Kabeltje...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

Kabeltje...

ik heb voor het eerst in mijn leven Passieve speakers....

het gaat hier om 2 vibe 15 MKII
    en een dap palladium 1200

maar welke speakon heb ik nodig???

daar zitten zo te zien ook weer verschillen in....
    ze maken het ook nooit makkelijk

MVG Lex
    BACK ON TRACK DJ
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

NL2 of NL4 connectoren, beide zullen werken en passen.
    Alleen NL8 (flinke slag groter) en NL16 (nog een heel stuk groter :P ) gaan niet passen.

Wat betreft de kabel zelf: met 2.5mm2 kom je heel erg ver, zeker voor deze vermogens is dat ruim voldoende.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Back on Track
      • Jun 2009
      • 227

(Winter Deals) American Audio Speaker kabel speaker plug - speaker plug 2 x 2,5mm 10m - J&H licht-geluid.nl / shop

dit past?
      BACK ON TRACK DJ

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Yup, dat past.

Comment

• Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

Maar zijn die kabels echt blauw?

Zou dan toch andere kiezen..
          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1086

Originally posted by renevanh
            NL2 of NL4 connectoren, beide zullen werken en passen.
            Alleen NL8 (flinke slag groter) en NL16 (nog een heel stuk groter :P ) gaan niet passen.

Wat betreft de kabel zelf: met 2.5mm2 kom je heel erg ver, zeker voor deze vermogens is dat ruim voldoende.
            Das raar. Had het er vorige week nog met een collega over dat het erg fijn zou zijn als Neutrik eindelijk eens met de NL16 zou komen. Nu noem je hem, maar als ik het bij Neutrik zoek, kom ik niets tegen. Als ik op Google zoek heb ik 27 hits (waarvan iemand die zich afvraagt wanneer de NL16 nou eingelijk eens gaat komen). Als ik bij Google afbeeldingen zoek krijg helemaal geen hits... Waar heb je deze info vandaan? ZOu ze graag kopen!

@lex
            ------
            Iedereen een fijne kerst!
            ------
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Hehe... we noemen het NL16 bij o.a. Ampco, maar het is eigenlijk een LK connector die als lichtmulti ontworpen is.

Geen Neutrik dus.

Comment

• @lex
                • Jul 2006
                • 1086

Nogal wiedes dat dat niet past op een NL4MP...

@lex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by @lex
                  Das raar. Had het er vorige week nog met een collega over dat het erg fijn zou zijn als Neutrik eindelijk eens met de NL16 zou komen. Nu noem je hem, maar als ik het bij Neutrik zoek, kom ik niets tegen. Als ik op Google zoek heb ik 27 hits (waarvan iemand die zich afvraagt wanneer de NL16 nou eingelijk eens gaat komen). Als ik bij Google afbeeldingen zoek krijg helemaal geen hits... Waar heb je deze info vandaan? ZOu ze graag kopen!

@lex
                  ------
                  Iedereen een fijne kerst!
                  ------
                  Heb je een 8 weg systeem?
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by MusicXtra
                    Niet direct, maar met array van 16 diep is het fijn als je niet voor elk setje van 4 een NL8 naar boven hoeft te trekken, maar twee NL16 mee stuurt met break-outs. Scheelt in zowel bouw als breektijd.
                    Idem te gebruiken voor monitors, sub, conventionele systemen, enz, enz, ieder met eigen break-outs natuurlijk, en nog makkelijker als je geen NL8 gebasseerde systemen hebt, maar bijvoorbeeld NL2. Kun je 8 paren trekken, dat zouden zomaar 24 subjes kunnen zijn...

Comment

• Back on Track
                      • Jun 2009
                      • 227

leuke reacties op mijn hobby setje :P

op J&H krijg ik ze waarschijnlijk niet voor maandag binnen dus dan toch maar even naar de Local....
                      BACK ON TRACK DJ

Comment

• @lex
                        • Jul 2006
                        • 1086

Originally posted by MusicXtra
                        Ik draai in het theater. Heb dan links en rechts een dubbel 15" sub liggen, die vanwege betrouwbaarheid elk op een kantje van een versterker draaien. Dan een actieve top (niet powered dus...) met twee kantjes van een versterker erop. Dan een een PA-up lijn en een kastje van het cluster. Dan heb je het dus al over 8 lijnen, met 16 gelijders! Break out achter het subje. Vandaar met NL4 naar de kastjes. Hoef je (zoals René al uitlegde) naar een kant van je PA maar een kabel te leggen!

@lex

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by @lex
                          Ik draai in het theater. Heb dan links en rechts een dubbel 15" sub liggen, die vanwege betrouwbaarheid elk op een kantje van een versterker draaien. Dan een actieve top (niet powered dus...) met twee kantjes van een versterker erop. Dan een een PA-up lijn en een kastje van het cluster. Dan heb je het dus al over 8 lijnen, met 16 gelijders! Break out achter het subje. Vandaar met NL4 naar de kastjes. Hoef je (zoals René al uitlegde) naar een kant van je PA maar een kabel te leggen!

@lex
                          Ja, ik snap hem.
                          Ik zou in dat geval zorgen dat ik voor links en rechts aparte racks heb zodat ik met korte NL8 kabels kan werken, 16 polige kabels wegen nogal wat.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Dat kan in een theater misschien als het een vaste installatie is, maar als je een mobiel systeem hebt wat ook regelmatig wisselt (de ene keer 6 kastjes diep, de andere keer 22), dan is het erg fijn om één systeem te hebben.

Idem bij grote shows (in grote locaties, HMH, Ahoy), dan heb je bijvoorbeeld SL je dimmercity, en SR je ampcity. Er is dan simpelweg geen mogelijkheid om aan beide zijde amps te plaatsen en dan ben je heel blij dat je NL16 mee hebt.

Comment

• Nit-Wit
                              • Feb 2005
                              • 250

Originally posted by renevanh
                              Idem bij grote shows (in grote locaties, HMH, Ahoy), dan heb je bijvoorbeeld SL je dimmercity, en SR je ampcity. Er is dan simpelweg geen mogelijkheid om aan beide zijde amps te plaatsen en dan ben je heel blij dat je NL16 mee hebt.
                              niet mee eens.
                              de grote shows hebben zowel links als rechts altijd een ampcity staan.
                              Beetje raar dat je dat zegt...
                              En trouwens, amps meevliegen is ook een mogelijkheid die vaak gebruikt word.
                              "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

Working...