Nep sm57

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darco
    • Sep 2009
    • 135

Met zulk een beperkt budget, huur je beter een deftige micro. Meeste verhuurfirma's geven een serieuze korting wanneer je iets voor langere periode
    nodig hebt, zodat je geen 15x de dagprijs betaalt, maar slechts 4 of 5x de dagprijs indien je voor 2 weken huurt. De microfoon die wij zelf gebruiken bij accoustische gitaren is de audiotechnica atm450, zowel voor live optredens als voor studiowerk, richt je micro niet op het klankgat, maar wel richting de twaalfde fret.
    Natuurlijk zou het eenvoudiger zijn als je een accoustische gitaar met uitgang ter beschikking had en je niet met een microfoon moest werken.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

een SM57 voor akoestische gitaar is geen goede keuze.
      Een neppert is alleen maar slechter. Ik ken een van de incarnaties van de de DAP/T-bone.

-niet gebalanceert,
      -doffer van klank en vooral....
      -als je fantoom aan hebt staan loop je het risico de voeding van je mengtafel uit te fikken. Twee pootjes zijn doorverbonden. (niet gebalanceerd weet je nog)

Kun je beter voor 30 euro een harder spelende gitarist huren ;-)

Een andere gitaar regelen is de beste oplossing. Gewoon met een piezo of fishmansysteem oid. In een DI.

Als het podiumvolume van de totale act een microfoonoplossing toestaat (lees: heeeeel zacht is) kun je met een condensatormicrofoon werken. Hoeft ook niet zo duur te zijn. Als het toneel met tapijt bekleed is aub de gitarist even voor een stukje reflectieplaat zetten. Scheelt meer dan je denkt.
      lekker belangrijk!

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Beste Baz,

Zoals gezegt: een SM57 is niet geschik voor accoustische instrumenten.

Wil je een goedkope condensator: Behringer C2 (2 stuks voor 6 tientjes)

Of koop een los piezo element voor een gitaar (ook als soort clip-on los te koop). Een redelijke kost 3 tientjes.

En anders... probeer wat mics uit en doe ervaring op ermee.
        Vul ff je profiel in, misschien woont er iemand bij je in de buurt die je kan adviseren
        Last edited by SoundOfSilence; 16-11-09, 13:07.
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• flash-a-new-generation
          • Nov 2006
          • 228

de vraag is waar je voor wilt gaan en hoe hoog de verwachtingen zijn. Wij doen wel eens gitaardemo's en daar moet het geluid gewoon echt goed zijn want mensen komen daar voor de demo en hun zoon/dochter die aan het spelen is. Hier gebruiken we dan ook hi end materiaal (Neumann KM184 en Microtech Gefell). Als je deze wilt huren ben je overigens wel duurder uit dan een SM57. Ik vind namelijk een condensator in het geval van een demo of voorstelling waar weinig omgevingsgeluid is, helemaal té gek. KM184 klinkt gewoon goed.

De afweging is dus denk ik waar je voor wilt gaan en wat er van je verwacht wordt. moet de gitaar verstaanbaar zijn of moet de gitaar goed klinken.. daar zit nogal een verschil in!
          EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

De stichting waar ik in en mee werk zetten musicals neer met en voor kinderen, het gaat er dus meer om dat ze te horen zijn dan dat het hoge kwaliteit is (de leeftijd zal tussen de 5 en de 10 jaar liggen) dus een nevenzaak.
            Ik ga in overleg met de stichting of het niet mogelijk is een sponsor te zoeken voor deze musicals, als dat mogelijk is komt er uiteraard goed (gehuurd) materiaal.
            Ik ben ook geen professional, dat is ook niet de eis voor dit project, ben maar een hobbyist die al een groot deel van zijn geld in z'n hobby gestoken heeft. Kan (helaas) niet altijd bezig blijven met nieuwe aankopen doen.

Comment

Working...