Kabeltje...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by Nit-Wit
    En trouwens, amps meevliegen is ook een mogelijkheid die vaak gebruikt word.
    Amps meevliegen kan soms ja, hangt van je locatie af (of amps op de catwalk). Hangt van je systeem af.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1066

Originally posted by Back on Track
      ik heb voor het eerst in mijn leven Passieve speakers....

het gaat hier om 2 vibe 15 MKII
      en een dap palladium 1200

maar welke speakon heb ik nodig???

daar zitten zo te zien ook weer verschillen in....
      ze maken het ook nooit makkelijk

MVG Lex

wel leuk dat het na 1,5 topic al over het meevliegen van amp racken gaat

fijne feestdagen nog

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Originally posted by jens
        wel leuk dat het na 1,5 topic al over het meevliegen van amp racken gaat
        Ja en dat n.a.v. een simpele connectorvraag, sommige topics worden soms aardig uit verband gerukt op het forum.

Comment

• LJ_jacob
          • Aug 2003
          • 293

Originally posted by renevanh
          Hehe... we noemen het NL16 bij o.a. Ampco, maar het is eigenlijk een LK connector die als lichtmulti ontworpen is.

Geen Neutrik dus.
          zo'n dikke socapex? of ander model...
          mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by LJ_jacob
            zo'n dikke socapex? of ander model...
            Socapex is een signaalmulti (12 XLR'en zeg maar), NL16 is een speakermulti (of lichtmulti). Dan praat je dus over veel dikkere aders (2,5mm2 denk ik), waar socapex het met aders doet die qua dikte gelijk zijn aan de aders in een XLR kabeltje.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by renevanh
              Socapex is een signaalmulti (12 XLR'en zeg maar), NL16 is een speakermulti (of lichtmulti). Dan praat je dus over veel dikkere aders (2,5mm2 denk ik), waar socapex het met aders doet die qua dikte gelijk zijn aan de aders in een XLR kabeltje.
              Ik heb NL16 nog nooit als lichtmulti op zien duiken.

HAN16 of Bulgin (in de vroege dagen...) kom je vaker tegen
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by Stoney3K
                Ik heb NL16 nog nooit als lichtmulti op zien duiken.
                Ik ook niet, maar volgens de site van LK is het een lichtmulti... Vind deze toepassing toch beter

Comment

• Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

Socapex maakt niet alleen signaal connectors, maar ook "stroom" types.
                  De 19-polige wordt (voor zover ik weet) veel in GB gebruikt als lichtmulti.
                  Deze zit in hetzelfde huis als de 37-polige signaal connector.
                  Hij bestaat ook kleiner, 7 polig. De 7- en 19 polige zijn goed voor 25 Ampère per pin.
                  Bij de 7 polige is er ééntje zelfs 50 A. rated.
                  Eem Engelse lichtman heeft mij ooit eens verteld dat dit systeem veel beter dan onze Hartings is, omdat elke lamp zijn eigen aardedraad heeft in de connector en de bar heeft ook een eigen aardedraad. (6 x 3 + 1)
                  Theoretisch wellicht waar, maar practisch levert het niks op naar mijn idee.
                  Wij hebben dan weer het grote voordeel van twee extra uitgangen op de bar, dat kende hij helemaal niet, hij vond het ook maar zinloos. (wou zijn ongelijk niet toegeven denk ik) ;-)
                  Last edited by Carl; 30-12-09, 23:46.

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Wij praten al jaren over Harting connectors, de naam van de fabrikant.
                    Is een Industriele connector, zeer geschikt voor geluid en licht....

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by salsa
                      Wij praten al jaren over Harting connectors, de naam van de fabrikant.
                      Is een Industriele connector, zeer geschikt voor geluid en licht....
                      Klopt, correct, wordt overal zo genoemd, niks op aan te merken... is alleen een andere connector dan waar wij het hier over hadden

Comment

Working...