geluid regelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Dat principe snap ik helemaal, ik had hier in mijn hoofd een cd speler ( wat bij mij vaak voorkomt)
    Komt binnen op L/R kanaal met stereo (sommige geluiden tussendoor alleen links of rechts.
    Soms heb ik maar 1 speaker of een beeld waar stereo niet nodig is en de speakers ver van elkaar af staan.

Hier pan ik alles naar links, mijn kleine tafel neemt automatisch het rechtse signaal (wat hij normaal alleen rechts uitstuurt) ook mee naar links.
    Maar je dat laten horen over de pc is lastig, al kan het ook gewoon een gekke eigenschap van dat tafeltje zijn...
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Originally posted by T_Sound
      Ja, mensen praten over een stereo-plug genaamd: TRS Plug (Tip, Ring, Sleeve).

T_Sound
      Ik eerst ook

Het is alleen een stereoplug als hij op een koptelefoon zit.

EDIT

Ook met zo'n mooi kabeltje met Cinch ja, en alle andere toepassingen waar je mee komt.
      Last edited by mhsounds; 04-11-09, 16:33.

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Originally posted by mhsounds
        Ik eerst ook

Oeps, ik heb zo'n 'stereo plug' op een kabeltje zitten die aan de andere kant twee van die 'tulp' stekkertjes heeft..
        Shit, dus geen stereo want hij zit niet aan een koptelefoon..

Wat een onzin kraam je uit!!!

Als je praat over een enkele 'bananen plug' die stereo moet zijn heb je het dus over een gebalanceerde Jack plug.
        Maar, een gebalanceerde Jack plug kan dus ook mono zijn...

Het gaat erom waarvoor je het toepast!!

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Originally posted by [B
          Levensgenieter[/B];518008]American Audio heeft een 1hE versterker waarin ook een schakelbaar laag doorlaatfilter is ingebouwd. Deze versterker is te bruggen en levert dan 300 Watt RMS aan 4 Ohm, of tweekanaals 2 x 150 Watt RMS aan 4 Ohm.
          Misschien niet voldoende vermogen, maar ook niet veel geld en toch wel een behoorlijke kwaliteit.

Geniet dan vooral nog van je leven, je antwoordt heeft het niet lang meer.
          Gaat helemaal niet over dit topic!

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Mach Facilities
            • May 2009
            • 109

Originally posted by salsa
            Geniet dan vooral nog van je leven, je antwoordt heeft het niet lang meer.
            Gaat helemaal niet over dit topic!

Dave

Ehm, sorry Dave, gaat wel degelijk over dit topic, TS vraagt zich halverwege het topic af of er binnen zijn budget een amp is, die voldoende vermogen levert, bij gelimiteerde afmetingen.......

Verder heb ik wel het idee, dat het topic vanwege vervuiling een beetje is veranderd, gaande van hoe een probleem op te lossen, tot een discussie over wat stereo nu eigenlijk is. Misschien is dit wel een eigen topic waard.....

Chris

Comment

• Mach Facilities
              • May 2009
              • 109

Originally posted by djtom
              Allemaal bedank voor jullie info.
              Nu heb ik 1 u over daar zouw mischien nog een versterker passen.
              Maar bestaan er 1 u versterkers die genoeg vermogen leveren voor de subs.

M.V.G.
              Tom
              hier dus......
              Chris

Comment

• T_Sound
                • Sep 2009
                • 267

Originally posted by MusicXtra
                Eigenlijk is dat nog steeds niet echt stereo maar slechts een aantal mono signalen die meer of minder één kant op staan.
                Luister eens naar je overhead-microfoons met bekkens, dan heb je echt stereo geluid, alle bekkens komen op beide microfoons binnen, het is dan niet zozeer het verschil in signaalsterkte maar de looptijd-verschillen die het stereo effect geven.
                Bij veel gitaar effecten en bij keyboards worden dezelfde trucs toegepast alleen dan elektronisch.
                Ik had het nu ook over stereo-beeld. Niet over de defenitie van stereo.

Is toch een groot verschil, maar ik begrijp je punt.

T_Sound
                Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• vasco

• Oct 2003
                  • 2568

Originally posted by mhsounds
                  Ik eerst ook

EDIT

Ook met zo'n mooi kabeltje met Cinch ja, en alle andere toepassingen waar je mee komt.
                  Misschien moet je gewoon stoppen met het proberen uit te leggen totdat je wel weet wat je zegt. Heb het idee dat je het zelf wel begrijpt maar aan een correcte uitleg schort het bij jou echt.

Bedoel het niet rot maar zo zaai je alleen maar verwarringen en is de TS niet mee geholpen.

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Originally posted by Mach Facilities
                    hier dus......
                    Chris
                    Dan nog, quoten is toch niet zo moeilijk?? Daarbij er staat nergens een budget genoemd, dus in mijn ogen gaat het nergens over...
                    De vragensteller weet zelf goed wat z'n budget is, vervolgens kijkt deze persoon even rond op het Net en weet zo z'n keuze te maken!

Dave

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Originally posted by vasco
                      Misschien moet je gewoon stoppen met het proberen uit te leggen totdat je wel weet wat je zegt. Heb het idee dat je het zelf wel begrijpt maar aan een correcte uitleg schort het bij jou echt.

Bedoel het niet rot maar zo zaai je alleen maar verwarringen en is de TS niet mee geholpen.
                      Is ook zo daarom stop ik er nu mee, praat ook liever real-time dan op een forum maar je moet wat

Comment

Working...