Muurtje geluid

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vincent Buttstedt
    • Jul 2008
    • 42

Ja, 4x 15 inch zou beter zijn.. Hangt van de prijs af natuurlijk..
    Met 15 inch heb je altijd meer laag, dus vette punch van 90 tot 300 Hz, met 12 inch is dat iets minder. Maar met subwoofers, denk niet dat het veel zal uitmaken...

Een voorbeeld van Martin Audio.. F12+ (12 inch top) en een S15+ (15 inch sub), en met 1x versterker, zou je al klaar zijn.
    PVP prijs van dit, is,
    F12+ = 1015
    S15+ = 1100
    een versterker.. Crest CC2800 = 695

Dit is duur voor de meeste, maar dit is dan een setje wat dan 10 jaar makelijk zonder problemen zou moeten werken. Terwijl dat setje op marktplaats.. met mijn ervaring van mensen die "effe snel goedkoop iets willen", misschien een paar jaar...
    Maar dit hangt heel veel af van wat en wie er mee draait, ik heb ook al hele dure speakers zien vergaan door DJ's die het leuk vinden om die rooie LEDs aan te krijgen op de DJ mixer.. "clippen" dus.. en dan gaat het heel gemalijk stuk...

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Originally posted by MusicXtra
      Euhhh.... Jouw verhaal klopt ook niet helemaal hoor, misschien wijs om het betreffende topic hierover ook even helemaal door te lezen.
      Dan spreek jij jezelf tegen, want jij beweerde hetzelfde als Rene in de allerlaatste post van het aangehaalde topic!

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Originally posted by dj-bart
        Mail:
        [FONT=Arial]Eerst even dit: Op al die forums zie ik vaak de meest grote onzin voorbij komen. Bijna niemand weet kennelijk hoe het zit en wat bijvoorbeeld RMS inhoudt. Ik zal het even heel kort uitleggen.[/FONT]
        [FONT=Arial]Het RMS vermogen dat bij een versterker wordt opgegeven is het vermogen dat die versterker maximaal kan leveren.[/FONT]
        [FONT=Arial]Het RMS vermogen dat bij een luidspreker wordt opgegeven is het vermogen dat die luidspreker nog net aan zou moeten kunnen voordat deze sneuvelt. (spoel doorbrand) Op dat vermogen vervormt een luidspreker al wel behoorlijk.[/FONT]

[FONT=Arial]Als je dus een set samenstelt, let er dan op dat het versterkervermogen kleiner is dan het opgegeven (maximum te verdragen) vermogen van de speakers.[/FONT]

[FONT=Arial]Wat ook belangrijk is, is de aanpassing (impedantie). De meeste PA versterkers zijn gebouwd op op 4 Ohm maximaal te kunnen presteren. Zorg dus indien mogelijk ook voor een 4 Ohms aanpassing voor de speakers.[/FONT]
        Oh mijn ***....... Dit is een grap, of niet?

Deze tekst raakt vrijwel helemaal kant noch wal. Laat ik het er verder op houden dat de man een goede verkoper is, maar technisch gezien er geen zak van snapt.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• CasB
          • Oct 2008
          • 24

Idd, misschien is het verstandig als je jezelf eerst even inleest zodat je weet waar RMS voor staat.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Ergens is die tekst van die verkoper niet zo fout. Het ligt er allemaal aan hoe je het bekijkt en van welke randvoorwaarden je uitgaat. Iets meer dan een week geleden was hier ook een topic over en daar heb ik reeds de volledige uitleg neergepoot.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• dj-bart
              • Apr 2009
              • 20

Originally posted by laserguy
              Ergens is die tekst van die verkoper niet zo fout. Het ligt er allemaal aan hoe je het bekijkt en van welke randvoorwaarden je uitgaat. Iets meer dan een week geleden was hier ook een topic over en daar heb ik reeds de volledige uitleg neergepoot.
              Hoi Laserguy,

welk topic was dit ?

Hoor graag van je.

gr
              BArt

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by dj-bart
                Hoi Laserguy,

welk topic was dit ?

Hoor graag van je.

gr
                BArt

Deze dacht ik: http://www.licht-geluid.nl/forum/new...ersterker.html

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Wow... goed gevonden!
                  Het is inderdaad dat topic, bericht #25
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Radar
                    Moderator
                    • Jul 2002
                    • 890

Advertentie bestaat niet meer op markt-plaats.
                    Wordt duister topic om verder inhoudelijk op te reageren.
                    Ik doe bij deze het licht uit.

KLIK
                    Ik doe niet aan bijgeloof.
                    Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...