eurolite krachtstroom verdeler?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

eurolite krachtstroom verdeler?

Omdat wij ons lichtsetje uitgebreid hebben met 2 scans en rookmachine word het nu toch wel tijd voor krachtstroom. Na wat om me heen te hebben gevraagd heeft de meeste horeca hier in het noorden een 32 krachtstroomaansluiting aan de muur. Wat is nu voor ons het beste om aan te schaffen? We zitten net op de grens tussen gewone 220 groepen en krachtstroom zeg maar. Op internet vind ik de EUROLITE SB 1050 en de EUROLITE SB 1100 ......welke is voor ons geschikt of moet ik kijken naar een ander merk? We zijn een Duotje dat optreed bij Bruiloften, personnelsfeesten e.d.
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Dan zou je beter kunnen opgeven wat je allemaal aan de paal wil hangen. Want met extra 2 scans 150W of 1200W en rookmachine, welke, zijn we geen stap verder. Dus duidelijkheid zou wenselijk zijn.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 377

Originally posted by chippie
      Dan zou je beter kunnen opgeven wat je allemaal aan de paal wil hangen. Want met extra 2 scans 150W of 1200W en rookmachine, welke, zijn we geen stap verder. Dus duidelijkheid zou wenselijk zijn.
      Je kunt ook overdrijven...

Ook al zijn de scans 1200W (wat natuurlijk niet zo is), wat dan nog? Die knoop je met z'n tweeën nog steeds veilig aan één 16A-fase. Dat maakt dus voor de vraag van Ton niets uit. Hij wil gewoon op een simpele manier drie groepjes van 230V uit een 32A-aansluiting halen. Dat is geen rocketscience.

Wij gebruiken bij grote klussen de uitgebreide krachtstroomverdeler in ons dimmerrack. Voor de kleine partijtjes met alleen twee balkjes parren hebben we echter zo'n ding:

Neemt geen rackspace in beslag, heeft drie zekeringautomaten en kan zo bij de kabelkist in. Weet even niet welk merk wij hebben, maar m.b.v. Google kom je een heel eind. Ze kosten in ieder geval vrij weinig, volgens mij iets tussen de 100 en 150 euro...
      Last edited by Robert H; 05-10-09, 07:16.

Comment

• TonBeljon
        • Apr 2006
        • 104

Dank je wel Robert.

Zo'n niet 19 inch verdeler met beveiliging kan ik nergens vinden.........
        Wel deze 2 wel 19 inch apparaten:
        Wie kan mij het verschil vertellen tussen de showtek ps-3202 en de Eurolite sb-1100? Zie alleen dat de Showtek een stuk duurder is.

Comment

• koentjes
          • Dec 2007
          • 333

die verschillen practisch niet van elkaar... qua werking zeker niet.

wellicht ben je beter af met een kastje met 6 230v groepjes (en evt. een aardlek), aangezien je toch op een 32A veld zit; kun je dit vermogen dan beter benutten dan met 3x een 16A groep)

Die extra 3fasen aansluitingen die je op de eurolite en de showtec hebt, ga je waarschijnlijk toch niet gebruiken in jouw geval.

EDIT:

dan kom je dus bijvoorbeeld op zulke modellen uit....

Last edited by koentjes; 05-10-09, 22:34.

Comment

• jans
            • Feb 2003
            • 869

Originally posted by TonBeljon
            Dank je wel Robert.

Zo'n niet 19 inch verdeler met beveiliging kan ik nergens vinden.........
            Wel deze 2 wel 19 inch apparaten:
            Wie kan mij het verschil vertellen tussen de showtek ps-3202 en de Eurolite sb-1100? Zie alleen dat de Showtek een stuk duurder is.
            Dit kan te maken hebben met de kortsluitvastheid van de automaten.
            Helaas zijn de afbeeldingen niet zo te vergroten dat dit af te lezen is.
            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

Ik heb zo'n eurolite verdeler ooit van binnen gezien en daar werd je niet vrolijk van. Ik zag al onmiddellijk draden zitten zonder eindhulzen erop dus dat zegt genoeg over de kwaliteit.

Comment

• TonBeljon
                • Apr 2006
                • 104

Originally posted by Davy Gabriels
                Ik heb zo'n eurolite verdeler ooit van binnen gezien en daar werd je niet vrolijk van. Ik zag al onmiddellijk draden zitten zonder eindhulzen erop dus dat zegt genoeg over de kwaliteit.
                Wat is dan een degelijker merk wat betreft een stroomverdeler?

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Zelf heb ik hier ook Eurolite verdelers liggen en die zijn van binnen prima afgewerkt, alles met adereindhulsen en voldoende mm2 kabel.

Wat jij zoekt is inderdaad een 'minipaddestoel' en geen 19" rackmount verdeler.
                  Admiral maakt een aantal mooie. Rolight heeft deze in het assortiment.
                  Last edited by MEEO Licht en Geluid; 06-10-09, 18:14.
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

Adereindhulsen zijn ook niet altijd nodig, is afhankelijk van het type klem.

Comment

• Davy Gabriels
                      • Aug 2002
                      • 819

Het waren soepele draden zonder eindhulzen die aangesloten waren op de automaten.

Comment

• jans
                        • Feb 2003
                        • 869

Het waren soepele draden zonder eindhulzen die aangesloten waren op de automaten.

Ik had je dit willen mailen maar vond geen mailadres in je profiel.
                        Adereindhulsen zijn bedoeld voor klemmen die slechts op een punt contact hebben met de soepele bedrading. De meeste automaten die ik ken zijn tegenwoordig uitgevoerd met een drukplaatje die de bedrading aandrukt.
                        Hierdoor wordt de soepele bedrading niet meer uitelkaar gedrukt en is er een groter contactoppervlak en zijn adereindhulzen feitelijk overbodig. Neemt niet weg dat ze ook hiervoor nog wel veel toegepast worden omdat opdrachtgevers dit eisen.

Nu maar weer on toppic.

Comment

• TonBeljon
                          • Apr 2006
                          • 104

Eigenlijk heb ik het met de set die we nu hebben (aktieve e.v. set en 8 keer par 56 300 watters) altijd zonder krachtstroom gedaan. wat er nu aan grote stroomtrekkers bijkomt is 2 keer scan van 150 wat per stuk en een 700 wat rookmachine.............4 of 6 pars uitdoen als we de scans en rookmachine even gebruiken kan dan toch ook?? maakt de krachtstroom overbodig.....Of denk ik nu te simpel.

Comment

• SoundOfSilence
                            • Mar 2007
                            • 766

Eigenlijk heb ik het met de set die we nu hebben (aktieve e.v. set en 8 keer par 56 300 watters) altijd zonder krachtstroom gedaan. wat er nu aan grote stroomtrekkers bijkomt is 2 keer scan van 150 wat per stuk en een 700 wat rookmachine.............4 of 6 pars uitdoen als we de scans en rookmachine even gebruiken kan dan toch ook?? maakt de krachtstroom overbodig.....Of denk ik nu te simpel.
                            Dus jij zet je scans en rookmachine echt uit (als in spanning eraf) om je parren te gebruiken?

Als je je scans niet gebruikt brand meestal de lamp nog wel. Als je de rookmachine geen rook laat spugen werkt het verwarmingselement wel.

Doet me denken aan Scala in Utrecht (waar ik vroeger als DJ/LJ werkte).
                            Daar konden de scans niet aan zolang de spoelkeuken aan het wassen was. Beetje onpraktisch.

Trouwens... jouw licht kan precies op 1 groep (met alles aan), maar persoonlijk zou ik toch een keer investeren in zo'n doosje.

Gratis tip: een ongezekerde 16 amp-variant kost bij Hornbach inclusief 10 meter kabel iets van 5 tientjes...
                            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• TonBeljon
                              • Apr 2006
                              • 104

Originally posted by SoundOfSilence
                              Dus jij zet je scans en rookmachine echt uit (als in spanning eraf) om je parren te gebruiken?

Als je je scans niet gebruikt brand meestal de lamp nog wel. Als je de rookmachine geen rook laat spugen werkt het verwarmingselement wel.

Doet me denken aan Scala in Utrecht (waar ik vroeger als DJ/LJ werkte).
                              Daar konden de scans niet aan zolang de spoelkeuken aan het wassen was. Beetje onpraktisch.

Trouwens... jouw licht kan precies op 1 groep (met alles aan), maar persoonlijk zou ik toch een keer investeren in zo'n doosje.

Gratis tip: een ongezekerde 16 amp-variant kost bij Hornbach inclusief 10 meter kabel iets van 5 tientjes...
                              Nee, het was gewoon maar een idee. Kan dus helemaal niet. Erg onpraktisch. Gaat me niet om het geld, wil wel meteen veilig en professioneel spul. Ben als de dood voor stroom. Ben muzikant met tchniek heb ik weinig.

Comment

Working...