Wat is de deal met deze EQ ? :p

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • awex
    • Sep 2008
    • 2

Wat is de deal met deze EQ ? :p

Ik ben net begonnen met rondkjiken voor een effectenrack, en ik kwam dus deze EQ tegen
    dbx® Professional Products 1231 Dual 31-Band Graphic Equalizer .

Deze heb ik zelf
    dbx Professional Products 215 Dual 15-Band Graphic Equalizer

Het verschil met de grote is toch dat die wat meer 'werkruimte' heeft en dus wat preciezer en gedetailleerder per kanaal in te stellen is ?

Ik hoor het graag, want ik kan t antwoord maar niet vinden.
    gr-t
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 377

Originally posted by awex
    Het verschil met de grote is toch dat die wat meer 'werkruimte' heeft en dus wat preciezer en gedetailleerder per kanaal in te stellen is ?
    Veel meer is het ook niet hoor... De bandjes zijn wat smaller en het zijn er twee keer zoveel. Je kunt dus inderdaad nauwkeuriger EQ'en.

Heb je het idee dat je huidige EQ voldoet? Hou het daar dan gewoon bij. Het oplossen van problemen die er niet zijn, levert niet zelden nieuwe problemen op... euh... die zin snap ik zélf amper... Laat ik het zo zeggen: Een 31-bands EQ kan in sommige gevallen de spreekwoordelijke olifant in een porceleinkast zijn.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Als het om een EQ voor een monitor gaat zou ik zeker investeren in een 231 EQ, omdat je anders hele happen uit je frequentiebereik trekt, en dan is de feedback weg, samen met je snaredrum!
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by Robert H
        Veel meer is het ook niet hoor... De bandjes zijn wat smaller en het zijn er twee keer zoveel. Je kunt dus inderdaad nauwkeuriger EQ'en.

Heb je het idee dat je huidige EQ voldoet? Hou het daar dan gewoon bij. Het oplossen van problemen die er niet zijn, levert niet zelden nieuwe problemen op... euh... die zin snap ik zélf amper... Laat ik het zo zeggen: Een 31-bands EQ kan in sommige gevallen de spreekwoordelijke olifant in een porceleinkast zijn.
        Ik zou niet weten welke nieuwe problemen je introduceert door een 15 bands EQ voor een 31 bands EQ te vervangen....
        Voor zover ik weet maak je de problemen alleen maar kleiner, is hooguit iets lastiger de juiste frequentie te vinden door de smallere bandbreedte.
        Maar bij het weg EQuen van feedback tast je het geluidsbeeld veel minder aan.
        Een 15 bands EQ is in mijn optiek veel eerder een olifant in een porselijnkast, gewoon niet geschikt om feedback mee weg te krijgen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1066

Nou als je echt een fx rackje wilt zou ik zelf niet voor een 2x 15 bands gaan....zoals al gezegt trek je dan meest te veel weg....

Ik heb zelf de 1231 voor op mn monitors...werkt prima, een 231 vind ik die kleine schuifjes wat pielerig...met lange faders kun je toch weer precieser werken...

Moet wel zeggen sinds dat ik een klark teknik op mijn foh heb dat ik daarvoor nooit meer een dbx in de plaats zou willen nemen

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Originally posted by awex
            Ik ben net begonnen met rondkjiken voor een effectenrack, en ik kwam dus deze EQ tegen
            dbx® Professional Products 1231 Dual 31-Band Graphic Equalizer .

Deze heb ik zelf
            dbx Professional Products 215 Dual 15-Band Graphic Equalizer

Ik hoor het graag, want ik kan t antwoord maar niet vinden.
            gr-t
            Sorry, een beetje voor dat hand liggende en zeer retorische vraag. Als je je oriënteert,... lees dan ook de manuals. Je geeft zelf het antwoord al! En waarom die wazige titel? Is 'Verschil tussen DBX 1231 en 215' zo moeilijk? 'Wat is de deal met,....' zal wel populaire straatslang zijn?
            d&b Audiotechnik

Comment

Working...