[Help] Kopen Van een Mixer...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Originally posted by timvdwerff
    Is dat ook met een 5/1 USB soundcard?
    Lesje aarding:

Alle apparatuur die een metalen behuizing bevat, of waar het metaal aan te raken is, is geaard. (je usb soundcard is dus geaard via je usb poort van je pc/laptop) als de laptop voeding een geaarde stekker heeft, een zelfde soort stekker als die in een pc gaat, maar dan is de aansluiting die in je voeding zelf gaat weer net iets anders, dan is er kans op een brom/ruis in je signaal die duidelijk hoorbaar is. Deze storing is het best te verhelpen door een goed DI'tje tussen je soundcard en je mixer te zetten met de gnd/lift schakelaar op LIFT. Als je de voeding op een andere groep gaat zetten, kun je aard verschillen krijgen (aardlus) en dan heb je een nog ergere brom in je signaal. Al werkt het ook wel hoor als je geluk hebt.

Hopelijk heb je wat aan deze info.

T_Sound
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• timvdwerff
      • Sep 2009
      • 32

Mijn laptop heeft zoon stekker:

maar het zal zeker niet helpen als ik em op een stekkerdoos doe met 2 gaten en zoon pinnetje?

Tim,
      Acer Aspire 5715z
      Naar
      Behringer USB Soundcard
      Naar
      Behringer Xenyx 1002 Mixer

Comment

• timvdwerff
        • Sep 2009
        • 32

verkoopt L&g die?
        Last edited by timvdwerff; 12-10-09, 08:07.
        Acer Aspire 5715z
        Naar
        Behringer USB Soundcard
        Naar

Comment

• T_Sound
          • Sep 2009
          • 267

Ik denk dat voor jou een behringer DI al voldoet en die verkoopt licht en geluid wel ja. Maar als je zekerheid wilt hebben, dan moet je even naar een duurder model kijken. Weet zo niet welke merken en series een beetje geschikt zijn voor jouw doeleinden.

Maar die stekker die jij hebt is geaard, dus je moet zorgen dat ergens de aarde in je signaal onderbroken wordt, het liest doormiddel van een DI tussen je soundcard en je mixer en niet je aarde van je voeding ontwijken (zit er niet voor niets op).

T_Sound

Comment

• timvdwerff
            • Sep 2009
            • 32

Originally posted by T_Sound
            Ik denk dat voor jou een behringer DI al voldoet en die verkoopt licht en geluid wel ja. Maar als je zekerheid wilt hebben, dan moet je even naar een duurder model kijken. Weet zo niet welke merken en series een beetje geschikt zijn voor jouw doeleinden.

Maar die stekker die jij hebt is geaard, dus je moet zorgen dat ergens de aarde in je signaal onderbroken wordt, het liest doormiddel van een DI tussen je soundcard en je mixer en niet je aarde van je voeding ontwijken (zit er niet voor niets op).

T_Sound
            werkt een ongeaarde stekerdoos ook ik heb een ongeaarde aansluiting voor stroom namelijk:

en las via google dat een ongeaarde stekerdoos helpt klopt dat?
            Acer Aspire 5715z
            Naar
            Behringer USB Soundcard
            Naar

Comment

• T_Sound
              • Sep 2009
              • 267

Dat werkt zeker, maar zoals ik in een vorige post ook al aangaf: als een apparaat een geaarde stekker nodig heeft is dat niet voor niets (kun je ook op internet vinden waarom), dus is het altijd beter die apparaten op een geaarde aansluiting aan te sluiten. Maar als je niets anders hebt, dan denk ik dat jij hiermee geen brom krijgt in je geluid.

T_Sound

Succes ermee!

PS voor verdere vragen kun je me ook PM'en

Comment

• timvdwerff
                • Sep 2009
                • 32

Originally posted by T_Sound
                Dat werkt zeker, maar zoals ik in een vorige post ook al aangaf: als een apparaat een geaarde stekker nodig heeft is dat niet voor niets (kun je ook op internet vinden waarom), dus is het altijd beter die apparaten op een geaarde aansluiting aan te sluiten. Maar als je niets anders hebt, dan denk ik dat jij hiermee geen brom krijgt in je geluid.

T_Sound

Succes ermee!

PS voor verdere vragen kun je me ook PM'en
                Bedankt
                Je hebt me enorm geholpen a.s Dinsdag avond ga ik em bestellen hopen dat ie er dan vrijdag is miss nog even bij de action kijken voor een ongeaarde stekerdoos...

Bedankt allenmaal ook derest die geholpen heeft!

Tim,

btw laptop kan ook op ongeaard stroom
                Acer Aspire 5715z
                Naar
                Behringer USB Soundcard
                Naar

Comment

• T_Sound
                  • Sep 2009
                  • 267

Bedankt allenmaal ook derest die geholpen heeft!

Tim,

btw laptop kan ook op ongeaard stroom
                  Kan wel, ik heb het ook een tijdje gedaan, maar als een apparaat een aarde heeft, dan is het bedoeld om op aarde aan te sluiten. Ik zeg niet dat het mis gaat, maar het kan, want er zit aarde op. Niet voor niks.
                  Maar voor jouw doeleinden maakt het inderdaad niet zoveel uit.

Als je on the road gaat, wel op aarde en een DI box gebruiken.
                  Is ook een beetje professionaliteit voor je klant, want ik zou niet weten wat ik moest denken als ik een verhuurder o.i.d. met ongeaard spul zie werken terwijl het geaard moet worden.

Aarding is heel belangrijk, als je kijkt naar wat er kan gebeuren.

Lichtman van Jovink en de Voederbietels is overleden na een val van de trap omdat deze een schok van een armatuur van een lamp had gekregen waar die op dat moment mee bezig was.

Nou is dit wel een zeer tragisch ongeluk, maar het gebeurt nog steeds, en ik zeg niet dat die lichtman onvoorzichtig was (hij ging al jaren mee in het vak), maar zo belangrijk kan aarden zijn.

T_Sound

Comment

• timvdwerff
                    • Sep 2009
                    • 32

Dus eigelijk is het zo dat als je water over geaarde stekerdoos gooit dat ie dan uitspringt en bij een ongeaarde niet???

Maargoed het is gwn om wat te zingen en draaien bij familie & vrienden en geen drinken bij de mixers

Tim,
                    Acer Aspire 5715z
                    Naar
                    Behringer USB Soundcard
                    Naar

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Dus eigelijk is het zo dat als je water over geaarde stekerdoos gooit dat ie dan uitspringt en bij een ongeaarde niet???
                      Afhankelijk waar je het water krijgt gaan ze allebei niet uit, of allebei wel.

Aarde is belangrijk (bij laptopvoedingen) om storing die door de voeding opgewekt worden weg te werken richting de aarde.
                      Aarde is dus goed.

Aardlussen zijn je probleem. Die los je niet op door de aarde bij de voeding weg te halen, maar door de lus te onderbreken.
                      Dat doe je dus aan de signaal-kant. Danwel met een DI met groundlift, danwel met een trafo-ontkoppeling (eigenlijk ook een DI).

Overigens is het zo dat als je netvoeding een netfilter heeft wat volgens een bepaald principe opgebouwd is (ben de term even kwijt) dat een zwevende aarde resulteerd in de halve voedingsspanning (dus 110 volt AC) op de aarde.
                      Daarmee staat deze spanning ook op de massa van je signaallijnen. Dat voelt heel raar en kan ook heel raar gaan klinken (afhankelijk van de rest van je installatie).

Maargoed het is gwn om wat te zingen en draaien bij familie & vrienden en geen drinken bij de mixers
                      Kijk da's mooi. Ken een paar gevallen van aard-fouten (meestal ontbreken ervan) die eindigde met zingen, familie & vrienden en koffie met cake.
                      Jammer dat het feestvarken in kwestie dat niet meer mee mocht maken.
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• timvdwerff
                        • Sep 2009
                        • 32

Originally posted by SoundOfSilence
                        Afhankelijk waar je het water krijgt gaan ze allebei niet uit, of allebei wel.

Aarde is belangrijk (bij laptopvoedingen) om storing die door de voeding opgewekt worden weg te werken richting de aarde.
                        Aarde is dus goed.

Aardlussen zijn je probleem. Die los je niet op door de aarde bij de voeding weg te halen, maar door de lus te onderbreken.
                        Dat doe je dus aan de signaal-kant. Danwel met een DI met groundlift, danwel met een trafo-ontkoppeling (eigenlijk ook een DI).

Overigens is het zo dat als je netvoeding een netfilter heeft wat volgens een bepaald principe opgebouwd is (ben de term even kwijt) dat een zwevende aarde resulteerd in de halve voedingsspanning (dus 110 volt AC) op de aarde.
                        Daarmee staat deze spanning ook op de massa van je signaallijnen. Dat voelt heel raar en kan ook heel raar gaan klinken (afhankelijk van de rest van je installatie).

Kijk da's mooi. Ken een paar gevallen van aard-fouten (meestal ontbreken ervan) die eindigde met zingen, familie & vrienden en koffie met cake.
                        Jammer dat het feestvarken in kwestie dat niet meer mee mocht maken.
                        kijk ik wil er eerst mee beginnen kijken of et allen maal werkt etc. en kan ik later wel een DI kopen, werkt een ongeaarde stekkerdoos TIJDELIJK?

in heel ons huis hebben wij geen 1 geaarde wandcontactdoos.
                        en mijn laptop zit altijd in 1 van de 2 aansluitingen op de wandcontactdoos. (dus niet geaard)
                        Acer Aspire 5715z
                        Naar
                        Behringer USB Soundcard
                        Naar

Comment

• mhsounds
                          • Sep 2009
                          • 933

in heel ons huis hebben wij geen 1 geaarde wandcontactdoos.
                          wow....

Dat word een middagje klussen dan ^^

het kan ook wel zonder, maar geaard is altijd beter.
                          Freelance Light and Video |
                          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• timvdwerff
                            • Sep 2009
                            • 32

Originally posted by mhsounds
                            wow....

Dat word een middagje klussen dan ^^

het kan ook wel zonder, maar geaard is altijd beter.
                            maar ik las net dat ongeaard geen brom geeft,
                            ik ga et gewoon proberen maar als ik een ongeaarde wandcontactdoos heb met een geaarde stekerdoos dan is ie toch nogsteeds ongeaard?

(ik heb buiten wel 2 geaarde stopcontacten)
                            Acer Aspire 5715z
                            Naar
                            Behringer USB Soundcard
                            Naar

Comment

• mhsounds
                              • Sep 2009
                              • 933

dan is ie toch nogsteeds ongeaard?
                              Hij is dan nog steeds ongeaard ja.

maar ik las net dat ongeaard geen brom geeft,
                              idd, alleen we hebben niet voor niks een aarde op elektronische spulluen zitten
                              Freelance Light and Video |
                              Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• timvdwerff
                                • Sep 2009
                                • 32

Originally posted by mhsounds
                                Hij is dan nog steeds ongeaard ja.

idd, alleen we hebben niet voor niks een aarde op elektronische spulluen zitten
                                Bedankt jongens
                                Morgen avond bestellen kan niet w8en tot ie er is.
                                Tim,

@topic sluit aub nog niet kan ik als ie er is vertellen of alles werkt!
                                Acer Aspire 5715z
                                Naar
                                Behringer USB Soundcard
                                Naar

Comment

Working...