Nieuw Lichtsetje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Ik ben erg tevreden over de LEDparren van JB systems maar om hiermee uit te lichten denk ik dat je beter af bent met de "ouderwetse par" met een correctiefilter ervoor wat een veel natuurlijker effect geeft op het podium.

theaterspots is nog beter.

Ik vind dee LEDpar niet echt een lamp voor frontlicht wel leuk om sfeer te creeren in een lokatie wanden uit te lichten of voor disco.

Een podium met een artiest een groen gezicht en de drummer een blauw en de toetsenist een rood gezicht vind ik niet.

En het witte van de LEDpar is wel wit maar je hebt in de meeste gevallen nog een regenboog erbij.

Die "witte filters "die men voor een LEDpar zet verlies je teveel licht mee zou ik niet doen dan beter zonder die filters.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Gurb
      • Nov 2009
      • 26

ok, dus je bent van mening dat de ledparren nog niet van zulk een niveau zijn om echt frontlicht mee te maken.

is handig om te weten, want dan kan ik die mensen aansporen toch wat aan de meterkast te doen:P.

ze hebben me al wel is gevraagd wat er dan in moet komen en moest toen vlug ff wat bedenken, dus heb gezegd een 32A krachtstroom. lijkt mij eerst genoeg? maar hoorde later al dat dat waarschijnlijk gwn bij het bestuur op bureau komt te liggen en dan zeggen die van: nee, geen geld voor

vandaar dat ik steeds bij led uitkom ik denk dat ik nog geen 2 gewone 64 parren op zo'n stopcontact kan hangen:P, dan schieten de stoppen er al uit.

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Gewoon honderden meter kabel door het gebouw gaan leggen, vanuit de koffie doet ze erg pijn.
        Kunnen ze ineens erg snel zijn

Back on topic, tja het zit niet altijd mee led is dan erg logisch.
        Ik heb tot nu toe goede ervaringen met lightmaxx ledparren.
        Heb er mee gewerkt in de kleinere poppodia's ze schijnen niet kapot te krijgen zijn.

Als je 1 vrije groep kan krijgen zou je al een frontje kunnen maken.

Heb je als je het veilig houd zo'n 3500 watt.
        Klein podium, front 2 armaturen ( ik zou PC's nemen) 500 of 1000 watt.

Dat als basis en dan kun je later met ledparren je front meer warm of koud geven.

Ik hoop dat je tot nu toe wat aan mijn adviezen hebt gehad en dit ook mee zult nemen in je eindbeslising.
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Gurb
          • Nov 2009
          • 26

ik ben zeker blij met je adviezen!

volgens mij zit er wel een vrije 16 A krachtgroep in de kast, alleen moet ik dan zo lang end aan kabel leggen/kopen dat mijn budget dat niet leuk vind:P

2 pc's voor zeg je? en moet ik dan voor de griven gaan, zo ja welke?
          en wat houdt dat 300/500 of 650/100 in? er zit toch maar 1 lamp in?
          1 vrij stopcontact hadden we altijd, maar die hebben ze met de verbouwing weggehaald en niet weer teruggezet, terwijl wij die juist voor het licht hadden getrokken

nogmaals thnx he

P.S. in het keukentje bij de koffie is ook geen succes, dan vliegt mijn eigen spul er ook om de haverklap uit

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Nee de koffie eruit en jouw stekker erin met het opschrift koffie niet gebruiken
            Krijg je je stroom wel.

500/1000 is bijvoorbeeld geschikt voor bulb's van 500 of 1000 watt.

Griven zijn leuke spots en dan heb je nog een goed budget voor je lichttafel.
            Maar ga ook eens kijken bij bevoorbeeld de importeurs van andere grote merken.

Comment

• Gurb
              • Nov 2009
              • 26

en heb je misschien nog een paar namen van importeurs? of mag je die niet noemen?
              dat is namelijk net de reden dat ik hier op het forum zit, heb in mijn ogen wel een redelijke basiskennis (nu nog meer ) maar ken alleen de B-merken.

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

controllux dit is volgens mij wel de grootste

EN ik dacht ook dat ik een redelijk basis kennis had, toen ik op klussen meeging viel dat erg tegen...
                Gelukkig kwam ik er wel uit.
                Last edited by mhsounds; 03-12-09, 19:19.

Comment

• Gurb
                  • Nov 2009
                  • 26

haha, k dan

Comment

• R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

Hoi,

je geeft aan nu 6 bouwlampen te hebben. als dat 500watters zijn heb je ook stroom voor 6 stuks 500 w PC's/fresnells toch?

aan de hand van je beschrijving moet je met 4 stuks een aardig mooi front weg kunnen zetten, en hou je er 2 over voor tegenlicht. dan heb je een mooie basis.

Dat er overigens een ETC Smartfade wordt aangeraden snap ik niet.
                    baseer een aanschaf voor een school ofzo niet op jouw kennis, maar op de te verwachten kennis die er is als jij het niet meer doet. een 12 kanaals tafel, met 2 kringen A/B fader is genoeg, je kan simpel scenes wisselen en dat is alles wat nodig is, misschien een simpele programmeerfunctie om een chaseje te maken voor de schooldisco en presto! je zou overigens die ledparren wel kunnen gebruiken voor tegenlicht. ideaal zijn ze zeker niet aangezien die goedkope varianten verre van alle kleuren kunnen maken, maar tegenlicht in zulke situaties is toch vaak simpel gekleurd. dan ga je alleen wel weer meer programmeerwerk creeëren, wat dus misschien niet wenselijk is...

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

SmartFade 1248 Lijkt me dat deze tafel dat allemaal kan.
                      De kwaliteit is wel erg goed, terwijl een budget tafel snel kapot zal zijn.

Of zat je met een smartfade ML in je hoofd?
                      Daarnaast heb ik wel aangegeven dat ik geen ster ben in theatertafels

Comment

• R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

Originally posted by mhsounds
                        SmartFade 1248 Lijkt me dat deze tafel dat allemaal kan.
                        De kwaliteit is wel erg goed, terwijl een budget tafel snel kapot zal zijn.

Of zat je met een smartfade ML in je hoofd?
                        Daarnaast heb ik wel aangegeven dat ik geen ster ben in theatertafels
                        excuus! ik zat idd met de smartfade ML in mijn hoofd.... denk dat deze tafel samen met de Zero88 Jester inderdaad wel de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft.

Comment

• Gurb
                          • Nov 2009
                          • 26

qua vermogen zou je misschien gelijk kunnen hebben. maar zoals ik eerder heb aangegeven was het vrij goed toen we een eigen stopcontact/groep hadden.

sinds die met de verbouwing weg is zou het niet de eerste keer zijn dat de stoppen eruit vliegen.:S vooral als je gaat dimmen/weer aandoen.

en het tafeltje gaat alleen gebruikt worden op die school, misschien dat ik dat niet helemaal duidelijk heb uitgelegd. wordt gekocht en daarna gebruikt door de musicalstichting waar ik bij help en die maken gratis gebruik van de school en omgekeerd maken zij gebruik van apperatuur/mij.

maar ik ben blij met nieuwe input. dat is juist het fijne aan het forum. dat je ieders ervaringen/meningen kunt meenemen en uiteindelijk een eigen oordeel kunt vellen.

zero 88 heb ik gister ook eens opgezocht en dat zijn ook waardige vergelijkbare tafels?
                          nog meer merken in dezelfde prijs/kwaliteit klasse? of misschien nog goedkoper?
                          Last edited by Gurb; 05-12-09, 00:15. Reason: aangevuld

Comment

• Gurb
                            • Nov 2009
                            • 26

Kan iemand mij eigenlijk goed uitleggen waarom bijv. een showtec zoveel slechter is dan die ETC of Zero of een ander vergelijkbaar merk?

want qua prijs scheelt het iig wel een hoop
                            en aangezien ik nog niet veel met dmx tafels gewerkt heb, denk ik dat ik op dit moment behalve wat ik gelezen heb in andere topics niet weet wat het verschil is.
                            wat zijn dus eigenlijk de belangrijkste nadelen van een showtec of vergelijkbaar merk ten opzichte van die andere merken. want van (amateuristische) mensen (dj's) hoor ik ook wel weer redelijk positieve verhalen. terwijl ik er hier vooral negatieve over lees.

Comment

• darco
                              • Sep 2009
                              • 135

Alles hangt af van de eisen die je stelt i.v.m. het materiaal. Een amateur of beginneling zal zich tevreden stellen met/genoeg hebben aan een budget merk.

Als je langer bezig bent met iets en meer ervaring krijgt, ga je hogere eisen stellen aan je materiaal. Je verwacht meer mogelijkheden, solidere bouw, langere levensduur..... En zowel in geluid als licht is het zo dat je voor betere kwaliteit meer betaalt.

Conclusie: jij bepaalt zelf wat je van je materiaal verwacht, koopt datgene wat aan je eisen voldoet en je je budgetair kan veroorloven.

Ik doe zeker niet mee aan het afkraken van budgetmerken, immers indien ze voldoen aan jouw eisen, zou het te gek zijn om veel meer gaan uit te geven. Heel wat mensen echter op dit forum zijn reeds geruime tijd bezig met deze materie en stellen dan ook vrij hoge eisen aan hun materiaal en zullen dan ook terecht eerder degelijk materiaal adviseren en minder geneigd zijn budgetmerken te adviseren.

Comment

• mhsounds
                                • Sep 2009
                                • 933

@ darco

Er is een reden waarvoor ik hier geen budget merk aanbeveel.
                                Ik heb hier zelf ook wat van dat spul staan en het functioneerd prima!

Echter Gurb wil ledparren, als we dan goedkope tafels aanbevelen gaat hij merken dat het DMX signaal van deze tafels alles behalve strak is...
                                Vaak ook lekkende faders (bijv. de behringer LC.....) dan blijft je ledpar nog net aanstaan...

Ik heb met de combinatie LED en Smartfade goede arvaringen, ik ben helemaal niet de persoon die hier MA zou gaan roepen (ja ze komen hier voorbij op het forum)

Comment

Working...