Geknetter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tristandb
    • Oct 2009
    • 1

Geknetter

Ik heb sinds kort een vreemd geknetter in mijn boxen zetten, maar dat alleen als ik mijn computer erop aansluit, maar als ik er een radio of mp3 speler op aansluit gebeurt dat niet. Hoe kan dat en wat moet ik doen om het te verhelpen wil ik weer goed kunnen draaien
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

De geluidskaart van je PC eens nakijken. Probeer het eens met een andere pc of met een externe geluidskaart..
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by tristandb
      Ik heb sinds kort een vreemd geknetter in mijn boxen zetten, maar dat alleen als ik mijn computer erop aansluit, maar als ik er een radio of mp3 speler op aansluit gebeurt dat niet. Hoe kan dat en wat moet ik doen om het te verhelpen wil ik weer goed kunnen draaien
      Ik durf een gok te wagen en te zeggen dat het om een laptop gaat?

Even bot gezegd: Laptops en AV-apparatuur zijn een bitch. In de minst of geringste situatie krijg je aardlussen en de aarding van een laptopvoeding is allesbehalve schoon, omdat je een schakelende voeding hebt die de laptop van stroom voorziet wil die nog wel eens lekstroom naar de aarde weglekken. En dat is vaak ook HF (een paar kHz) wat je als 'geknetter' kan horen, en als strepen kan zien als je zo de laptop op een beamer aansluit.

Trek de adapter van de laptop voor de grap er eens uit. Je zult zien dat het gerommel verdwijnt, maar je natuurlijk geen show kan draaien op een laptop-accu

Geluids-oplossing: Een DI met ground-lift zo dicht mogelijk bij de laptop aansluiten. Voor video moet ik de oplossing nog vinden...
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

OFF TOPIC:

Ook voor video bestaan trafoos hoor, moet je alleen RGBHV-break-in en -out touwtjes erbij hebben. Of misschien bestaan er wel trafoos met VGA-connectors, ik heb ze alleen nooit gezien.

Voor de rest natuurlijk zoveel mogelijk vanuit dezelfde groep voeden natuurlijk, voorkomen is altijd beter.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• vosken
          • Jan 2008
          • 34

Ik heb dit probleem ook een tijdje geleden gehad. Men heeft mij toen ook gezegd dat ik het eens moest proberen zonder adapter of met een DI, maar het probleem was niet verholpen.

Na lang zoeken heb ik het toch gevonden. Ik had bij configuratiescherm, geluid, tabblad afspelen en dan tabblad geavanceerd de samplefrequentie en de bitdiepte aangepast naar studiokwalitiet 24 bits 192000 Hz en dan had ik ook van dat vreemd geknetter.

Ik weet niet hoe het komt en waarom het zou kunnen, maar nadat ik het terug verandert had naar 16 bits 48000 Hz(Cd-kwaliteit) was mijn probleem verholpen.

Hopelijk ben je hier iets mee?!

Dieter

Comment

• daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

de oplossing die ik het beste vind werken is de aarde van de voeding van de laptop bypassen
            bij di's/signaal trafo's heb ik nog steeds vaak storingen.
            tevens helpen di's ook niet tegen storing op beamer/lcd scherm
            dit moet je echter alleen bij aardproblemen met een laptop doen en NOOOIT!!!
            bij versterkers,mixers enz....
            de enige reden waarom heb bij een laptop wel kan om dat de laptop een laagspannings apperaat is met een externe voeding en dubbel geisoleerd is.
            de aarde loopt vanaf de voeding vaak niet eens naar de laptop meeste laptop's hebben ook maar en 2 pins voedings connector.
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

De line trafo's die ik er anders altijd tussen donder werken prima. En nee dat is niet een DI.
              d&b Audiotechnik

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Heb het niet over DI's, maar over trafoos die voor dit doel gemaakt zijn, zoals deze:

Extron Ground Loop Inhibitors & Isolators - GLI 2000
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by sparky
                  Heb het niet over DI's, maar over trafoos die voor dit doel gemaakt zijn, zoals deze:

Extron Ground Loop Inhibitors & Isolators - GLI 2000
                  Goede maar dure oplossing. Ik heb het over een lijntrafo die al vanaf €50,- te krijgen zijn. Twee keer tulp in -> trafo -> twee keer XLR uit.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by MusicSupport
                    Goede maar dure oplossing. Ik heb het over een lijntrafo die al vanaf €50,- te krijgen zijn. Twee keer tulp in -> trafo -> twee keer XLR uit.
                    Zoiets heet ook een passieve DI en die zijn voor een tientje of twee nog wel te Marktplaatsen. Voordeel: Ze werken ook in de omgekeerde richting (XLR naar tulp), wat met batterij of phantom gevoede DI's niet zo is!
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Originally posted by Stoney3K
                      Zoiets heet ook een passieve DI en die zijn voor een tientje of twee nog wel te Marktplaatsen.

Voor een tientje of 2/3 heb je al een nieuwe (maar wel een behringer...)

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

Zolang de topic starter niet precies verteld wat hij aan apparatuur gebruikt, vind ik het zonde om te reageren met allerlei oplossingen..........

Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Dj Gino V
                          • Feb 2009
                          • 237

ik ga hier een beetje mee inpikken
                          ik heb ook een probleem als ik mij laptop (acer aspire 7720) aansluit op mijn mengpaneel (rodec cx 1100) en de net snoer aansluit
                          zelf heb ik al een USB Audio converter van jb gekocht maar het probleem blijft
                          ik heb dan nog geprobeerd de gnd van de converter aan te sluiten zoals een platenspeler maar dit help ook niet
                          dan als laatste heb ik ook geprobeerd om de laptop op lagere toeren te laten draaien zoals je op accu draait maar de storing bleef

zal dit opgelost geraken met een di box en zo ja welke
                          of kan ik beter een andere interface kopen en ja welke dan

dank voor de reactie
                          </B>

Comment

• Dj Gino V
                            • Feb 2009
                            • 237

Hey Folks

ik heb nu zelf nog eens wat rondgeneust en kom twee opties tegen
                            zoals het gebruiken van DI boxen of een exterene audiokaart

voor een externe ben ik wel te vinden dus had ik nog iets verder gezocht
                            en vond deze wel intersant

Terra Tec Phase 26 USB SE USB Audio Interface

maar is met deze dan alles opgelost en kan ik dan zonder problemen opnemen en afspelen

alvast bedankt
                            groet gino

Comment

• remco_k
                              • Sep 2002
                              • 325

Originally posted by Dj Gino v
                              Terra Tec Phase 26 USB SE USB Audio Interface

maar is met deze dan alles opgelost en kan ik dan zonder problemen opnemen en afspelen
                              Dat is pas bekend als je het probeerd. Die externe geluidskaart hangt in feite aan dezelfde voeding (via de USB bus) en dus heb je ook daar 'shit'. Tenzij er in die geluidskaart goede ontstoorfilters of trafo's zitten gebouwd. Maar bij dit midden segment hoef je daar niet vanuit te gaan.
                              Als ik jouw was zou ik eerst even testen met en zonder trafo's ertussen.

Als voorbeeld: ik heb een ESI Maya44usb 4x tulp in en uit. Aan de laptop en mengtafel aangesloten zonder DI's is net als de onboard geluidskaart een ramp wat betreft hoorbare interferentie/aardlus in zowat het hele audio netwerk, met de schuiven nog dicht. Met de schuiven open wordt het feest alleen maar groter.
                              Zet ik er een paar trafo's tussen (hum eliminators / di / you name it) is het probleem in z'n geheel verdwenen, ook grotendeels van de onboard geluidskaart. In mijn geval gebruik ik een aantal overgebleven Amplimo TM-8 trafo's die ik voor de lokale omroep in een kleine behuizing heb gebouwd met wat schakelaars (gnd lift, phase reverse) en connectoren (jack/xlr female combo in, XLR uit).

Ik houd als basisregel iets heel simpels aan: zodra er een computer ergens wordt aangekoppeld waar niet duidelijk is of de geluidskaart zelf goed is ontstoort en/of trafo's aan boord heeft, gooi ik er trafo's tussen. Voorkomt gewoon een hoop gedonder.
                              Last edited by remco_k; 08-01-10, 11:48.
                              Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                              Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

Working...