Nep sm57

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Nep sm57

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een microfoon voor versterking van akoestische instrumenten (gitaar zonder element etc.) nu weet ik dat de Shure SM57 daar zeer geschikt voor is, alleen die ligt voor dit moment flink boven het budget.

Ik heb gezien dat fame een soort gelijke microfoon heeft (MS 57) voor begin van de 30 euro en dat DAP ook een soort gelijke microfoon heeft, maar zijn er nog meer merken met soort gelijke replica's?

Groet,
    Baz
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Ja, Fame en DAP maken inderdaad maken inderdaad veel na. Maar verder dan de behuizing gaan ze niet. Als je de klank wilt van een SM57, zul je ook een SM57 aan moeten schaffen. Zo'n microfoon is het geld meer dan waard.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

Ik weet dat ik niet dezelfde kwaliteit zal halen, alleen de komende weken nog een aantal keer een microfoon met "soort-gelijke" mogelijkheden (het uitversterken van akoestische gitaar) nodig en ik heb niet de mogelijkheid om >100euro te investeren op moment dus leek me een budget microfoon een goede oplossing..

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Desnoods kun je huren, of een andere microfoon kiezen die wel kwalitatief is, maar goedkoper.

Rode M3 werkt ook lekker op accoustische instrumenten en percussie, en is nog wel breder inzetbaar dan dat.
        Het is wel een ander type microfoon (condensator (phantom!), nier). Zelf vind ik dat makkelijker op accoustische instrumenten (minder kans op zingen, minder omgevings'herrie').
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• stainz
          • Sep 2009
          • 609

ik heb even zitten rekenen in de verhuur kom je ze meestal tegen tussen de 5 en 7,5 euro per dag, dan zou ik dus een goedkope microfoon van 30-40 euro er met 6 dagen al uit hebben, alleen met mindere kwaliteit.

Ik heb de mic in het totaal 10-15 dagen nodig voor een zeer eenvoudige musical en heb op moment een budget van toch eigenlijk maximaal een euro'tje of 30-40..

Comment

• qvt
            • Oct 2009
            • 721

Originally posted by stainz
            ik heb even zitten rekenen in de verhuur kom je ze meestal tegen tussen de 5 en 7,5 euro per dag, dan zou ik dus een goedkope microfoon van 30-40 euro er met 6 dagen al uit hebben, alleen met mindere kwaliteit.

Ik heb de mic in het totaal 10-15 dagen nodig voor een zeer eenvoudige musical en heb op moment een budget van toch eigenlijk maximaal een euro'tje of 30-40..
            Dus jij wou de goedkope mic voor dezelfde prijs verhuren als een normale mic
            There is no substitute for imagination

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Huur doorrekenen naar de rekening voor je klant...

Simpel toch?

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• stainz
                • Sep 2009
                • 609

voor de duidelijkheid, als ik een verhuurdbedrijf had, zou ik willen dat ik niet in de newbies sectie vragen hoef te stellen.
                Ik heb een redelijke set staan die ik in dit geval gebruik ter ondersteuning van een stichting waarin ik ook actief ben. Ik krijg hiervoor een kleine vergoeding en doe het vooral omdat ik het leuk vind.
                Misschien wat duidelijk zo en ook waarom ik dus een SM57 een dure investering vind en ik ze waarschijnlijk (na deze 10-15 dagen) vrijwel niet meer gebruik.

Comment

• Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

Als je hem daarna toch niet meer gebruikt zou ik er gewoon eentje huren..
                  Dan heb je voor zo'n 50 euro een microfoon van kwaliteit.
                  Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• stainz
                    • Sep 2009
                    • 609

ik zal wel eens kijken, mijn vraag was eigenlijk welke van de replica's ik simpel een beetje zou kunnen gebruiken. Maar volgens mij is replica gebruiken een combinatie van woorden die hier niet gewaardeerd wordt

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

een akoustische gitaar zonder piezo/ingebouwde mic versterken is vaak erg lastig, onderschat dit niet. Als je een beetje dicht op de PA zit met de gitaar en de gitarist niet al te stevig speelt, werkt het niet, gewoon niet. Dit met een 57 doen is ook niet echt verstandig, 57's presteren vooral goed bij hardere geluidsbronnen waar ze vervolgens dicht op worden gezet. Een namaak 57 is nog veel minder verstandig om in een feedbackgevoelige situatie in te zetten, budgetmics hebben de neiging een stuk sneller rond te zingen dan echte mics. En dan hebben we het nog niet eens over de klank gehad...

Dit is een onzalig plan, moet je echt niet doen! Als de gitarist stevig speelt en je zit ver genoeg van de PA af kun je hem voor een condensatormic zetten (KM184). Mocht dat nog niet hard genoeg gaan: Huur een iets van een beta 98 of een E608. (of als het wat qua constructie wat ruwer mag zijn toch een Neuman KM184, very nice..) en bevestig deze aan de gitaar zelf op de een dusdanige wijze dat deze zo'n 10cm van de snaren afzit en wel richting maar niet helemaal naar het klankgat wijst en uit de buurt van spelende handjes natuurlijk. Met wat EQ'werk kun je zo een goed resultaat krijgen, vaak heb je ook wel wat compressie nodig, een akoustische gitaar is een zeer dynamisch instrument. Er zijn meerdere manieren om de mic te bevestigen, er zijn speciale klemmen voor . maar je kunt ook creatief zijn met gaffertape of lijmklemmen. Wel opletten dat je de gitaar heel laat :P

Centjes doorrekenen aan de klant..
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Ik wil een concert in de Arena uitversterken en ik heb daarvoor twee 12" topjes ter beschikking, hoe kan ik ze het beste plaatsen?
                        Dat is een vraag in de dezelfde strekking als de jouwe alleen dan iets overdreven.
                        Je wilt dus eigenlijk het onmogelijke en dat gaat dus gewoon niet.
                        Leg het probleem bij de organisatie neer, daarmee voorkom je dat iedereen scheve gezichten naar jou trekt als het gitaar optreden een groot fluit concert wordt.
                        Publiek heeft geen weet van de budget problemen, die zien alleen maar een hele slechte geluidstechnicus die niet eens in staat is een gitaar te versterken.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Overigens is de simpelste oplossing het lenen of anderszins regelen van een gitaar met een piezoelementje, DI ertussen en gaan. Qua EQ'en zul je dan wel een zootje hoog moeten weghalen, compressie is ook waarschijnlijk weer erg nuttig.
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Maar volgens mij is replica gebruiken een combinatie van woorden die hier niet gewaardeerd wordt
                            Dat niet waarderen valt wel mee, het gaat erom dat we jouw geen slecht advies willen geven.
                            Roepen wij hier nu 'Pak die DAP kloon' en het gaat niet heel fijn (of zelf gewoon slecht), dan kom je (terecht) bij ons verhaal halen (en de organisatie en/of het publiek weer bij jou). Dat is zeker voor jou een hele vervelende situatie, plus de kans dat je een klant kwijtraakt.

Wij willen je dus heel graag helpen een goed resultaat neer te zetten, en dat gaat vaak niet met slechte apparatuur. De DAP kloontjes van de bekende Shure mics zien er dan misschien hetzelfde uit, het interne stukje techniek (waar het om gaat natuurlijk) stelt 3x niks voor. De DAP kloon zou waarschijnlijk het gewenste resultaat niet geven, problemen veroorzaken en op de iets langere termijn een miskoop blijken. Dat wil jij niet, dat willen wij jou niet aandoen

Overigens: Een SM57 op een accoustische gitaar is, zoals al eerder gezegd, geen goed idee. Een condensator (nier of supernier) werkt vele malen beter.
                            Als je hier hulp bij nodig hebt, mail me even.
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

v...... en ik ze waarschijnlijk (na deze 10-15 dagen) vrijwel niet meer gebruik.
                              Als je hem eenmaal gebruikt hebt ga je hem vaker gebruiken.....

Comment

Working...