newbie vraag... help

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dubcreator
    • Jun 2009
    • 3

newbie vraag... help

Ik heb geen ervaring met dmx instellen. Nu begrijp ik het allemaal aardig behalve dan dat ik 2 lichteffecten heb die op 2 DMX kanalen aangestuurd kunnen worden. Dimmer en rotatiesnelheid. Geen probleem tot dusver.
    Wat ik niet begrijp is dat er maar 1 dipswitch op zit. Hoe kan ik nu 2 DMX kanalen op 1 dipswitch instellen ? 1 kanaal begrijp ik. Ik wil bijv kanaal 15 en 16 gebruiken. Dus dipswitch 5 aan = kanaal 16. Nu dus nog kanaal 15 toewijzen ?????
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Je zet de dipswitch op kanaal 15 en vervolgens programmeer je op de lichttafel kanaal 15 en 16 op schuif 1 en 2 bijvoorbeeld.

Dan moeten beide lichteffcten op het apparaat het doen.

Je wijst dus het begin adres aan!
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• dubcreator
      • Jun 2009
      • 3

Originally posted by geenstijl21
      Je zet de dipswitch op kanaal 15 en vervolgens programmeer je op de lichttafel kanaal 15 en 16 op schuif 1 en 2 bijvoorbeeld.

Dan moeten beide lichteffcten op het apparaat het doen.

Je wijst dus het begin adres aan!
      Ah zo.... Het is dus altijd zo dat een lichteffect dat meerdere kanalen gebruikt opeenvolgend zijn ? dus instellen op kanaal 15 betekent automatisch dat het volgende 16 is ?

Comment

• geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

Originally posted by dubcreator
        Ah zo.... Het is dus altijd zo dat een lichteffect dat meerdere kanalen gebruikt opeenvolgend zijn ? dus instellen op kanaal 15 betekent automatisch dat het volgende 16 is ?
        Juist een bewegende kop heeft soms wel 30 adressen... dan stel je kop nr 1 in op DMX kanaal 10 en dan de volgende kop nr 2 op DMX kanaal 40 enzovoort
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• dubcreator
          • Jun 2009
          • 3

Originally posted by geenstijl21
          Juist een bewegende kop heeft soms wel 30 adressen... dan stel je kop nr 1 in op DMX kanaal 10 en dan de volgende kop nr 2 op DMX kanaal 40 enzovoort
          OK .. zeer bedankt voor de uitleg. Ik kom er wel dan.

Comment

Working...