DAP set Beginner help

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pyro-Brad
    • Jun 2009
    • 14

DAP set Beginner help

Als de post hiet niet hoort verplaats hem dan maar A.U.B.

Dag leden

Wie van jullie kan mij helpen?
    Ik ben een beginner en ik zoek een leuk setje om wat muziek te draaien.
    voor: feesten, examen feesten etc.. in tuinen dus openlucht en binnen.
    ca 100 man.

Ik had eerst deze ingedachte: Behringer Eurolive Pro Set: 2 x B1520 Pro + 2 x B1800X Pro + 2 x Tussenpaal - J&H Licht en Geluid
    Maar dat schijnt dus de grootste prul te zijn?

Nu heb ik deze gepakt: (kan er helaas niet veel over vinden)
    DAP Soundmate Active 2 MKII Audioset NEW 1800 Watt !! ( 2x Sub, 2x Top ) - J&H Licht en Geluid
    Wat zeggen jullie hier van ? iemand ervaring?

Of moet ik er echt meer geld voor uitgeven?
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Hoeveel reacties van hoeveel merken wil je horen.

Ik zou zeggen organiseer een demo bij een dealer van hetgeen je hebt uitgezocht passend bij jouw budget.
    Dat wat jij het beste, mooiste hardste vindt zal de winnaar worden.

O.k. 1 tip, vraag ook even naar de service die de dealer kan leveren en of het eventueel in de buurt is bij te huren.

Veel succes ermee.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Pyro-Brad
      • Jun 2009
      • 14

@ jans waarom wordt het zo snel afgekapt?
      Ik vraag gewoon of anderen mischien met deze set ervaring hebben/gehad.
      DAP Soundmate Active 2 MKII Audioset NEW 1800 Watt !! ( 2x Sub, 2x Top ) - J&H Licht en Geluid
      En wat vonden zij er dan van?

Het budget ligt rond de €1200,- voor evt. versterker en boxen.

Sommigen zeggen al meteen dat het niks is. Dan hoef ik niet extra iets te gaan regelen om ergens te gaan luisteren.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by Pyro-Brad
        @ jans waarom wordt het zo snel afgekapt?
        Ik vraag gewoon of anderen mischien met deze set ervaring hebben/gehad.
        En wat vonden zij er dan van?

Het budget ligt rond de €1200,- voor evt. versterker en boxen.

Sommigen zeggen al meteen dat het niks is. Dan hoef ik niet extra iets te gaan regelen om ergens te gaan luisteren.
        Helaas is het bij apparatuur ook zo dat je waar naar je geld krijgt.
        voor € 1200,- hoef je niet veel te verwachten ongeacht welk merk je kiest.
        Ik zou je adviseren om nog even door te sparen voor iets beters en dan ook eens kijken naar gebruikte spullen.
        Merken als RCF, Mackie en zo meer hebben vaak redelijk goeie budget spullen die veel gebruikt aangeboden worden en waar jij nog jaren plezier van kunt hebben.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Pyro-Brad
          • Jun 2009
          • 14

In wat van prijs klasse moet ik het dan zoeken ?
          Want ik dacht dat ik voor €1200,- al iets moois had maar dat is dus niet zo

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Iemand wel eens werkelijk met een DAP Soundmate set gewerkt, of is het weer zo dat er 'DAP' gelezen worden en er meteen geconcludeerd wordt dat het troep is?
            Dat gebeurt volgens mij veel te vaak.

Ok, DAP heeft best wat troep in de verkoop zitten, maar de Soundmate setjes zijn zo gek nog niet, zeker niet om mee te beginnen.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by renevanh
              Iemand wel eens werkelijk met een DAP Soundmate set gewerkt, of is het weer zo dat er 'DAP' gelezen worden en er meteen geconcludeerd wordt dat het troep is?
              Dat gebeurt volgens mij veel te vaak.

Ok, DAP heeft best wat troep in de verkoop zitten, maar de Soundmate setjes zijn zo gek nog niet, zeker niet om mee te beginnen.
              Ik heb inderdaad vooroordelen, niet vanwege de merknaam maar wel vanwege de prijs. Voor € 1200,- is het simpelweg onmogelijk om iets goeds te leveren maar als brandhout voor de open haard is het weer heel erg duur.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Pyro-Brad
                • Jun 2009
                • 14

Is het dan toch een leuk setje om gewoon op wat feestjes wat muziek te draaien voor max 100 man.
                Een stuk of 10-20 keer per jaar.

of moet ik er toch helaas meer geld voor uitgeven? ja sorry mensen maar ik heb er nog niet veel verstand van. moet je het nou in die prijs klasse gaan zoeken voor wat je wil of moet je het in een andere prijs klasse zoeken.

Ik hoop dat jullie mij (ook anderen) gewoon een beetje op weg kunnen helpen

Comment

• laptop
                  • Jan 2009
                  • 187

Wat dacht je er van om een de search functie te gebruiken, er is namelijk al veel vaker zo`n vraag geweest.
                  vb.
                  http://www.licht-geluid.nl/forum/dri...eluidsset.html
                  http://www.licht-geluid.nl/forum/dri...eaker-set.html
                  In deze threads is al veel geschreven over versschillende sets en er zijn daar ook genoeg opties gegeven. Ik zou zeggen lees deze eens door. en stel dan nog eens een vraag.

mvg.

Comment

• Pyro-Brad
                    • Jun 2009
                    • 14

Zo ik heb de 2 toppic door gelezen.
                    van het 2e toppic wordt je niet echt vrolijk :P

maargoed ik ben er dus achter gekomen dat ik dus het best het merk ''American Audio'' kan pakken.
                    Nou heb ik deze set gezien maar.
                    American Audio TRI Pack System II luidsprekerset voordelig kopen | prijsvergelijking goedkoopste | Luidsprekerset
                    Om even misschien wat beter inzicht te geven:
                    - Voor 40 tot max 80-100 personen.
                    - ruimtes: openlucht en max. 3 klas lokalen groot ongeveer
                    (het meeste zal in openlucht zijn.)

mijn budget ligt in ieder geval hoger €1200,- maar als dit ook al goed is waarom dan hoger gaan. Maar ik heb een vermoeden dat het niet veel is, als ik naar de prijs kijk.

Comment

• Radar
                      Moderator
                      • Jul 2002
                      • 890

Nou bemoei ik me in het algemeen niet meer met dit soort topics.
                      Maar neem van mij aan dat de door laptop aangedragen topic's slechts het spreekwoordelijke topje van de ijsberg zijn.
                      Zo moet er ergens op dit forum nog een topic te vinden wezen waar een setje EV vergeleken wordt met een setje dap K112 op een EP2500 van behringer.
                      Andere leuke anneketote is een optreden van Jan Veen ergens in een theater, de geluidsman stond ervan te kijken dat er een EP2500 was gebruikt voor een gedeelte van de monitor versterking. ( Kwam ie pas achter tijdens de breek ).
                      Neem van mij aan dat de door t.s. genoemde setje prima zullen voldoen op de door t.s. genoemde feestjes.
                      Ik doe niet aan bijgeloof.
                      Dat brengt ongeluk.

Comment

• Pyro-Brad
                        • Jun 2009
                        • 14

Zo ik heb even iets samengesteld
                        ik dacht aan dit: 2x American Audio DLS-15P actieve luidspreker

1x American Audio PSW 15P actieve 15 inch subwoofer

Dan zou ik nog altijd kunnen zeggen ik koop nog een woofer erbij of zeggen jullie doe dat maar meteen al.

Moeten helaas nog kabels en niet te vergeten 2 standaards bij.
                        Op de site stond over de DLS-15P zonder subwoofer ongeveer voor 75 personen.

Zou dit iets kunnen zijn? (aan het merk kan het niet liggen denk ik)

Comment

• Pyro-Brad
                          • Jun 2009
                          • 14

sorry er ging wat fout met refreshen dus ik zie je post nu pas.

Maar wie/wat bedoel je met "t.s." ?

Maar ik begrijp je niet helemaal Wat wil je mij nu precies duidelijk maken.
                          Ik snap dat dit vervelende toppic zijn!! maar ik wilde gewoon een beetje opweg geholpen worden. is een set van €500,- al goed of moet ik een vaan €2000,- pakken
                          Daarom heb ik dus al zelf wat proberen samen te stellen, maar ik heb nog niet echt advies gehad.
                          Oke, ik weet ook dat de meningen over geluid sets verschillend zijn.
                          maar als bijvoorbeeld 9/10 mensen zeggen het is prul oké dan geloof ik dat.

Maar nu kan ik even niks, Ik weet niet echt waar ik het zoeken moet!

Comment

• Beckers Entertainment
                            • Dec 2008
                            • 650

Originally posted by Pyro-Brad
                            Zo ik heb even iets samengesteld
                            ik dacht aan dit: 2x American Audio DLS-15P actieve luidspreker

1x American Audio PSW 15P actieve 15 inch subwoofer

Dan zou ik nog altijd kunnen zeggen ik koop nog een woofer erbij of zeggen jullie doe dat maar meteen al.

Moeten helaas nog kabels en niet te vergeten 2 standaards bij.
                            Op de site stond over de DLS-15P zonder subwoofer ongeveer voor 75 personen.

Zou dit iets kunnen zijn? (aan het merk kan het niet liggen denk ik)
                            Topjes heb ik ook. Klinken voor hun geld absoluut niet verkeerd.
                            75 personen als achtergrondmuziek is te doen, maar zonder subs ga je een feestje niet redden.
                            Wel ideaal om te gebruiken bij presentatie's enz. Door de ingebouwde mixer met 4 kanalen kun je makkelijk 3 microfoons en 1 lijn signaal aansluiten.'
                            De sound is uiteraard niet te vergelijken met RCF, mackie enz. Maar is zo slecht nog niet.

Groeten Jasper
                            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Pyro-Brad
                              • Jun 2009
                              • 14

@ Beckers Entertainment
                              Dus deze set is dus niet voldoende voor 75 man.
                              Achter grond muziek wil ik niet gaan draaien

Dus moet meer power achter dus duurder?
                              Wat kun jij mij dan adviseren als beginner

Of kun je misschien ongeveer vertellen hoeveel db elke speaker moet hebben om voor 75 man te draaien.

Comment

Working...