Hallo allemaal,
Ik ben Daan, ik ben al ongeveer 8-9 maanden actief op het forum en heb al flink gezocht hier, maar er is iets dat ik graag wil weten (en dat staat er dan weer niet op
).
Ik ben gevraagd voor het versterken van spraak tijdens een prijsuitreiking van een lokale sportclub. Daarvoor wil ik een microfoon gaan kopen, de sennheiser E835S ( SENNHEISER E835 S - Dutch International Cyberstore ). (De reden waarom ik voor een mic met schakelaar heb gekozen laat ik even achterwege.)
Maar ik heb geen xlr/gebalanceerde input op mijn dj mixer (de soundlab vme 605, bijna niks over te vinden
) en ik wil zo'n 10 meter kabel gaan gebruiken, en ongebalanceerd gaat dat storen.
Daarom wou ik een DI box gebruiken, maar dan andersom. Dus van een gebalanceerd signaal een ongebalanceerd signaal maken.
Mijn vraag is nu: kan dat???
Aansluitschema:
mic----(10 meter gebalanceerd xlr)----DI----(mono jack/jack patch)----Mixer.
Aangezien er geen phantomvoeding uit een mic komt ga ik gewoon batterijen gebruiken, want tegen de tijd dat ik hem veel ga gebruiken heb ik genoeg geld voor een mixer met gebalanceerde ingangen en phantomvoeding.
De DI die ik wil gaan gebruiken is de behringer DI 100 ( BEHRINGER DI100 ULTRA-DI - Dutch International Cyberstore )
De bekabeling wordt natuurlijk cordial/neutrik.
Hopelijk heb ik jullie zo genoeg info gegeven.
Alvast bedankt, Daan Jonkers.
P.s: ik woon in oldenzaal, twente, mocht er iemand in de buurt zijn die mij wil/kan helpen.
Ik ben Daan, ik ben al ongeveer 8-9 maanden actief op het forum en heb al flink gezocht hier, maar er is iets dat ik graag wil weten (en dat staat er dan weer niet op
). Ik ben gevraagd voor het versterken van spraak tijdens een prijsuitreiking van een lokale sportclub. Daarvoor wil ik een microfoon gaan kopen, de sennheiser E835S ( SENNHEISER E835 S - Dutch International Cyberstore ). (De reden waarom ik voor een mic met schakelaar heb gekozen laat ik even achterwege.)
Maar ik heb geen xlr/gebalanceerde input op mijn dj mixer (de soundlab vme 605, bijna niks over te vinden
) en ik wil zo'n 10 meter kabel gaan gebruiken, en ongebalanceerd gaat dat storen. Daarom wou ik een DI box gebruiken, maar dan andersom. Dus van een gebalanceerd signaal een ongebalanceerd signaal maken.
Mijn vraag is nu: kan dat???
Aansluitschema:
mic----(10 meter gebalanceerd xlr)----DI----(mono jack/jack patch)----Mixer.
Aangezien er geen phantomvoeding uit een mic komt ga ik gewoon batterijen gebruiken, want tegen de tijd dat ik hem veel ga gebruiken heb ik genoeg geld voor een mixer met gebalanceerde ingangen en phantomvoeding.
De DI die ik wil gaan gebruiken is de behringer DI 100 ( BEHRINGER DI100 ULTRA-DI - Dutch International Cyberstore )
De bekabeling wordt natuurlijk cordial/neutrik.
Hopelijk heb ik jullie zo genoeg info gegeven.
Alvast bedankt, Daan Jonkers.
P.s: ik woon in oldenzaal, twente, mocht er iemand in de buurt zijn die mij wil/kan helpen.

)
) niet meer gebruiken (denk ik hoor!), en een DI is dan wel handig (keyboards etc.).
Comment