiken voor de toppen?

Misschien is een compleet ander systeem aanschaffen wel verstandiger...
                  En daar is de TS geloof ik al mee bezig: Marktplaats.nl > 2 x Mackie Srm 350 + 2 x bas kasten - Muziek en Instrumenten - Speakers Al gaat het daar om een dubbel 15" sub? Typfout?

Pffff, de logica is overal ver te zoeken.

Originally posted by Rolandino
                  Tja ik ben geen FAN van een bepaald merk maar feit is gewoon dat de meeste JB prodducten goed in in verhouding van prijs en kwaliteit.

Hier wordt JB afgezeken in een ander topic wordt DB Technoligies afgezeken.

Er is hier nooit iets goed in geen een budget wat betaalbaar is !

Als je in de prijsklasse bekijkt van onder de 400 euro is er geen een merk die dezelfde kwaliteitsverhouding levert dan JB systems zeker met zijn goede service
                  Aardige prijs/kwaliteit verhouding; best-wel-ja.

In deze prijsklasse gaat mijn voorkeur echter uit naar het Duitse 4-Acoustic. Heeft kwalitatief echt betere producten dan JB. De Vibe-serie is zéér goed te vergelijken met de BCS-serie van dat merk. (en ga dan maar eens prijsjes vergelijken) De FCS-serie ligt een enorme stap boven de BCS, zowel qua geluidskwaliteit, afwerking en rendement. Het aantal verkooppunten heeft JB echter weer mee zitten. 4-Acoustic heeft 3 of 4 dealers in NL nu geloof ik... Maar de service van 4-Acoustic zelf en dit handjevol dealers is wel goed te noemen. Stuur voor de grap maar eens een mailtje.
                  Ook bij defecte woofers -in mijn geval door onbenullig gebruik zonder processor/eq- wordt je prima geholpen door 4-acoustic Duitsland en heb je de handel binnen no-time weer aan het werken.

Dat door sommigen hier elk budget-merk vooraf al wordt afgezeken erger ik mij ook aan. Al zijn er ook anderen die zeggen: alle waar naar zijn geld.

Mvg,

Teun
                  Last edited by 4AC; 16-02-10, 23:11.
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Wat kun je verwachten van dubbel 15 toppen voor € 225,- per stuk?
                    Daar koop je normaal gesproken nog geen los 15" chassis voor.
                    Is het dan echt nodig om pagina's vol te schrijven over een prijs/kwaliteit verhouding?
                    Ga gewoon luisteren en koop die dingen als de klank je aanstaat.
                    En mochten de speakers de geest geven dan heb je nog steeds voor weinig geld 4 mooie lege kasten.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Ik kan een QSC versterker ( RMX5050 voor 1175,00 in BTW ) kopen is het dan ook troep omdat de verkoopprijs ongeveer 2x hoger ligt.

De prijs van de vibe30 is bij goed zoeken rond de 325,00 in BTW ( advies verkoop is rond de 450,00 ) dan is deze 325 zijn geld meer waard als 450 voor de Vibe30 ja

4A is ook erg leuk voor het geld en deze dubbele 15 kast FCS215 kost bij 4A 489,00 ex de verzendkosten stel dat je er 2 koopt komt er een kleine 50 / 75 euro transport bij ( halve pallet ) dus valt deze in een heel ander prijssegment.
                      Dan komt zo een kastje rond de 500 per stuk en daarvoor kun je ook zelfbouwen met goede Amerk komponenten erin.

De prijzen die in de markt zijn van JB en DAP daar kun je A niet voor zelfbouwen en B heb je een relatief goedklinkende set voor het geld.

mocht de speakers ooit kapotgaan kun je ze altijd nog vervangen door Amerk komponenten ( kastjes zijn vaak goed genoeg ) Hoeveel mensen kopen niet de DAP kasten en bij aankomst halen ze gelijk de komponenten eruit om er een Amerk spul in te stoppen ? Heel simpel voor dat geld kompleet met speaker kun je niet eens een lege kast bouwen kompleet afgewerkt.

Dus wat is nou slecht aan deze kastjes ?
                      Last edited by Rolandino; 17-02-10, 00:34.

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

***zucht***
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

JA zuchht maar maar wat ik hierboven schrijf is een feit zou me niets verbazen dat er hier PRO gebruikers zijn die het al gedaan hebben of aan het overwegen zijn het te gaan doen.

Er is niemand die voor dit geld zelf kan bouwen en zo kan afwerken. ( kost altijd meer )

Maar goed terug naar Topic Dubbel 15 toppen voor klein budget.

TO TS :

Ga naar je lokale dealer en ga een soundtest doen ( als dat daar mogelijkheid voor is ) van verschillende kasten en koop diegene die jou het meest aanspreekt.

De speakers van de advertentie kun je ook overwegen ( hoewel ik de prijs hoog vindt tegenover de nieuwprijs )

Comment

• sntho0
                            • Sep 2003
                            • 196

Originally posted by 4AC
                            Concludeer nu aub niet gelijk dat de TS deze jongens niet moet gaan kopen. Ze zouden voor de TS prima kunnen voldoen als je kijkt naar zijn doeleinden... zeker voor het geld. (bang for buck, letterlijk)
                            En, kerel, zoals hier al ongelooflijk vaak vermeld, het draait niet om de watt'jes maar om de db's.

@ TS
                            De combinatie SRM350 met een dubbel 18 is niet erg logisch.
                            De combinatie 4 dubbel 15 full range met 2 dubbel 18 is dat ook niet. Beetje uit verhouding. OF het moeten érg stevige subs zijn. En dat weet dus niemand hier, en kan niemand conclusies trekken. Info? Info?

Betreffende de versterkers; je hebt nu 1 peavey voor je subs?
                            Welke versterker(s) wil je gaan gebruiken voor de toppen?

Misschien is een compleet ander systeem aanschaffen wel verstandiger...
                            En daar is de TS geloof ik al mee bezig: Marktplaats.nl > 2 x Mackie Srm 350 + 2 x bas kasten - Muziek en Instrumenten - Speakers Al gaat het daar om een dubbel 15" sub? Typfout?

Pffff, de logica is overal ver te zoeken.

Mvg,

Teun
                            He Teun! Maar wat doe je nu eigenlijk zelf dan........alleen via een omweg?

Wat die db-tjes betreft ben ik het met je eens, maar deze verhouding is toch wel erg ver uit elkaar.

Mvg,

Andere Teun
                            Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• stephan12345
                              • Aug 2008
                              • 99

dit topic mag dicht.

gister wezen luisteren maar vind het te veel geld voor die kasten.

Comment

Working...