Limiter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pindakaas
    • Dec 2008
    • 9

monitoren staan gewoon op de monitor uitgang van de mixer, dus de dj bepaald zelf het monitor volume.

in feite heb ik dus alleen een limiter nodig die soms even de pieken eruit pikt. daar heb ik niet perse beide voor nodig.

ik ga van de week wel even op een morgen bij feedback kijken, of weten julie nog geschikte zaken die mij wat aan kunnen smeren. beetje deskundig advies zou me goed doen

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Als je niet alles zelf in de gaten wilt houden: een geluidsbegrenzer die via optische signalen een teken geeft aan de DJ. Draait hij te luid dan gaat bijvoorbeeld een zwaailicht draaien waardoor de DJ weet dat hij, als hij zo nog 30 s verder doet, zonder geluid zal komen te zitten voor enkele seconden of minuten. Dan zijn ze het heel snel afgeleerd want gans de zaal kijkt naar de DJ wanneer het geluid uitvalt.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Zheny
        • Mar 2009
        • 42

ik heb zo'n dateq spl limiter, word veel gebruikt in de horeca om de geluidssets te begrenzen.
        je kunt het apparaat zelfs verzegelen zodat er niemand meer aan kan komen of het apparaat by-passen.

ideaal als ik mijn setje verhuur, als de versterkers bijna voluit draaien , begint de limiter te werken en drukt het signaal naarmate harder uitgestuurd word.
        dan begint er overigens ook een lampje te knipperen, geeft de DJ geen gehoor aan de waarschuwing, geeft de limiter bijna geen signaal meer door, waardoor het stil word in de zaal( eigen schuld dikke bult)
        http://www.licht-geluid.nl

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

Heb indd. ook zon spl van dateq. Als je die netjes op 0db inregelt mag de dj doen wat hij wil. Het wordt in elk geval niet harder geluid. Of het ook klinkt? Zo lang je de boel niet heel ver in het rood en in de clip jaagt, voor mij, zeker acceptabel.

Joost.

Comment

• Pindakaas
            • Dec 2008
            • 9

ik ben inderdaad al meerdere keren de spl2 van dateq tegen gekomen.
            is het met deze limiter wel zo dat de muziek in de zaal gedempt wordt?, en dus niet plots uitgezet wordt. mog het veelste hard uit de mixer komen..

mischien is dit voor ons dan wel een goede limiter...

ik draaide een paar weken geleden in een tent in barcelona waar ze voor de mixer een gigantische VU bar hadden liggen, zo kon je precies zien waneer je bij het rood kwam, dat was wel wat!
            Last edited by Pindakaas; 08-07-09, 18:42.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

Originally posted by Pindakaas

ik draaide een paar weken geleden in een tent in barcelona waar ze voor de mixer een gigantische VU bar hadden liggen, zo kon je precies zien waneer je bij het rood kwam, dat was wel wat!

volgens mij gaan DJ´s dan juist harder draaien omdat het niet "stoer" is als er maar een paar groene lampen branden terwijl bij de collega´s de rode altijd aan staan.
              lekker belangrijk!

Comment

• SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

Originally posted by showband
                volgens mij gaan DJ´s dan juist harder draaien omdat het niet "stoer" is als er maar een paar groene lampen branden terwijl bij de collega´s de rode altijd aan staan.
                Simpel op te lossen: zit een potmeter op waarmee je de "calibratie" kunt vernachellen. Gewoon een dB of 15 te hoog afregelen -> lekker vlot in het rood
                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Pindakaas
                  • Dec 2008
                  • 9

haha ja klopt, hoe rooier hoe harder denken ze

ik heb het ook vaak gezien, ook op grotere systems dat de ledjes van de (vaak gerbuikte) pioneer DJM800 allemaal continue in het rood staan. hoe moeten ze dat dan wel niet doen
                  juist bij die feesten waar gigantische slingers line aray speakers hangen draaien ze ver in het rood. kleine discotheken of fuifjes heb je wel steeds een geluidsman in je nek

Comment

• Zheny
                    • Mar 2009
                    • 42

Bij die dateq Spl limters, is het zo dat het geluid mooi gedempt word, geen vervormingen etc. de limiter kan tot -40 dB verzwakken, ( dan doe je het al heel raar als DJ) maar mocht de DJ nog harder willen uitsturen door alle gains vol open te gooien ( bass vol omhoog ect.) dan gaat de limiter het geluid volledig dempen om schade te voorkomen.
                    ideaal ding als je mij vraagt

Originally posted by Pindakaas
                    haha ja klopt, hoe rooier hoe harder denken ze

ik heb het ook vaak gezien, ook op grotere systems dat de ledjes van de (vaak gerbuikte) pioneer DJM800 allemaal continue in het rood staan. hoe moeten ze dat dan wel niet doen
                    juist bij die feesten waar gigantische slingers line aray speakers hangen draaien ze ver in het rood. kleine discotheken of fuifjes heb je wel steeds een geluidsman in je nek
                    als je continue in het rood draait, krijg je lelijke vervormingen.
                    ben dus ook wel benieuwd wat ze daar op grote festivals tegen doen.

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Hier bij ons op een stadsfestival van zo een 10000 mensen hebben ze al eens de schuif van de DJ dichtgezet nadat de geluidsman van de front tot 3 maal toe te voet naar het podium was gelopen en de DJ persoonlijk erop had gewezen.
                      Een paar jaar later kwam dezelfde DJ terug en raar... hij was braaf .
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by laserguy
                        Hier bij ons op een stadsfestival van zo een 10000 mensen hebben ze al eens de schuif van de DJ dichtgezet nadat de geluidsman van de front tot 3 maal toe te voet naar het podium was gelopen en de DJ persoonlijk erop had gewezen.
                        Een paar jaar later kwam dezelfde DJ terug en raar... hij was braaf .
                        Ik zei het toch, een goed gesprek wil nog wel eens helpen, ff duidelijk stellen wiens spullen het zijn en wie dus bepaalt welk signaal er wel of niet versterkt wordt.
                        Ik zou alleen de moeite niet hebben genomen om tot drie keer toe naar het podium te lopen.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Zheny
                          • Mar 2009
                          • 42

op de grote festivals, staat er vaak een cameraman die de dj staat te filmen, en wat mij dan vaak opvalt is dat alles in het rood vliegt.

en om het uur komen er andere dj´s, ik denk niet dat een geluidsman dan tijd heeft om elk uur naar voren te lopen en te waarschuwen etc.

hoe lossen ze dat op bij deze grotere producties?
                          Last edited by Zheny; 10-07-09, 12:07.

Comment

Working...