[Help] Kopen Van een Mixer...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timvdwerff
    • Sep 2009
    • 32

[Help] Kopen Van een Mixer...

Hallo,
    Ik wil graag bij licht-geluid de Behringer Xenyx 1002 Mixer kopen
    (http://www.behringer.de/EN/images/li...74_Top_XXL.jpg)
    en daarop 2 mic's aansluiten (via een mono jack),een elektrische gitaar en een pc

En nu is mijn grootste vraag kan ik alle input via een aux kabeltje naar mijn home cinema set brengen?
    En Kan ik me PC geluid via een aux kabel ook naar de mixer brengen?

Mijn winkelwagen nu:

Hartelijk dank voor uw hulp!
    Acer Aspire 5715z
    Naar
    Behringer USB Soundcard
    Naar
    Behringer Xenyx 1002 Mixer
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Hallo en welkom op dit forum.
    Ik zal maar geen commentaar gaan geven op de uitgezochte producten, want volgens mij zijn deze voor je doeleinden prima.

Om de mixer aan te sluiten op je Home-Cinema set moet deze wel een aux-in (tulp) hebben. Zo ja, gewoon tulp-tulp en vanuit de out van de mixer in deze aux-in.
    In principe kun je je pc prima verbinden via een SPDIF-out of de hoofdtelefoonuitgang. Daarvoor had je ook al de juiste kabel gekozen.

Qua geluid word het alles behalve perfect, maar voor wat huis, tuin en keuken gepriegel is het oké.

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• timvdwerff
      • Sep 2009
      • 32

Originally posted by 4AC
      Hallo en welkom op dit forum.
      Ik zal maar geen commentaar gaan geven op de uitgezochte producten, want volgens mij zijn deze voor je doeleinden prima.

Om de mixer aan te sluiten op je Home-Cinema set moet deze wel een aux-in (tulp) hebben. Zo ja, gewoon tulp-tulp en vanuit de out van de mixer in deze aux-in.
      In principe kun je je pc prima verbinden via een SPDIF-out of de hoofdtelefoonuitgang. Daarvoor had je ook al de juiste kabel gekozen.

Qua geluid word het alles behalve perfect, maar voor wat huis, tuin en keuken gepriegel is het oké.

Mvg,

Teun
      Bedankt voor je reactie
      ja ik heb idd een tulp in (AUX) op mijn home cinema
      en waarom is het qua geluid alles behalve perfect? ik heb niet zoon groot budget als 13 jarige
      Acer Aspire 5715z
      Naar
      Behringer USB Soundcard
      Naar

Comment

• Back on Track
        • Jun 2009
        • 227

en waarom is het qua geluid alles behalve perfect? ik heb niet zoon groot budget als 13 jarige
        omdat hier nogal wat mensen meer gefocust zijn op de PRO afdeling in plaats van het huis tuin en keuken gekaraoke.....
        BACK ON TRACK DJ

Comment

• timvdwerff
          • Sep 2009
          • 32

Originally posted by Back on Track
          omdat hier nogal wat mensen meer gefocust zijn op de PRO afdeling in plaats van het huis tuin en keuken gekaraoke.....
          mijn bedoeling is om op feestjes van familie plaatjes te draaien gitaar te spelen
          over de mixer (Elect. Gitaar) en dat er dan nog iemand kan zingen etc.
          Acer Aspire 5715z
          Naar
          Behringer USB Soundcard
          Naar

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by timvdwerff
            mijn bedoeling is om op feestjes van familie plaatjes te draaien gitaar te spelen
            over de mixer (Elect. Gitaar) en dat er dan nog iemand kan zingen etc.

Als je jacks gaat gebruiken zou ik zelf TRS(stereo) jacks nemen, die zijn als je ze goed soldeerd gebalanceerd, anders zou ik XLR gebruiken, want je mixer heeft gewoon xlr in, als je mic's vaste kabels hebben met mono jacks zou ik er zowiezo niet aan beginnen...

(maarja, wie ben ik, want ik gebruik minstens mijn sm58)

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• timvdwerff
              • Sep 2009
              • 32

Originally posted by djspeakertje
              Als je jacks gaat gebruiken zou ik zelf TRS(stereo) jacks nemen, die zijn als je ze goed soldeerd gebalanceerd, anders zou ik XLR gebruiken, want je mixer heeft gewoon xlr in, als je mic's vaste kabels hebben met mono jacks zou ik er zowiezo niet aan beginnen...

(maarja, wie ben ik, want ik gebruik minstens mijn sm58)

Daan
              ok maar zou ik mijn gitaar dan in Line-In 3/4 Moeten doen op de afbeelding
              Acer Aspire 5715z
              Naar
              Behringer USB Soundcard
              Naar

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by timvdwerff
                ok maar zou ik mijn gitaar dan in Line-In 3/4 Moeten doen op de afbeelding
                http://www.behringer.de/EN/images/li...74_Top_XXL.jpg

In 3/4 L, want dat is de ingang die je gebruikt als je mono werkt, en je pc komt op 5/6 L&R. Je kan je gitaar ook in 1 of 2 drukken, maar dan kan je weer geen 2 mic's gebruiken (want volgens mij is xlr en die jack of/of ipv én, dus 1v.d.2).

Als je aparte toonregeling voor zowel mic's 1&2, gitaar en pc wilt moet je een grotere versie met 6 MONO(dus met xlr) kanalen zoeken, of een met EQ op de stereokanalen.
                dan heb je 1=mic1, 2=mic2, 3=gitaar, 4=pcL en 5=pcR, 6+ stereo heb je dan nog over, je kan ook 4 mono nemen, en dan de eq van je muziekprogramma gebruiken (let op!, de eq van vdj is erg slecht, en zo zijn er meer!)

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• timvdwerff
                  • Sep 2009
                  • 32

Okee maar mijn PC moet met Aux Erin even een plaatje voor de duidelijkheid
                  Lijnen:

Bruin = Mic's
                  Licht groen = Gitaar
                  Blauw= PC
                  Zalm/Oranje= Output (alles???)

klopt et een beetje en kan alle output via die aux...

Tim,
                  Acer Aspire 5715z
                  Naar
                  Behringer USB Soundcard
                  Naar

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Bij je outputs (main out) zou je kunnen kiezen voor jack naar tulp (zou ik het handigst vinden want de tulp uit is eigenlijk om op te nemen, al gaat het prima hoor)

En je indeling klopt, als je maar 1 mic gaat gebruiken zou ik je gitaar op 2 zetten, dan kun je nog eq-en (als je weet wat dat precies is)
                    Freelance Light and Video |
                    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• timvdwerff
                      • Sep 2009
                      • 32

Originally posted by mhsounds
                      Bij je outputs (main out) zou je kunnen kiezen voor jack naar tulp (zou ik het handigst vinden want de tulp uit is eigenlijk om op te nemen, al gaat het prima hoor)

En je indeling klopt, als je maar 1 mic gaat gebruiken zou ik je gitaar op 2 zetten, dan kun je nog eq-en (als je weet wat dat precies is)
                      mooi oja en ik zit te denken ik heb hier een behringer USB guitarlink (versterker voor gitaar op laptop zegma) en dan kan ik ook da 1e kabeltje gebruiken (die van mini jack naar tulp)
                      mijn allerlaatste vraag is deze:

beter dan aux naar aux?
                      en zoja moeten die dan in MAIN OUT???

Hartelijk dank voor al jullie snelle hulp
                      Acer Aspire 5715z
                      Naar
                      Behringer USB Soundcard
                      Naar

Comment

• Back on Track
                        • Jun 2009
                        • 227

idd

jah dan moet ie in de main out :P
                        BACK ON TRACK DJ

Comment

• mhsounds
                          • Sep 2009
                          • 933

aux is niet gelijk tulp/rca

aux is gewoon een ingang op je hifi/home cinema set

kijk maar naar een aux op een mengtafel, daar is het een uitgang voor een monitor of voor naar je effecten(send)

Als je hierin begint dan is dit misschien een leuk adres om te kijken Popschool Maastricht: Homepage
                          Freelance Light and Video |
                          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• joeri369
                            • Jan 2009
                            • 22

welke speakers wou je ervoor gaan gebruiken. niet om af te zeiken hoor(draai ook nog met huis-tuin en keuken speakers) maar ben gewoon nieuwsgierig.
                            ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                            banned

Comment

• Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

En nu is mijn grootste vraag kan ik alle input via een aux kabeltje naar mijn home cinema set brengen?
                              Zoals je ziet een home-cinema set.

Lezen lezen lezen lezen..
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

Working...