Dmx4all interface gezocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevinboerdijk
    • Nov 2009
    • 5

Dmx4all interface gezocht

Ik zoek iemand in de regio van Zwolle die in het bezit is van een dmx4all usb interface. Ik zit er over te denken er 1 aan te schaffen maar zou er graag eerst 1 willen proberen. (evt. huren om te testen)
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Waarom specifiek de DMX4ALL interface?
    Er zijn genoeg modellen verkrijgbaar die hetzelfde kunnen.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Zelf heb ik de DMX4ALL interface en heb er slechte ervaringen mee.
      Koop voor die paar tientjes meer een entec dongle bijv. die schijnen wel goed te werken.
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Hit the lights
        • Nov 2009
        • 28

Ik heb zelf geruime tijd de Enttec DMX Pro dongle. Deze bevalt uitermate goed, absolute aanrader!

Comment

• kevinboerdijk
          • Nov 2009
          • 5

Ik heb hem nodig voor een voorstelling die 1 keer per jaar een uurtje in beslag neemt, ik heb dus weinig zin er veel geld voor uit te geven. Het enige wat het moet aansturen is een paar dimmerpacks. Ik wil dus een zo simpel mogelijke besturing en die word standaard bijgeleverd bij dmx4all (DMX-Configurator).

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by kevinboerdijk
            Ik heb hem nodig voor een voorstelling die 1 keer per jaar een uurtje in beslag neemt, ik heb dus weinig zin er veel geld voor uit te geven. Het enige wat het moet aansturen is een paar dimmerpacks. Ik wil dus een zo simpel mogelijke besturing en die word standaard bijgeleverd bij dmx4all (DMX-Configurator).

Er zijn zat gratis lichtstuurprogramma's (o.a. freestyler), en die werken hoogstwaarschijnlijk ook wel voor dimmers etc. (ben niet echt lichtman, maar ik las dat net)
            En ook wel met die dongle.(zou je even na moeten kijken op www.internet.nl)

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• mhsounds
              • Sep 2009
              • 933

De software bijgeleverd bij de DMX4all Dongle vind ik zeer matig, leuk voor een simpel looplichtje meer niet.
              De Entec dongle's schijnen wel goed te werken, je hebt er lang plezier van en in combinatie met Chamsys of freestyler welke beide gratis software zijn, kun je later ook nog mee uit de voeten

Mocht je echt een DMX4ALL dongle willen mail me (mail in profiel)

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Ik draai deze week een heuse theatervoorstelling met de Enttec Open Dongle en ChamSys MagicQ PC. Volgens de computer via Wifi en VNC benaderen met mijn laptop (lokatievoorstelling waarbij ik geen DMX-kabels dwars door de zaal wilde laten vliegen ).

69 euro voor de dongle, 18 euro voor een Neutrik verloop van 5p naar 3p en de rest hadden we al. Draait nu als een tierelier! Geen problemen bij installeren of tijdens de voorstelling.

Comment

• mhsounds
                  • Sep 2009
                  • 933

Originally posted by jurjen_barel
                  Ik draai deze week een heuse theatervoorstelling met de Enttec Open Dongle en ChamSys MagicQ PC. Volgens de computer via Wifi en VNC benaderen met mijn laptop (lokatievoorstelling waarbij ik geen DMX-kabels dwars door de zaal wilde laten vliegen ).

69 euro voor de dongle, 18 euro voor een Neutrik verloop van 5p naar 3p en de rest hadden we al. Draait nu als een tierelier! Geen problemen bij installeren of tijdens de voorstelling.
                  weet jij of deze dongle ook op vista draait?

Comment

• remco_k
                    • Sep 2002
                    • 325

Originally posted by mhsounds
                    Dat staat op de website van Enttec:
                    ENTTEC - DMX USB ASSEMBLED AND TESTED IN METAL HOUSING

Voor diegene die het vorige topic gemist hebben, daar is al het één en ander besrpoken wat nu ook weer langskomt:
                    http://www.licht-geluid.nl/forum/new...valswagen.html

@kevin:
                    Als ik je nog een advies mag geven: ga hard- en software gebruiken die veel gebruikt wordt (en geadviseerd) door mede forummers hier.
                    Dit omdat je anders misschien een probleem tegenkomt in een stuk software waar niemand hier ooit van gehoord heeft en je op jezelf bent aangewezen.
                    Voor Chamsys kan ik niet spreken, voor FreeStyler wel: Als je het nog nooit van dichtbij hebt gezien is het even een beetje ingewikkeld maar daarna gaan de puzzelstukjes makkelijk in elkaar vallen. Hoe makkelijk hangt af van je verdere ervaring en knowhow op het gebied van DMX sturing.
                    Voor het gemak vertrouw ik er even op dat hetzelfde ook voor Chamsys geldt.
                    Last edited by remco_k; 26-11-09, 23:42.
                    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Ja, draait ook op Vista (is gewoon een USB naar serial converter chip die in dat bakje zit).
                      Overigens is de Open DMX best een supergeinig en leuk ding maar als je echt met kritische DMX-apparatuur gaat werken ben je beter uit met een Enttec Pro. Die kost iets meer maar heeft/geeft een veel stabieler DMX-signaal.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mhsounds
                        • Sep 2009
                        • 933

Originally posted by laserguy
                        Ja, draait ook op Vista (is gewoon een USB naar serial converter chip die in dat bakje zit).
                        Overigens is de Open DMX best een supergeinig en leuk ding maar als je echt met kritische DMX-apparatuur gaat werken ben je beter uit met een Enttec Pro. Die kost iets meer maar heeft/geeft een veel stabieler DMX-signaal.
                        De klusjes waar ik hem voor wil gebruiken is vooral showtec materiaal dus dat zit wel goed, vond een pearl voor thuis een beetje duur.

Comment

• Hit the lights
                          • Nov 2009
                          • 28

De stelling dat de Enttec open wel goed zit omdat je met Showtec spullen werkt, kan ik niet helemaal volgen. Juist de 'B' merken hebben vaak moeite met niet geheel zuivere signalen.
                          Ik ben in ieder geval blij dat ik voor de Pro gekozen heb: een factor minder mocht er wat dmx gerelateerd mis lijken te gaan. Bij de open moet je die toch ook altijd nog in je achterhoofd houden.

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

Originally posted by mhsounds
                            Weet ik niet. Ik zou het na het weekend wel thuis kunnen uitproberen op een andere pc.

Comment

• remco_k
                              • Sep 2002
                              • 325

Originally posted by jurjen_barel
                              Weet ik niet. Ik zou het na het weekend wel thuis kunnen uitproberen op een andere pc.
                              Ehm, dat antwoord was inmiddels al gegeven.

Comment

Working...