Hallo mensen
Ik moet over een paar dagen een panelgesprek begeleiden.
Alleen Moderator + eregast, dus 2 van de 7 internationale (bat inglish) panelleden heeft mic ervaring. Daarbij zijn het ook nog eens kunstenaars. Mijn ervaring met kunstenaars is, dat ze dusdanig opgaan in hun verhaal dat ze vergeten dat ze een microfoon in hun expressieve handen hebben. Als de microfoon in de tafel statief zit zullen ze niet meer dan 1/3 van de tijd in de juiste richting praten.
Dan is er nog een nummer 7. De host, die met de draadloze shure door het publiek loopt. Deze heeft me in het verleden niet in de steek gelaten.
Huur of koop… Dasspeld, Headmics en grensvlak mic’s of grafische EQ's zijn nú geen optie.
Nu heb ik thuis (nog in de doos) een Behringer FBQ2496 staan. Dit is een semi-auto/automatisch 96khz feedback destroyer. Een auto EQ, met een knalrode panic knop HA!. Hierdoor had ik hem gekocht
http://www.behringerdownload.de/FBQ2..._NED_Rev_A.pdf
Een stereo setje Behringer C4 condensator mic’s (Eigenlijk meer bedoeld voor low budget veldwerk maar wel behoorlijk o.k. voor die prijs)
En ik heb nog een shure SM58(standaard diehard mic).
Op lokatie hebben ze volgens mij een” Soundcraft Spirit Powerstation 600”
Soundcraft - [Products]
En ook 5x SM58 shure’s
en een of andere goedkope draadloze shure. Goed genoeg voor spraak.
Situatie is:
>Zeer Feedback gevoelige ruimte 10m x 17m(alhoewel lange zijden deels voorzien van dikke gordijnen.
>Hol houten podium, 6 bij 3(bestaande uit 3x 1.5m bij 3m bouwpakketjes…
>Ovaal massief tafelblad maar met een metalen opklapbare pootconstructie die. al bij het neerzetten van een glas resoneert als een triangel/stemvork.
>onbekwame sprekers
>2 L/R (Ik denk) ElectroVoice (E.V.)speakon speakers direct
aangesloten op,
>Soundcraft Powerstation (gain en laag-af aanwezig. Onboard EQ !00% zeker N.V.T. in deze situatie)
>mics ruim een meter achter de publieksspeakers
1: Hoe sluit ik in ***snaam die feedbackkiller aan op die Soundcraft?
2: Denken jullie dat ik genoeg heb aan die feedbackkiller op auto mode en die 6 shure’s
3: Ik dacht er dus zelf aan om:
Publiek
d
(________)a
c-c-b-c-c
a- De moderator aan de linker kop/smalle zijde te zetten met een wired shure in de hand
b- Eregast in het midden met een shure op tafelstatief
c- De 2 c4’s op tafelstatief voor de 2 links,2 rechts naast eregast te plaatsen.
d- De host krijgt de draadloze ivm eventuele publieks vragenrondes.
-En eventueel (als dit wordt goedgekeurd door de bedrijfsleiding) de podium/publiek opstelling in de breedte te plaatsen in plaats van de lengte van de ruimte. Dit heeft naar mijn mening als resultaat dat er weinig tot geen kans is op galm of feedback doordat het geluid word geabsorbeerd door de gordijnen
Klopt deze stellingen. Het ziet er wel stak uit maar zou dit ook werken?
4: Heeft iemand ervaring met die feedbackkiller en dus nog tips voor me?
5: Welke bekabeling heb in nodig? Ik zag een afbeelding van stereojacks die met de soldeerbout omgetoverd (doorgelust) moeten worden tot iets anders en verschillende aansluitmethoden waardoor ik door de bomen het bos niet meer kon zien.
6: Er zullen zeker meer bronnen Rec/2-track aangesloten worden zoals,dvd presentaties en alle audio zal opgenomen worden via de mixer en zal naderhand toegevoegd worden aan de video opname.
Heeft zo’n auto eq (negatief) effect op deze aansluitingen?
7: Kan dat ding wel 7 line-in’s aan? Dit is het senareo met 6 wired Shure’s ,1 wireless Shure.
8: En dan mijn opstelling van 5?
Dat was het het wel even voor nu...
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt
Ruben
Ik moet over een paar dagen een panelgesprek begeleiden.
Alleen Moderator + eregast, dus 2 van de 7 internationale (bat inglish) panelleden heeft mic ervaring. Daarbij zijn het ook nog eens kunstenaars. Mijn ervaring met kunstenaars is, dat ze dusdanig opgaan in hun verhaal dat ze vergeten dat ze een microfoon in hun expressieve handen hebben. Als de microfoon in de tafel statief zit zullen ze niet meer dan 1/3 van de tijd in de juiste richting praten.
Dan is er nog een nummer 7. De host, die met de draadloze shure door het publiek loopt. Deze heeft me in het verleden niet in de steek gelaten.
Huur of koop… Dasspeld, Headmics en grensvlak mic’s of grafische EQ's zijn nú geen optie.
Nu heb ik thuis (nog in de doos) een Behringer FBQ2496 staan. Dit is een semi-auto/automatisch 96khz feedback destroyer. Een auto EQ, met een knalrode panic knop HA!. Hierdoor had ik hem gekocht
http://www.behringerdownload.de/FBQ2..._NED_Rev_A.pdf
Een stereo setje Behringer C4 condensator mic’s (Eigenlijk meer bedoeld voor low budget veldwerk maar wel behoorlijk o.k. voor die prijs)
En ik heb nog een shure SM58(standaard diehard mic).
Op lokatie hebben ze volgens mij een” Soundcraft Spirit Powerstation 600”
Soundcraft - [Products]
En ook 5x SM58 shure’s
en een of andere goedkope draadloze shure. Goed genoeg voor spraak.
Situatie is:
>Zeer Feedback gevoelige ruimte 10m x 17m(alhoewel lange zijden deels voorzien van dikke gordijnen.
>Hol houten podium, 6 bij 3(bestaande uit 3x 1.5m bij 3m bouwpakketjes…
>Ovaal massief tafelblad maar met een metalen opklapbare pootconstructie die. al bij het neerzetten van een glas resoneert als een triangel/stemvork.
>onbekwame sprekers
>2 L/R (Ik denk) ElectroVoice (E.V.)speakon speakers direct
aangesloten op,
>Soundcraft Powerstation (gain en laag-af aanwezig. Onboard EQ !00% zeker N.V.T. in deze situatie)
>mics ruim een meter achter de publieksspeakers
1: Hoe sluit ik in ***snaam die feedbackkiller aan op die Soundcraft?
2: Denken jullie dat ik genoeg heb aan die feedbackkiller op auto mode en die 6 shure’s
3: Ik dacht er dus zelf aan om:
Publiek
d
(________)a
c-c-b-c-c
a- De moderator aan de linker kop/smalle zijde te zetten met een wired shure in de hand
b- Eregast in het midden met een shure op tafelstatief
c- De 2 c4’s op tafelstatief voor de 2 links,2 rechts naast eregast te plaatsen.
d- De host krijgt de draadloze ivm eventuele publieks vragenrondes.
-En eventueel (als dit wordt goedgekeurd door de bedrijfsleiding) de podium/publiek opstelling in de breedte te plaatsen in plaats van de lengte van de ruimte. Dit heeft naar mijn mening als resultaat dat er weinig tot geen kans is op galm of feedback doordat het geluid word geabsorbeerd door de gordijnen
Klopt deze stellingen. Het ziet er wel stak uit maar zou dit ook werken?
4: Heeft iemand ervaring met die feedbackkiller en dus nog tips voor me?
5: Welke bekabeling heb in nodig? Ik zag een afbeelding van stereojacks die met de soldeerbout omgetoverd (doorgelust) moeten worden tot iets anders en verschillende aansluitmethoden waardoor ik door de bomen het bos niet meer kon zien.
6: Er zullen zeker meer bronnen Rec/2-track aangesloten worden zoals,dvd presentaties en alle audio zal opgenomen worden via de mixer en zal naderhand toegevoegd worden aan de video opname.
Heeft zo’n auto eq (negatief) effect op deze aansluitingen?
7: Kan dat ding wel 7 line-in’s aan? Dit is het senareo met 6 wired Shure’s ,1 wireless Shure.
8: En dan mijn opstelling van 5?
Dat was het het wel even voor nu...
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt
Ruben

Comment