Geluidset voor bij verhuur van partytent en bedrijfsprestaties

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sysa
    • May 2009
    • 14

Tja , ik weet dat ik tegenstrijdig ben.
    Ja, ik wil wel goed spul wat lang mee gaat dus A merken.
    Ja, ik wil blijven investeren met mijn bedrijf om de winst te drukken en de vpb uit te stellen tot ik leeftijd ben zodat ik hiervan de vruchten kan gaan plukken.
    Maar ook wil ik op dit moment niet weer te veel in PA investeren omdat ik eens eens wil kijken hoe het loopt.
    Mocht het goed lopen dan zal het best mogelijk zijn dat ik voor eind 2009 een groter bedrag in PA investeer, mocht het niet lopen dan kan ik dit bedrag altijd nog in een anderen verhuurtak stoppen.

Waarom ik nu voor B en C merken gaat is deels ook aan te wijten aan het fijt dat ik niet weet wan nu de A, B of C merken zijn.

Eigenlijk wil ik op dit moment niet meer dan € 3000,- excl. BTW in PA investeren(even zonder de beamer mee te rekenen), en mixer als die Xone b.v. vreet dit bedrag dan al voor de helft op.

Tja, die power mixer ik weet het niet, stel nu dat ik straks van 2 naar 4 top's wil gaan dan moet ik neem ik aan weer een versterker rack er bij gaan zetten.
    Wel is het mooi dat hier weer wel een crossfader op zit.
    Ik heb een gebruikte gezien en ga hier morgen eens naar kijken.

Stel ik zet tijdelijk zonder al te veel te moeten investeren een kleine set neer bestaand uit A merken, zeg maar als soort van proef.

Wat heb ik dan nodig, zelf zat ik hier aan te denken:[LIST][*]PA mixer (b.v. A&H ZED 14 of een gebruikte (ik heb er 1 gezien) Dynacord MP7)[*]Set van 2 topspeaker op statief(RCF ART 310A of 312A, DB Opera live 402 (is dit een A merk?) of een passieve speaker bij de powermixer)[*]Media player (Cortex HCD-1000 of HCD-3000 (is dit een A merk?))[*]Draad-microfoon op statief (SM 58 of E945)[/LIST]

Zelf nijg ik dan toch meer naar de Dynacord MP7, Cortex HCD-1000, SM58 en een passieveve set topspeakers maar welken passen hier dan weer goed bij, is een Dynacord A152 of A153 wat?

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by sysa
      Zelf nijg ik dan toch meer naar de Dynacord MP7, Cortex HCD-1000, SM58 en een passieveve set topspeakers maar welken passen hier dan weer goed bij, is een Dynacord A152 of A153 wat?
      ipv de Dynacord A153 zou ik dan gan voor de EV ZX4 of ZX5.
      Of de Dynacord D15-3, maar ja, het begint dan wel op te lopen qua kosten.......

Paul.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• sysa
        • May 2009
        • 14

Zijn die EV ZX 4, ZX 5 en Dynacord D-15-3 niet een beetje overdone, ik bedoel die speakers beginnen bij 400 watt en de Dynacord MP7 levert 300 watt bij 4 Ohm en 230 watt bij 8 Ohm?

Voor de rest is EV voor mij eigenlijk vrij moeilijk omdat ik niet zal weten wie bij mij in de buurt EV levert.

Ben i.p.v. morgen wezen kijken naar die MP7 en heb daar ook weer een tweetal speaker aan gehad, een gebruikte Dynacord A152 en een nieuwe JBL JRX 115L.

Ik vond de JBL eigenlijk (met 8 khz op – 1db en 16 khz op –2 db) wat mooier klinken, maar de Dynacord ging weer wat harder.
        Wat betreft is de JBL misschien weer wat gevaarlijk omdat dit een 250 watt bij 8 Ohm speaker is.
        Voor de Dynacord ben ik eigenlijk weer bang wat betreft de spreiding van het hoog omdat de hoorn vrij klein is, klopt dit?

Natuurlijk kan een actief systeem altijd nog bedacht ik me aangezien er ook 2 master uitgangen op de MP7 zitten.

De volgende speaker systemen zouden volgens mij dan ook kunnen, graag jullie mening.

[LIST][*]JBL JRX 115L passief (misschien te veel watt?)[*]Dynacord A152 passief (vind ik eigenlijk niet zo geweldig klinken maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening)[*]Dynacord A153 passief (niet gehoord)[*]RCF ART 310A actief [*]RCF ART 312A actief[*]LEM HP-300 passief 300 watt op 4 Ohm (niet gehoord)[*]Turbosound TXD-081 passief (niet gehoord en vind ik eigenlijk net wat te duur)[*]EV SX 300 passief (moeilijk te krijgen, niet gehoord, 300 watt teveel denk ik)[*]EV SX 100 (moeilijk te krijgen, niet gehoord)[*]DB Opera live 402 actief (geen A merk zeker?)[/LIST]
        MVG, Sam

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

niet om te zeuren, ofzo..

maar als ik een storing mag komen oplossen voor een klant die me de andere 364 dagen per jaar niet uitnodigt om een verhaal/offerte te maken...

hoeveel kans wil je dat (denk agregaten/ flexwerkers/ lokale bandjes / artiesten/ buurjongens als technici) ik op vrijdagavond om 10 uur in mijn auto stap voor je?

Comment

Working...