Muurtje geluid

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-bart
    • Apr 2009
    • 20

Muurtje geluid

Goedendag allemaal,

Ik wordt waarschijnlijk door veel professionele mensen hier afgekraakt vanwege mijn te weinig kennis op het gebied van audio.

Ik ben op marktplaats deze advertentie tegengekomen.
    Marktplaats.nl > Muurtje geluid! 1000 Watt RMS, 2000 Watt piek vermogen! - Muziek en Instrumenten - Speakers
    Beschrijving

Totaal 4 speakerkasten, twee met een 12 inch woofer en twee met een 15 inch woofer. Perfect geluid, veel druk en punch. Je hoort het geluid niet alleen, maar je voelt het! Ideaal voor bands, disco, horeca, theater, kerken, scholen, oefenruimtes of thuis in de feestruimte etc.. Specificaties: Tweeweg basreflex systemen uitgerust met: Woofer en hoge tonen breedstraalhoorn. Intern gedempt met foammateriaal om ongewenste resonanties tegen te gaan. Stalen beschermrooster voor de speakers, stalen stoothoeken, Rubber voetjes, statief flens om op een speakerstatief te kunnen zetten. Uitgerust met een speakon- én een dubbele 6,3 jackplug-aansluiting (met doorlusmogelijkheid, een set doorluskabels doe ik er voor 10 euro bij!) Brede inbouwhandgrepen en geheel met slijvast turbovilt bekleed. Totale hoogte is 131 cm. Universeel toepasbaar! Totaal vermogen 2 x 200 en 2 x 300 Watt. Samen dus 500 Watt RMS per kanaal. Impedantie per box 8 Ohm. Doorgelust parallel 4 Ohm. De ideale aanpassing voor practisch alle PA- en instrumentversterkers. Door de trapeziumvorm ook goed als monitor in te zetten. Gewoon veel speaker voor een zeer scherpe prijs! 4 stuks voor nog geen 300 euro!
    De afgebeelde versterker kost bij ons 60 euro. (2x120 Watt) (Is ook leverbaar in zilverkleurige uitvoering)

Nieuw in doos. 1 jaar garantie. Bon/factuur met BTW
    Prijs=Prijs=inclusief BTW: 290 euro voor alle vier speakers samen (300,- incl. doorluskabels). SVP niet lager bieden, heeft geen zin! LET OP: Zie je een van mijn aanbiedingen elders voor een lagere prijs, laat het me dan even weten. 0652-002680

Daar kun je ook nog voor 100 euro p/s bijpassende subs bijkopen.
    Dat is deze link: Marktplaats.nl > Kom je laag te kort? Kijk dan even. SUBWOOFER! - Muziek en Instrumenten - Speakers

Ik kan voor 800,- totaal deze set incl kabels en bijpassende versterkers kopen, Heeft iemand al enige ervaring met deze speakers negatieve ervaring ook heel erg welkom, en voor de gene die deze nog nooit gezien hebben, wat kan ik hiervan verwachten.. advertentie lijkt zeer aantrekkelijk.

Hoor graag van jullie.

Mvg

Bart
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Ik ken de speakers niet..
    Maar wat wil je ermee doen? Is het voor jou thuis op de slaapkamer of wil je er echt mee gaan draaien op feesten?
    In het eerste geval raad ik je aan een leuk hi-fi setje te kopen.

In het tweede geval, raad ik je aan de leuke verhaaltjes van de koper te negeren. Let op de feiten. Er hangt een versterker van 120 watt per kanaal aan? Wat denk je dan te verwachten..
    Mijn tip: Zoek verder en vooral spaar verder.
    Maar nogmaals, ik heb de speakers nog nooit gehoord..
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

Het kost niks, maar dan heb je ook niks...
      Alle waar is naar zijn geld, is een bekende uitspraak, en dat geldt ook in dit geval.
      Leuk voor de amateur op de slaapkamer of in de partykelder, maar ik zou hiermee niet de deur uitdurven.
      Piezo-hoorns voor het hoog staan garant voor een hoop getjilp en gesis, maar lekker gaat dat echt niet klinken. En na 5 meter heb je ook geen hoog meer, bij wijze van spreken.
      En omdat er geen echte middentoner in zit, maar slechts laag-mid en laag zullen stemmen bij zo'n set niet uit de verf komen. Ik zou het niet doen als ik jou was...

Groet, Rob.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• RayM
        • Jan 2006
        • 742

Alleen de prijs zegt al genoeg. Voor dat geld koop je geen fatsoenlijke luidsprekers. Dan koop je gewoon slecht materiaal waar je al heel snel spijt van krijgt.
        Ik heb geen idee wat je er mee wil doen, voor een discofeestje in de garage zul je er mee uit de voeten kunnen maar daar houd het dan ook mee op.
        Heerlijk die stilte

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Wat hierboven al gezegd wordt, alle waar is naar z'n geld.

Dergelijke setjes klinken ronduit slecht, zelfs als ze niet hard spelen. Goede speakers zijn nou eenmaal niet goedkoop.

Komt bij dat de versterker totaal niet "bijpassend" is met z'n 2x 120 Watt.
          Bij een speaker set die gespecificeerd wordt op 500 Watt RMS per kanaal, hang je een versterker aan van minimaal datzelfde vermogen of meer, per kanaal. Maar 2x 120 Watt, is vragen om problemen en opgeblazen (piezo ) tweetertjes.
          En voor €60, koop je geen versterker die echt 2x 120 Watt leverd.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• mhsounds
            • Sep 2009
            • 933

Ik heb van deze man een setje gekocht, welliswaar een ander setje.
            Hij heeft erg lage prijzen, en verkoopt vanuit zijn garage.

Zijn marketing campange is niet de beste helaas.
            En de versterker die daar staat is inderdaad 10x niks in mijn ogen, wel heeft hij versterkers van American Audio staan.
            Deze zijn iets duurder, nog niet eens zo gek veel maar deze klinken zeker goed.

Verwacht hier natuurlijk niet het beste van, blijf kijken naar de prijs.
            Ik vind (de set die ik heb) al een stuk beter klinken dan het dap segment.
            Alleen in mijn ogen betaal je op veel plekken meer voor slechtere spullen!

Nou ga ik vast en zeker afgeschoten worden, ik zou dit aanraden;
            neem een cd mee en ga bij deze man luisteren!
            Zal je echt geen kwaad doen.
            Last edited by mhsounds; 18-10-09, 10:07. Reason: had mezelf iets beter moeten verwoorden
            Freelance Light and Video |
            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• dj-bart
              • Apr 2009
              • 20

Originally posted by mhsounds
              Ik heb van deze man een setje gekocht, welliswaar een ander merk.
              Hij heeft erg lage prijzen, en verkoopt vanuit zijn garage.

Zijn marketing campange is nou niet zo super.
              En de versterker die daar staat is inderdaad 10x niks in mijn ogen, wel heeft hij versterkers van American Audio staan.
              Deze zijn iets duurder, nog niet eens zo gek veel maar het klinkt wel goed.

Verwacht hier natuurlijk niet het beste van, blijf kijken naar de prijs.
              Alleen in mijn ogen betaal je op veel plekken meer voor slechtere spullen!

Nou ga ik vast en zeker afgeschoten worden, ik zou dit aanraden;
              neem een cd mee en ga bij deze man luisteren!
              Zal je echt geen kwaad doen.
              Hey Bedankt allemaal voor de reacties,

Ik was ook niet van plan de 120 w versterker te gebruiken,
              Het is ook niet de bedoeling dat ik op feesten ermee ga draaien tot 500 man of zo :P

Ik draai p/j gemiddeld 30 keer op kleinschalige particuliere feestjes, max 100 man.

Ik ga eerst in iedergeval een afspraak maken bij deze man... wat ik wil horen zijn deze 4 speakers, + de 2 subs die erbij horen, ik let hierbij dan iniedergeval op dat de versterkers conform de RMS van de speakers zijn.

Ik heb hier in iedergeval een mailtje van deze beste man over de versterker, wie kan mij hierin vertellen of hij wel of geen gelijk heeft..

Mail:
              [FONT=Arial]Eerst even dit: Op al die forums zie ik vaak de meest grote onzin voorbij komen. Bijna niemand weet kennelijk hoe het zit en wat bijvoorbeeld RMS inhoudt. Ik zal het even heel kort uitleggen.[/FONT]
              [FONT=Arial]Het RMS vermogen dat bij een versterker wordt opgegeven is het vermogen dat die versterker maximaal kan leveren.[/FONT]
              [FONT=Arial]Het RMS vermogen dat bij een luidspreker wordt opgegeven is het vermogen dat die luidspreker nog net aan zou moeten kunnen voordat deze sneuvelt. (spoel doorbrand) Op dat vermogen vervormt een luidspreker al wel behoorlijk.[/FONT]

[FONT=Arial]Als je dus een set samenstelt, let er dan op dat het versterkervermogen kleiner is dan het opgegeven (maximum te verdragen) vermogen van de speakers.[/FONT]

[FONT=Arial]Wat ook belangrijk is, is de aanpassing (impedantie). De meeste PA versterkers zijn gebouwd op op 4 Ohm maximaal te kunnen presteren. Zorg dus indien mogelijk ook voor een 4 Ohms aanpassing voor de speakers.

[/FONT]
              [FONT=Arial]Hij geeft hierna aan dat het uiteindelijk gaat of het hard of goed klinkt.
              Ik zal het zelf moeten horen in iedergeval.. ieder zijn smaak.
              [/FONT][FONT=Arial]

Bedankt alvast,

Bart

[/FONT]

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

Originally posted by dj-bart
                ....

Mail:
                [FONT=Arial]Eerst even dit: Op al die forums zie ik vaak de meest grote onzin voorbij komen. Bijna niemand weet kennelijk hoe het zit en wat bijvoorbeeld RMS inhoudt. Ik zal het even heel kort uitleggen.[/FONT]
                [FONT=Arial]Het RMS vermogen dat bij een versterker wordt opgegeven is het vermogen dat die versterker maximaal kan leveren.[/FONT]
                [FONT=Arial]Het RMS vermogen dat bij een luidspreker wordt opgegeven is het vermogen dat die luidspreker nog net aan zou moeten kunnen voordat deze sneuvelt. (spoel doorbrand) Op dat vermogen vervormt een luidspreker al wel behoorlijk.[/FONT]

[FONT=Arial]Als je dus een set samenstelt, let er dan op dat het versterkervermogen kleiner is dan het opgegeven (maximum te verdragen) vermogen van de speakers.[/FONT]

[FONT=Arial]Wat ook belangrijk is, is de aanpassing (impedantie). De meeste PA versterkers zijn gebouwd op op 4 Ohm maximaal te kunnen presteren. Zorg dus indien mogelijk ook voor een 4 Ohms aanpassing voor de speakers.
                [/FONT]
                Wel een beetje bullshit wat hier staat...?!
                Niet dat ik jou in twijfel trek, maar hij gaat hier puur van een verkoop praatje uit. Dat kun je wel zien aan het feit dat hij beweerd dat er veel onzin op forums langs komt, oke der staat wat zooi op, maar hier zitten mensen waarvan ik 200% zeker van weet dat ze meer dan Cor weten.
                Het lijkt er op dat deze man veel van verkoop techniek weet, en weinig van PA techniek....
                Last edited by dj-wojcik; 16-10-09, 17:43.
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by dj-bart
                  Ik heb hier in iedergeval een mailtje van deze beste man over de versterker, wie kan mij hierin vertellen of hij wel of geen gelijk heeft..

Mail:

[FONT=Arial]Wat ook belangrijk is, is de aanpassing (impedantie). De meeste PA versterkers zijn gebouwd op op 4 Ohm maximaal te kunnen presteren. Zorg dus indien mogelijk ook voor een 4 Ohms aanpassing voor de speakers.[/FONT]

[FONT=Arial]Hij geeft hierna aan dat het uiteindelijk gaat of het hard of goed klinkt.[/FONT]
                  [FONT=Arial]Ik zal het zelf moeten horen in iedergeval.. ieder zijn smaak.[/FONT]

[FONT=Arial]Bedankt alvast, [/FONT]

[FONT=Arial]Bart[/FONT]

Ik ga niks uitleggen, het staat er allemaal al op: http://www.licht-geluid.nl/forum/new...ersterker.html

Lees dit alles (ja, echt alles) eens goed door, dan is het hopelijk wat duidelijker voor je, en zoals al gezegd: geloof niet alle verkooppraatjes van deze man, want dat mailtje staat er stiekem ook al weer vol mee....

Edit:die honderd man zou miss. kunnen, dat ligt eraan of het binnen/buiten is etc; maar als je +- 800 euri hebt zou ik eens een paar mackie srm450 (V2?) gaan vergelijken met wat deze man aanbiedt.

Daan
                  Last edited by djspeakertje; 16-10-09, 17:52.
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

[FONT=Arial]Als je dus een set samenstelt, let er dan op dat het versterkervermogen kleiner is dan het opgegeven (maximum te verdragen) vermogen van de speakers.

[/FONT]
                    [FONT=Arial]Dit is dus pure bullshit...[/FONT][FONT=Arial]
                    [/FONT]
                    [FONT=Arial]RMS waarde is in beide gevallen hetzelfde, je versterker moet 1,5 tot 2,0 maal de RMS waarde van je speakers hebben (zodat je, zonder je versterker flink in de clip te jagen toch alles uit je speakers kan halen en een speaker die al gaat vervormen bij z'n RMS is een goedkoop kreng zonder de juiste gegevens (en dan zijn we weer terug bij de lage prijs...).

Kortom: de beste man mag best eens wat beter op de forums lezen...
                    [/FONT]
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dj-bart
                      • Apr 2009
                      • 20

Originally posted by djspeakertje
                      Ik ga niks uitleggen, het staat er allemaal al op: http://www.licht-geluid.nl/forum/new...ersterker.html

Lees dit alles (ja, echt alles) eens goed door, dan is het hopelijk wat duidelijker voor je, en zoals al gezegd: geloof niet alle verkooppraatjes van deze man, want dat mailtje staat er stiekem ook al weer vol mee....

Edit:die honderd man zou miss. kunnen, dat ligt eraan of het binnen/buiten is etc; maar als je +- 800 euri hebt zou ik eens een paar mackie srm450 (V2?) gaan vergelijken met wat deze man aanbiedt.

Daan
                      bedankt voor de link, heb alles gelezen, er is me nu in iedergeval duidelijk dat wat deze beste man heeft gezecht over een versterker nemen die minder watt moet hebben dan je speakers onzin is.
                      Vermeld er wel bij dat ik hier heel weinig van afweet en het in eerste instantie wel logisch klonk, hoe zwaarder je versterker, des te eerder je speakers stuk..
                      Thanks !

Comment

• Vincent Buttstedt
                        • Jul 2008
                        • 42

Dat wat die man allemaal zegt lijkt typisch Portugal! Je zou er een boek over kunnen schrijven...
                        Qualiteit kost geld. En het is gewoon heel simpel, als je een versterker hebt die minder dan 500W RMS doet, dan geloof ik ook niet dat er veel uit welke willekeurige speaker komt.
                        Andere is, "sensitivity" van de speakers, van al die dure en goeie merken, ligt dat hoog, laten we zeggen een "front-faced" speaker van Martin Audio, ligt dat rond de 97dB (voor een 12"), hij is dan 300W AES, (dat ligt dan iets onder de RMS waarde, maar AES, zou je dus 2 a 6 uur 300W non-stop kunnen geven zonder dat er iets stuk gaat. Maar met 300W AES, en 97dB sensitivity, kom je uit op 121,8 dB SPL, met dan nog een +6dB peak. (als je een versterker hebt die 1200W peak levert)
                        Die speakers van die man, zou de sensitivity nog lager liggen, laten we zeggen, 95dB, 200W RMS, dan kom je uit op 118dB SPL.
                        Laten we nu eens kijken met die 120W versterker, dan kom je uit op 115dB.
                        En dan moet je al oppassen dat ie niet clipt, dus reken dus maar op 112dB +/-.
                        Nog iets interessants is dat die man er van uit gaat dat je de 12 inch en de 15 inch samen doet op een kanaal, dat is dus gewoon FOUT! Als ze allebei 8 Ohm zijn, dan gaat er evenveel vermogen naar de een, als naar de ander. Dus, andere woorden, die 15 Inch zal dus nooit het echte geluid leveren wat ie zou kunnen. Dus als hij zegt, 200W en 300W dus 500W RMS per kanaal, als ie dat doet, dan stuurt ie dus 250W RMS naar elke speaker, en zou die 12 inch dus stuk gaan.

Ik zou het niet kopen, zou het liever zelf bouwen, Er bestaan vele goedkope speakers, die beter zijn, o.a. B&C, of RCF, voor het hoog, heeft 18sound wel wat goedkope 1 inches.

Versterker, er zijn er al zo veel, maar zou liever een bekend merk 2de hands te zoeken, of al die nagemaakte Crest CA series, die klinken niet eens zo slecht voor die kleine dingen.

Waarschijnelijk weet jij nu meer dan die man he Dj Bart

Comment

• dj-bart
                          • Apr 2009
                          • 20

Originally posted by Vincent Buttstedt
                          Dat wat die man allemaal zegt lijkt typisch Portugal! Je zou er een boek over kunnen schrijven...
                          Qualiteit kost geld. En het is gewoon heel simpel, als je een versterker hebt die minder dan 500W RMS doet, dan geloof ik ook niet dat er veel uit welke willekeurige speaker komt.
                          Andere is, "sensitivity" van de speakers, van al die dure en goeie merken, ligt dat hoog, laten we zeggen een "front-faced" speaker van Martin Audio, ligt dat rond de 97dB (voor een 12"), hij is dan 300W AES, (dat ligt dan iets onder de RMS waarde, maar AES, zou je dus 2 a 6 uur 300W non-stop kunnen geven zonder dat er iets stuk gaat. Maar met 300W AES, en 97dB sensitivity, kom je uit op 121,8 dB SPL, met dan nog een +6dB peak. (als je een versterker hebt die 1200W peak levert)
                          Die speakers van die man, zou de sensitivity nog lager liggen, laten we zeggen, 95dB, 200W RMS, dan kom je uit op 118dB SPL.
                          Laten we nu eens kijken met die 120W versterker, dan kom je uit op 115dB.
                          En dan moet je al oppassen dat ie niet clipt, dus reken dus maar op 112dB +/-.
                          Nog iets interessants is dat die man er van uit gaat dat je de 12 inch en de 15 inch samen doet op een kanaal, dat is dus gewoon FOUT! Als ze allebei 8 Ohm zijn, dan gaat er evenveel vermogen naar de een, als naar de ander. Dus, andere woorden, die 15 Inch zal dus nooit het echte geluid leveren wat ie zou kunnen. Dus als hij zegt, 200W en 300W dus 500W RMS per kanaal, als ie dat doet, dan stuurt ie dus 250W RMS naar elke speaker, en zou die 12 inch dus stuk gaan.

Ik zou het niet kopen, zou het liever zelf bouwen, Er bestaan vele goedkope speakers, die beter zijn, o.a. B&C, of RCF, voor het hoog, heeft 18sound wel wat goedkope 1 inches.

Versterker, er zijn er al zo veel, maar zou liever een bekend merk 2de hands te zoeken, of al die nagemaakte Crest CA series, die klinken niet eens zo slecht voor die kleine dingen.

Waarschijnelijk weet jij nu meer dan die man he Dj Bart

pff.. ik moet echt even me natuurkunde boeken weer tevoorschijn toveren :P

Al die info maakt mij hopelijk slimmer als die verkoper, toch nog een vraagje, hoe moet je deze set dan optimaal gebruiken ?
                          3 versterkers ?
                          of kijken of je ipv die 12" 4x 15" speakers ??

Thanks for the replies allemaal

ZO heb ik nog wat aan mijn vrijdag avond

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by renevanh
                            [/COLOR]

[/SIZE][/FONT][/I][FONT=Arial]Dit is dus pure bullshit...[/FONT][FONT=Arial]
                            [/FONT]
                            [FONT=Arial]RMS waarde is in beide gevallen hetzelfde, je versterker moet 1,5 tot 2,0 maal de RMS waarde van je speakers hebben (zodat je, zonder je versterker flink in de clip te jagen toch alles uit je speakers kan halen en een speaker die al gaat vervormen bij z'n RMS is een goedkoop kreng zonder de juiste gegevens (en dan zijn we weer terug bij de lage prijs...).

Kortom: de beste man mag best eens wat beter op de forums lezen...
                            [/FONT][/COLOR]
                            Euhhh.... Jouw verhaal klopt ook niet helemaal hoor, misschien wijs om het betreffende topic hierover ook even helemaal door te lezen.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Originally posted by MusicXtra
                              Euhhh.... Jouw verhaal klopt ook niet helemaal hoor, misschien wijs om het betreffende topic hierover ook even helemaal door te lezen.
                              Daar ben ik me deels van bewust.
                              Waarom schrijf ik het dan toch niet helemaal ok op... eh...goede vraag :P
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...