Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een microfoon voor versterking van akoestische instrumenten (gitaar zonder element etc.) nu weet ik dat de Shure SM57 daar zeer geschikt voor is, alleen die ligt voor dit moment flink boven het budget.
Ik heb gezien dat fame een soort gelijke microfoon heeft (MS 57) voor begin van de 30 euro en dat DAP ook een soort gelijke microfoon heeft, maar zijn er nog meer merken met soort gelijke replica's?
Groet,
Baz
Ik ben op zoek naar een microfoon voor versterking van akoestische instrumenten (gitaar zonder element etc.) nu weet ik dat de Shure SM57 daar zeer geschikt voor is, alleen die ligt voor dit moment flink boven het budget.
Ik heb gezien dat fame een soort gelijke microfoon heeft (MS 57) voor begin van de 30 euro en dat DAP ook een soort gelijke microfoon heeft, maar zijn er nog meer merken met soort gelijke replica's?
Groet,
Baz

). Mocht dat nog niet hard genoeg gaan: Huur een iets van een beta 98 of een E608. (of als het wat qua constructie wat ruwer mag zijn toch een Neuman KM184, very nice..) en bevestig deze aan de gitaar zelf op de een dusdanige wijze dat deze zo'n 10cm van de snaren afzit en wel richting maar niet helemaal naar het klankgat wijst en uit de buurt van spelende handjes natuurlijk. Met wat EQ'werk kun je zo een goed resultaat krijgen, vaak heb je ook wel wat compressie nodig, een akoustische gitaar is een zeer dynamisch instrument. Er zijn meerdere manieren om de mic te bevestigen, er zijn speciale klemmen voor . maar je kunt ook creatief zijn met gaffertape of lijmklemmen. Wel opletten dat je de gitaar heel laat :P

Comment